Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

haluaisin opiskella ammatin, mutta ei yksinkertaisesti

Vierailija
16.11.2009 |

ole siihen varaa. Todella ärsyttävää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä olet töissä.

Vierailija
2/17 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän onnistuin opiskelemaan korkeakoulututkinnon pelkällä opintotuella (opintoraha, as.lisä ja o-laina) tekemättä töitä muuten kuin kesällä?

Ihan hyvin onnistuu.

Jospa sinulla ei vaan päätä riitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varaa, aikaa, kiinnostusta ja vielä tarpeeksi älyllisiäkin rahkeita, mutta psyyke ei kestä koetilanteita eikä muutakaan painetta:-/

Vierailija
4/17 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot ja varsinkin ne menot, niin vaikealtahan se tuntuu opiskelijaksi ryhtyä. Joku systeemi siihen pitää sitten kehittää.

Vierailija
5/17 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttökoepohjaisen opiskelun?

Oppisopimusopiskelun?

Vierailija
6/17 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentopilotiksi. koulutus maksoi 15 000. iso summa, johon hän joutui ottamaan lainaa pankista. Nyt on lentokapteeni ja tienaa 14 000 e/kk. Eli kyllä kannatti. Mieti siis kannattaako pidemmällä tähtäimellä:)

Vierailija
7/17 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilussa 2v työn ohessa, eli mikään ei ole mahdotonta.

Vierailija
8/17 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän onnistuin opiskelemaan korkeakoulututkinnon pelkällä opintotuella (opintoraha, as.lisä ja o-laina) tekemättä töitä muuten kuin kesällä?

Ihan hyvin onnistuu.

Jospa sinulla ei vaan päätä riitä?

Vierailija
9/17 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilanne et puolet vuotta töissä, puolet työttömänä. Jos nyt lähtisin opiskelemaan alaa, jolla koko vuodeksi töitä, mut paljon pienempi palkka, olisi se taloudellisesti järjetöntä. Vuositulot on nytkin, vaikka puolet vuodesta siis työttömänä, kuitenkin paremmat kuin jos oisin kokopäivätöissä tässä toisessa ammatissa. Joten en sit lähtenyt opiskelemaan ja vetämään koko perheen taloutta kuralle.

Vierailija
10/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä olen siis päivällä, tulot ei kuitenkaan hyvät. Olen yh, joten illalla en voi opiskella, kun en lasta voi yksin jättää kotiin. Opintotukea en saa enkä opintolainaa.

Vierailija
11/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä olen siis päivällä, tulot ei kuitenkaan hyvät. Olen yh, joten illalla en voi opiskella, kun en lasta voi yksin jättää kotiin. Opintotukea en saa enkä opintolainaa.

Vierailija
12/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on sellainen mahdollisuus kuin AIKUISKOULUTUS. Se tarkoittaa sitä, että pari kertaa kuussa on oltava koulussa läsnä, muut opinnot hoidetaan etätöinä.

KOko homma on suunniteltu siltä pohjalta, että töissäköynti on mahdollista. Älä siis valita, vaan hae heti keväällä. Haku aikuiskoulutukseen on yleensä heti tavallisen yhteishaun jälkeen. Aikuiskoulutusta järjestää mm. ammattikorkeakoulut.

Vierailija
13/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

patistavat töihin. Ei ole heidän työ rahoitttaa koulutusta. ap

Vierailija
14/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on periaatteella joko iltaisin, tai neljänä päivänä viikossa. ap

Vierailija
15/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mieheni opiskelee uutta ammattia aikuiskoulutuksessa ja lähiopetusta on kaksi kertaa kuussa aina kaksi päivää kerrallaan.

Opiskelee siis sosionomiksi diakonia-ammattikorkeakoulussa.

Vierailija
16/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelemaan oppisopimuksella nykyisessä työpaikassani.

Mitä sinä haluaisit opiskella??

Vierailija
17/17 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä olisi tuo pari pv opiskelua per viikko.