Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehukaa mulle pieniä poikia! ov

Vierailija
15.11.2009 |

Olen viimeisilläni raskaana ja esikoinen on tyttö. Ongelmanani on, että tuttavapiirissäni ei ole yhtään pientä poikaa, joka oikeasti tuntuisi minusta ihanalta. Suurin osa pienistä tytöistä sitä vastoin ihastuttaa... En tiedä vauvan sukupuolta, mutta pelkään omaa reaktioitani, jos hän onkin poika. Järjellä ajateltuna olisi niin hienoa, jos lapset olisivat molempia sukupuolia. Mutta inhoan suurinta osaa poikien vaatteista, kammoksun riehumisleikkejä jne.

Muuttuuko tällaiset tunteet sen oman pojan syntymään? Vai olenko mahdollisesti aina huono, tyttöjä suosiva äiti? Kauhistuttaa pelkkä ajatuskin...

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän verran osaan kehua!

Vierailija
2/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhosin aina pieniä poikia, kunnes sain kaksi omaa. Ja heidän syntymän jälkeen tytöt ovat alkaneet tuntua ärsyttäviltä suorastaan ;)

Pienet pojat ovat jotenkin niin viattomia ja suoria. Tytöt usein supattavat ja juonittelevat, ovat "pikkupimuja".

Pienet pojat ovat avoimia, innokkaita oppimaan uutta, äidin pikku murmeleita.

Kyllä sä sen huomaat jos oman pienen pojan saat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jo pojan syntymästä saakka on tuntunut niin rakkaalta.

Ikää söpöläisellä on nyt 2,5-vuotta ja on toki innostunut autoista, mutta myös eläimistä, vauvoista, legoista, palapeleistä, musiikista. Maailman ihanin lapsi enkä voisi kuvitella, että olisi tyttö, jolle pitäisi ostaa vain vaaleanpunaista. Yhtään spidermania tms ei ole toistaiseksi hankittu leluiksi tai vaatekuoseissa, eli vaatteissa löytyy oikeesti kivoja myös pojille.

Ot, en juurikaan kestä ihan tyttölasten äitejä jotka usein korostavat, että tyttö on niin paljon helpompi / ihanampi / kiltimpi/ kivempi pukea tms ilman mitään kokemusta pienistä pojista!

Vierailija
4/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä pojissa on niin paljon energiaa, että se tarttuu myös äiteihin! Pienet pojat rakastaa intohimoisesti ja pyyteettömästi äitejään (jos äidit sen ansaitsee ja vaikka ei edes ansaitsisi) ja pienet pojat on niin suoria ja rehellisiä! Pieni poika kun painaa poskensa sun poskea vasten ja kuiskaa, että "äiti mä tykkään susta" niin kylmät väreet menee...

Itse en ole etukäteen toivonut jompaa kumpaa sukupuolta, kumpikin on ollut yhtä tervetullut. Kaksi poikaa on tähän mennessä syntynyt, ja suurempaa lahjaa en olisi voinut odottaa! Kolmas lapsi syntyy näinä päivinä, kumpi vaan on taas tervetullut ja poika ei missään nimessä olisi pettymys, vaikka kolmannen jälkeen lapsilukumme onkin jo täynnä. Pieni poika = rakkaus ;)

Vierailija
5/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuollaista vakuuttelua tarvitsenkin, että vaikka ennakko-oletus pojista olisi kuinka negatiivinen tahansa, niin se oma poika on silti maailman ihanin.

Enkä tosiaan tiedä edes, odotanko poikaa vai tyttöä.

Mutta tuosta tyttöjen helppoudesta mun pitää kyllä kommentoida, että oma tytön naperoni on kaikkea muuta kuin hiljainen hissukka. Hänellä on tahtoa ja rohkeutta vaikka kuinka ja välillä olen hänen kanssaan vallan helisemässä. Mutta se ei muuta sitä seikkaa, että poikien leikit ova yleensä riehakkaampia (sitä iänikuista karjumista koko leikin ajan...) ja vaatteissa pienempi valinnanvara. Tytölleni olen ostanut jonkun verran vaaleanpunaistakin, mutta paljon on niitä poikamaisia ruskeita ja vihreitäkin vaatteita. Mutta pojalle en kehtaa vaaleanpunaista sydän/kukka-teemaa hankkia... AP

Vierailija
6/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti on prinsessa, jota ritarit suojelevat :)

Vierailija
7/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on nyt ihana 7v. itse tykkaan poikien leikeista enempi kuin tyttojen ni siksi toivoin poikaa. juu, on villi, mutta niin kiinnostunut kaikesta mukaansatempaavalla tavalla. avoin, puhelias, itsevarma... aivan upea tyyppi

Vierailija
8/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei muuta sitä seikkaa, että poikien leikit ova yleensä riehakkaampia (sitä iänikuista karjumista koko leikin ajan...)

Meillä poika ja kavereita käy usein kylässä, eikä koskaan ole mitään karjuntaa kuulunut. Tykkäävät usein legoista yms. eikä niillä leikkimiseen karjunta kuulu.

Vierailija
9/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kyllä inhon kylmät väreet, kun joku hehkuttaa, miten kylmät väreet menee kun poika sanoo rakastavansa äitiä jne. Anteeksi vaan, mutta en voi sille mitään. Jospa suhtautuisitte sekä tyttöihin että poikiin tasapuolisesti ja asiallisesti, niin ei tarvitsisi ehkä miettiä, miksi tytöt on niin ja pojat näin...

