otatteko raskaudesta johtuvaan päänsärkyyn monta lääkettä päivässä?
mä nyt en oo sata varma johtuuko tää raskaudesta mut tänään on särkeny ihan koko pvän päätä.
Oon vkolla 13+5 ja vauvakirjan mukaan ainakin näillä vkoilla voi esiintyä päänsärkyä..otin aamulla Panadol zapin kun päätä jomotti niin kauheesti ja nyt se taas palasi..ottaisitko vielä yötä vasten toisen?
Tiedän että panadolia voi käyttää mut parempi se kai ois jos tän kestäis ilman lääkettä..en yleensäkään syö särkylääkettä kun pakon edestä.
Kommentit (8)
taidan sit ottaa vielä yhden ennen unia että saan nukuttua..en oo tottunu et päätä särkee kun sitä ei normaalisti säre ikinä..nyt muutaman päivänä särkeny takaraivoon pahasti..oli muutama välipäivä mut nyt taas :(
ap
Mulla särki esikoista odottaessa päätä usein. Kerran menin ihan sattumalta suihkuun ja päänsärky loppui. Jatkossa kun tuli päänsärky menin aina suihkuun ja se 90% tapauksista auttoi. En tiedä, että voiko tämä olla mahdollista, mutta ei ainakaan kovin vaarallista ole kokeilla, jollet liukastu suihkussa.
jospa kuuma suihku auttais, lähdenkin kokeilemaan! :)
ap
venyttelin niskaa ja hartioita samalla niin pääkipu väheni ainakin puolella..nyt enää vähän jomottaa..tämän kyllä kestän ilman lääkettä :)
Kiitos vinkistä!
ap
Loistavaa, jos sullakin tehoaa. Ainahan sen lääkkeen voi ottaa, jos suihku ei auta.
mutta kiva tietää että on muitakin keinoja kun lääke :)
Myös kylmägeeli voi tehdä hyvää, kokeile ihmeessä.
Minulla on myös usein päänsärkyä, raskauden aikana ja muutenkin. Joudun viikottain syömään panadolia. Pari kertaa olen ottanut myös Buranaa migreeniin (gynen luvalla).
Nyt rv 23.
Panadol 500mg saa ottaa 2x3. Eli siis saat ottaa 2tbl kerralla, 3 kertaa päivässä. Tämä on siis myös lääkärin ohje. kun on oikein paha päänsärky niin ota suosiolla, et ainakaan menetä yöunia. Itse otan herkästi vaikka raskaana olenkin, koska päänsärky itsellä lisää oksentamista/pahoinvointia jota muutenkin ihan riittämiin.