Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kallitta joululahjoja ostatte kummi/sukulaislapsille?

Vierailija
26.11.2009 |

Meillä on kahdeksan kummilasta ja sisarusten muita lapsia siihen päälle vielä kolme, ja sitten nämä omat neljä. Meillä on ollut tapana ostaa maksimissaan noin 20 euron arvoisia joulu/synttärilahjoja näille kummi- ja sukulaislapsille. Toiveita pyritään täyttämään, joten jos menee hieman yli tuon 20 euroa niin ei vielä haittaa, mutta mitään lähemmäs 30 euron lahjoja ei yleensä ostella.

Miehen sisko sai 1,5 vuotta sitten esikoisensa ja hänen toiveensa ovat järjestään mielestäni tosi kalliita, viimeksi pyysi pojalleen 1-vuotislahjaksi meiltä Little People lelua jonka hinta oli liki 34 euroa. Hieman kauhistelin tätä hintaa mutta ajattelin että olkoon kun en heidän ensimmäinen ja kaikkea, mutta nyt sitten joululahjaksi toivoo pojalleen meiltä tosikallista potkuautoa.

Mä en kyllä ymmärrä kuinka kukaan kehtaa noin kalliita lahjoja lapsilleen toivoa, hyvä kun mekään ostetaan omillemme tuon hintaisia. Olenko siis mielestänne pihi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se 20e katto! Yli ei mene ja omat saa n 30e lahjan/per lapsi (3lasta). Mä ohittaisin sen toiveen ja ostaisin jotain omaan budjettiin sopivaa mutta järkevää (vaate/kirja tms). Toivoa saa mutta mun asia on päättää mitä ostan. Teini kummityttö toivo musiikkipuhelinta, arvaa ostinko?

Vierailija
2/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen pihi,johtuen siitä että olen kotiäiti.=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla noin paljon muistettavia ja mahdollisesti vielä omat lapset päälle. Mulla ei omia, kahdelle kummilapselle ostan toiselle n. 20 e:n arvoisia lahjoja ja toiselle 30-50 e:n. (Tiedän, olen kamala ihminen, mutta olen toisen kummilapseni kanssa paljon läheisempi ja myös tämän lapsen äiti on mulle paljon toisen kummilapsen äitiä läheisempi.)

Vierailija
4/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen usein antanut noin satasen arvoisen lahjan jouluna ja synttärinä, nimipäivinä en lahjo tai sitten jotain ihan pientä. Lisäksi osallistun jos on jotain, missä tarvitaan osallistumista esim harrastusvälineissä tai maksuissa tai jotain.

joten ei mun mielestä joku 34 euroa ole paljon - potkuauton hintaa en tiedä, mutta tuskin se paljon yli satasta voi olla. En ollenkaan ihmettelisi tuollaista pyyntöä. Toisaalta en esittäisikään. Meillä pyynnöt ovat kyllä kalliita (harrastusvälineitä - jos pyyntöä kysytään, on hölmöä sanoa jotain mitä ei tarvita) mutta niihin voi antaa vain osan.

Sun ei kuitenkaan tarvitse antaa yhtään enempää kuin mihin sulla on varaa. Kummisuhteessa kuitenkin oikeasti kyse vähän muusta kuin rahasta.

Vierailija
5/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan noin 25-35 euron lahjat ja kummilapsille hieman kalliimmat.

Vierailija
6/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle (ainokaiselle) ostamme tietysti useamman lahjan, arvot vaihtelevat varmaan viiden ja parinsadan euron väliltä.

Vierailija
7/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistettavana? 20*8 ois jo 160e pelkät kummilapset ja 3 sukulaislasta päälle...Ja 4 omaa... Mä muistaisin kyl MAX 20e ehkä 15e arvoisella lahjalla.

Vierailija
8/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapset ja veljien lapset saa meiltä noin 10-20€ lahjan

ja omat (2kpl) 50-100€ lahjan.

Vierailija
9/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsille ehkä n. 100-150 e arvosta lahjoja per lapsi. Omia lapsia on kaksi.

Vierailija
10/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjat n. 30€/kpl, omille muksuille vähän enemmän. Näiden lisäksi muistettavana yksi lapsi, koska hänen äitinsä kanssa ei voi sopia, ettei ostettais lahjoja kuin kummilapsille. Oman sisaren kanssa sovittu, ettei ostella toisten tenaville kuin synttärilahjat, he tosin eivät edes vietä joulua. Miehen siskon kanssa sovittu, ettei osteta lahjoja kuin kummilapsille.

Vierailija
11/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan velkainen lapsiperhe :)

Siksi sukulaisten lapset ja kummilapset saa lahjan, joka maksaa max 10 e. Täytyy kyllä sanoa, että mä ostan aina lahjat jostain alesta reilusti etukäteen niin, että ovat vähintään -50% alessa. Eli käytännössä lahjat ovat normaalihinnoilla noin 20 e/kpl.

Vierailija
12/12 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ostamme kummilapsille (6kpl) n.20€ lahjat saa mennä ylikin, mutta 30€ alkaa olla viimeinen raja. Sisarusten kanssa on sovittu, että toisten lapsia ei lahjota. Meidän lapsien kummitkin ostaa meidän lapille n.20€ lahjat. Ja joskus ei ole ostanut mitään, jos on ollut tiukkaa ja minusta se on OK!