Vierailija
10/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman ihanin ja suloisin pieni 4-vuotias sydämmen valloittava poika sekä veljensä osaa hurmata naiset ikää hurmurilla on 8-vuotta.

Pojat ovat suorempia ja rehellisempiä kuin tytöt!Tytöt usein kieroiltevat poikia enemmän.

Vierailija
11/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en voinut mitään sille tunteelle että pojasta tulisi pettymys. Kun poika sitten syntyi ja tuijotti maailmaa vastasyntyneen viattomilla tummilla silmillä ja pieni suu mutrussa, niin purskahdin itkuun koska tunsin niin suurta katumusta siitä että kuvittelin etukäteen etten pystyisi rakastamaan häntä, liikuttavaa, täydellisen suloista pientä, ikiomaa lastani. Tunne oli syyllisyydessään todella kouraiseva. Rakastan molempia lapsiani, tyttöä ja poikaa, ihan valtavasti.

Vierailija
12/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin vain kävi, että sain ylivilkkaan riekkuvan pojan, jolla lopulta diagnosoitiin adhd. Rakastan häntä silti.

Siperia opettaa.

Vierailija
13/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 v pojan kanssa puuhaillaan vaikka mitä kivoja juttuja yhdessä: olemme kumpikin kiinnostuneita tieteestä ja katsomme yhdessä dokumenttiohjelmia, käymme leffassa, Heurekassa, lintsillä menemme kahdestaan kaikkiin vuoristoratoihin, jne... Meillä on aina valtavan hauskaa yhdessä!

Sukupuoli on meidän äiti-lapsi -suhteessa ihan sivuseikka, sillä luonteemme ja kiinnostuksemme kohteet ovat todella samankaltaiset.

Kaksi muuta vielä niin pieniä, etten vielä tiedä, mitkä asiat meitä sitten tulevat yhdistämään, kun alkavat kiinnostua ulkomaailmasta. Odotan jo innolla!

Vierailija
14/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tekninen suuntautuminen jaksaa minua naurattaa. Aina mietitään, MITEN joku asia toimii ja kaikki pitää purkaa, jotta nähdään, miten se toimii :-). Se vaan on jotain niin käsittämätöntä...:-)

Vierailija
15/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä luulin odottavani tyttöä, ja olin siitä aika helpottunut, koska en tuntenut yhtään tosi ihanaa poikaa. Mut ehkä juuri sen vuoksi sainkin pojan, joka on niin ihana, vilpitön, hauska ja eloisa pikkumies et mun sydän pakahtuu jo siitä että ajattelen häntä.

Jos saat pojan, pääset kurkistamaan ihan eri maailmaan, poikien maailmaan. Se on hauska matka, ja auttaa sua ymmärtämään tätä maailmaa ja puolta maapallon väestöstä vähän paremmin...bonuksena siis, että miehenkin ajatusmaailma aukeaa vähän eri tavoin, kun hän saa käydä lapsen kanssa läpi omaa lapsuuttaan ja nuoruuttaan.

Jokaisen äidin pitäisi saada oma pieni poika, se avaa silmät ja sydämen!

Vierailija
16/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin myös pojat, omalla hurmaavalla tavallaan. Pienet pojat ovat elämänjanoisia, tiedonhaluisia pieniä seikkailijoita ja tutkimusretkeilijöitä, jotka haluavat valloittaa maailman. Aina välillä he sieltä retkiltään palaavat äidin halittavaksi ja ruokittavaksi, tankkaamaan hellyyttä ja sitten taas mennään... :-) Pienistä pojista kasvaa parhaimmassa tapauksessa kohteliaita nuoria miehiä, jotka aikanaan rupeavat isäksi pienelle pojalle tai tytölle ja opettavat seuraaville sukupolville miten ollaan poikia ja miehiä - sen opetuksen mukaan, mikä ovat kotonaan saaneet. Se, miten äiti kohtelee pientä poikaansa, antaa mallin sille, miten nainen kohtelee miestä ja toisinpäin. Äideillä (ja tietty isillä) on suuri merkitys ja vastuu tässä asiassa.

Vierailija
17/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää nyt 7 kk. Aivan mahtava tyyppi, iloinen ja nauravainen vauhtiveikko.

Todella rakastettava räpsyripsihurmuri, mieletön persoona.

Ihana, ihana, ihana!

Vierailija
18/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rutistaa ja suukottaa, se on todella ihanaa.

Vierailija
19/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pieni riiviöpoika laittaa hetkeksi pyssyt ja miekat sivuun, tulee halaamaan äitiä ja sanoo: sä olet äiti mun lakkain ja kaikista palas äiti kulta!

Vierailija
20/43 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona kolme pojanviikaria, 9v, 5v ja 3v ja olen äärimmäisen ylpeä kolmesta jässikästäni. Kaikki ovat persoonaltaan kauhean erilaisia mutta elämä poikakolmikon kanssa on helppoa, suorasukaista, mutkatonta, huumoripitoista, yllätysrikasta, vauhdikasta ja täynnä rakkautta. Pojat ovat suoria teoissaan ja sanoissaan, hyvässä ja pahassa. Äläkä värivalinnoista huoli, 9v kiekkopojan ja hänen kavereidensa ehdoton suosikkiväri on ollut jo kauan pinkki.:) Ei poikien vaatteissa ole enää mitään värikoodeja muutenkaan, kun vaan etsii löytää ihania kirkkaita värejä.

Olipa IHANA lukea tällaista pinoa jossa niin monen sydämet on vienyt pieni poika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän