Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita perheitä, joilla on samanlainen rahatilanne kuin meillä?

Vierailija
15.11.2009 |

Kaikki työstä tienatut rahat menevät sentilleen perheen elatukseen, ja miinuksilla ollaan koko ajan reilusti. Eikä ole kahta autoa, ei ökylinnaa, eikä tehdä niitä lomamatkojakaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olemme opiskelijoita, ja mies tekee viikonloput töitä, minä olen töissä silloin kun sijaisuuksia saa. Välillä on pakko ottaa opintolainaa, jos tuleekin yllättäviä menoja (koneet hajoo).

Mutta pärjätään kuitenkin. Paljoa ei jää säästöön, vähän kuitenkin. Lasten tileille pyritään laittamaan 50e lapsilisästä. Sitä tiliä joudutaan ulkovaatehankintojen kynnyksellä välillä käyttämään.

En kylläkään käsitä, miten jotkut voi elää niin paljon tulojensa yli. Vaikka tottahan se on, että pienet tulot -> pienet menot. Mekin pystyttäisiin luopumaan paljosta.

Vierailija
22/24 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki kyllä menee valitettavasti! Emme elä ökyillen. Kaksi autoa tarvitsemme, koska asumme maalla, ja 5-henkisen perheen on täällä hankala pärjäillä ilman autoa. Toinen auto on kylläkin miehen "firma-auto". Emme mekään matkustele. Vaatteita minulla on harvoin varaa ostaa itselleni uusia. Mies ei osta juuri mitään koskaan ellei ole pakkko. Lapsille nyt tietysti pitää ostaa vaatteita. Meidän rahatilanteen syynä on kyllä minun huono palkkani. Teen vai osa-aikatöitä koska en halua esim. pitää koululaisia ip-kerhossa enkä pientä 3-vuotiasta pitkiä päiviä hoidossa.

koska säästämme kyllä itsellemme ja lapsille jonkin verran rahastoihin. Että onneksi ei kaikki mene mikä tulee. MUtta aikaisemmin olemme myös pystyneet laittamaan muuta puskurirahaa toiselle tilille, se ei vain ole nykyään mahdollista. Tuntuu, että kaikki on vain niin kallista nykyään!!! Ruoka, vaatteet, vakuutukset yms. kallistuneet hirveästi 5 vuodessa:(.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimetalven 8000€ lisäverot yllättivät ja aiheuttavat sen että vielä kesään saakka ollaan koko ajan nollilla, tilillä laskujen maksun jälkeen muutama sentti.

Vierailija
24/24 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa on tällä hetkellä -3000, ihan elämiseen mennyttä, äidiltä lainassa 1500. Meillä on liian pieni vanha ok-talo, 2 autoa ja rutkasti harrastuksia, koska niistä ei haluta tinkiä. Vaatteet on sitten kirpparilta, ruokaa saa jos on rahaa ja lomamatkoja ei tehdä.

Olen itse minimiäippärahalla, sitä ennen tein satunnaisia sijaisuuksia puolitoista vuotta, sitä ennen 11 vuotta ihan kotiäitinä. Miehen bruttotulot 3200, siitä tonni veroihin, tonni velkoihin ja tonni laskuihin.

Ei hirvitä yhtään enkä koe eläväni kenenkään muun rahoilla kuin mieheni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi