Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla oireilla teillä SI alkanut?

Vierailija
16.11.2009 |

Eli nostaako heti alkuun kuumeen vai voiko alkaa ensin yskänä ja kuume nousta myöhemmin?

Meillä 4v. lapsella alkoi yskä viime viikolla ja viikonloppuna nousi kuume. Nyt itselläni eilen iltana alkanut yskä mutta ei kuumetta. Myös nuorin lapsi 2v. yskii mutta hänellä myös kuume noussut heti muttei kovin korkeana.

Kuinka kauan kuumeileilla on kuume kestänyt? Entä yskä?

Muten en näitä miettisi iin paljon mutta kun itselläni vaikea astma niin mietityttää jos menen koin huonoon kuntoon ja lapset sairastavat pitkään että miten selviän heidän hoitamisestaan ja milloin itsellä olisi syytä hakeutua hoitoon. Hengenahdistusta kun on jo nyt.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi pääkivulla. Yskää ei ollut nimeksikään.

(Ja testattu si oli). Saimme tamiflut ja kuume oli poissa kolmessa päivässä.

Vierailija
2/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskä tuli vasta jälkijunassa. Meillä myös 12v kuume kesti 3 päivää, ilman tamifluta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten nousi hetkessä korkea kuume (n. 3-4vrk sen jälkeen kun yskä oli alkanut). Tosin, en tiedä, oliko tuo yskä vaan muuta yskää vai liittyikö etukäteisoireena tähän tautiin.

Vierailija
4/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kauhealla päänsäryllä ja siihen ei auttanut mitkään särkylääkkeet, tuon lisäksi olin todella väsynyt eikä mitään jaksanut tehdä muuta kun nukkua sen minkä päänsärky antoi ja lisäksi oli oksettava olo ja muutamia kertoja oksensin. Tuo kesti reilun viikon.

Vierailija
5/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kauhealla päänsäryllä ja siihen ei auttanut mitkään särkylääkkeet, tuon lisäksi olin todella väsynyt eikä mitään jaksanut tehdä muuta kun nukkua sen minkä päänsärky antoi ja lisäksi oli oksettava olo ja muutamia kertoja oksensin. Tuo kesti reilun viikon.

Vierailija
6/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen kipee olo mut ei kuitenkaan ollu kuumetta, vaikka mittailinki, menin sit töihin ja siellä alko pistää lapaluiden väliin ja sit sattu myös keuhkoihin vähäsen, kädet tärisi ja oli heikko olo. Lauantaina alko nousee kuume ja se oli illalla 39,1. Keuhkoihin sattu aivan kamalasti ja sit tuli vielä yskä ja kuin kraanasta valuva nuha. Lähdinki sit peijakseen koska olen raskaana. Testatiin H1N1 ja annettiin tamiflut kouraan. TAMIFLU laski kuumeen panadolin kanssa yhessä vuorokaudessa kokonaan pois. Sit tuli päivän kestävä kurkkukipu ja sit seuraavana päivänä päänsärky. Sit loppu kaikki oireet paitsi nuha ja yskä, jotka on edelleenkin vielä 2vko ensioireista.

Vierailija
7/7 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuolla 4v. lapsella myös heti alkuun tuo kova päänsärky joka ei lääkkeellä helpottanut eikä kuumekkaan askenut alle 38 läkkeellä. Poika nukkui lähes 2vrk putkeen eikä syönyt juuri mitään.Valitti myös että maha on kipeä. Nyt jo parempi vointinen.

2v. ei ole sannut tietenkään sanoa koskeeko jonnekkin mutta oli eilisen ihan vetämätön ja nukkui paljon ja kitisi kaiken muun ajan.

Itselläni siis alkoi yskä yöllä mutta ainakaan vielä ei kuumetta. Henkeä ahdistaa lievästi ja oikealla puolella pistää kouhkoa. Päätä ei särje mutta selkälihakset on kipeät. Rokotteen sain keskiviikkona jolloin tuli jumalaton päänsärky ja lihaskipua sekä lievästi lämpöä. Nyt kun si niin esillä niin tietysti heti mietin onko se nyt meillä ja astmaatikkona olen huolissani itsestäni ja tietysti lapsista huolissani. Ja nyt vielä mietityttää onko viisasta laskea eskari ja koululaine kouluun jos siellä mahdollisesti sitten tartuttavat muita vaikka heillä ei vielä oireita olekkaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi