Mut haukuttiin lyttyyn Kaksplussalla kun kerroin että menin flunssassa kauppaan, haukkukaa nyt tekin
olen saanut possutartunnan luultavasti töistä.
Yh:na on pakko käydä kaupassa tarvittaessa, vaikka olis oksennustauti. ( joo, olen käynyt yrjötaudissa kaupassa ja vaikka missä muussa )
Kommentit (13)
jos yskittää niin yski nenäliinaan tuskin se nyt välttämättä tarttuu sata varmasti muihin ihmisiin.
Kävisin minäkin jos mulla olisi eikä kukaan minun puolestani ostoksia tekisi. Ei se ole rikos.
Täytyisikö linnottautua viikoksi omaan kämppään ja elää vedellä :D
kyllä mäkin käyn bussilla flunssassa töissä, ei tässä jokaisen aivastuksen takia pois voi jäädä.
yrjötaudissa voi mennä kauppaan helposti.
Menemällä katsos
tänään lapsen koulusta, vaikka minulla on si ja lääkityskin vielä päällä. Kukaan mukaan ei varsinaisesti ole tarjoutunut avuksi...
Ja kai se nyt on näin tautisina aikoina aika selvää, että tartuntariski on olemassa aina, kun kotoaan poistuu. Sen takiahan niitä käsiä pestään jne.
PS: aikuisena ihmisenä osaan yskiä käsivarttani vasten ja olla koskettelematta mitään pesemättömillä käsillä.
mutta itse jos olen kipeä, niin pyydän naapuria tai kaveria käymään, soitan puhelimella heille ja he jättävät oven taakse ruuat ja kuitin, siirrän rahat tilille sen jälkeen (joskus etukäteen arviolta)
tässä, joo, ei ole hengityssuojaimia tms, mutta ei onneksi yskitäkään.
Turvaverkot kaikkoavat kuin pieru saharaan, kun SI iskee.
Sikainfluenssaa voi tulla kuumeettomanakin. Ja se sen tekeekin aika kavalaksi! Pahoja jälkitauteja voi tulla, vaikka tauti olisi aluksi tuntunut lievältäkin.
Keskimääräinen kuume on aikuisella vain 38 astetta, joten se ei vielä vie kaikkia voimia.
Yksi sen oireista on nimittäin kova yskä. Jos ei ole yskää, tuskin on si:täkään. Oletko tehnyt testin?
ei ole kova yskä, ei kaikilla ole KAIKKIA oireita ja silti on si.
rokotuttamassa lapseni vaikka olen kuumeessa. Eipä ollu paljon vaihtoehtoja. Mulla ei yskä eikä nuha ja kenenkään en koskenut paitsi lapseeni joten..
oliko hengityssuojain?