Miehelle: Joko alkaa välittää tai lähtee...
Mutta mitkä on realistisia toiveita? Tosi vaikea tilanne joten neuvot ovat kullanarvoisia. En haluaisi että perheemme hajoaa mutta en myöskään jaksa kantaa yksin kaikkea vastuuta kun kerran on toinenkin osapuoli. Luulen vain että ei tiedä miten olla oikein perheenisä koska ei ole sellaista mallia saanut...?
Kommentit (11)
mies sanoo lapselle, joka juoksee isää vastaan kahden päivän työreissun jälkeen, että "nyt ei isi ehdi leikkimään". Tuskin tervehtii, ite saan sit selittää lapselle miksei isi ole sen kanssa ikinä. Miksen jo tee eropäätöstä, ei tästä tule mitään.
samallalailla kun äidit. Vaan tätähän ei voi kukaan myöntää.
Hänellä on aikaa olla olla lasten kanssa. Rahastakaan ei ole pulaa, kun on opeteltu tulemaan toimeen sillä mitä saadaan ja minä teen töitä. Kaikki säälii meitä kun mies ei tee töitä, mutta minäpä tiedän että työ ei ole ihmisarvon mitta.
niin siis juuri tuollaista meilläkin. Poika aloittanut kiekkoilun jonka kuitenkin pidän vähän niinkuin "poikien" juttuna niin ei poika edes halua isää sinne vaan äitin. Tykkään kyllä käydä ei siinä mitään. Joka päivä kun haen tytön koulusta hän kysyy onko isi kotona ja jos on niin plaah ja jos sanon että menee treeneihin niin kommentti on jee!... Ei kuuntele lapsia ei kysy miten niillä on päivä mennyt, ärsyyntyy ja tiuskii vain kaikesta. meilläkin kolma lasta ja välillä täytyykin sanoa miehelle että voitko sinä välillä olla äiti kun kolme huutaa yhteen ääneen äitiä kolmesta eri suunnasta... masennusta tai jotain...en tiedä...kun kerron mitä lapset ajattelevat sanoo ettei tunnu kivalta muttei kuitenkaan tee asialle mitään. Päätin että kun tänään tulee treenileiriltä sanon että joko alkaa välittää ja oikeasti tai sitten en jaksa enään. Tässä nyt sompailtu kohta 9 vuotta joten kaikkeni olen kohta tosiaan yrittänyt. Myös ymmärtää sen että omasta lapsuudesta ei hyvää mallia ole ollut...
Yhtälailla ne miehet on vastuussa asioista ja kuitenkin heillä on niin helppoa. Onko se vain naisen tyhmyyttä että mennään siihen että mies ilmoittaa asioista ja nainen kysyy...?
Hänellä on aikaa olla olla lasten kanssa. Rahastakaan ei ole pulaa, kun on opeteltu tulemaan toimeen sillä mitä saadaan ja minä teen töitä. Kaikki säälii meitä kun mies ei tee töitä, mutta minäpä tiedän että työ ei ole ihmisarvon mitta.
Meillä on sama tilanne, minä olen töissä ja mies hoitaa lapsia opiskelujen ohessa kotona, toiminut hienosti! Eikä oikeastaan mistään ole tarvinnut tinkiä, kun emme muutenkaan ole kovin materian perään. Joten eipäs yleistetä siellä ja valiteta kaikkia miehiä tunteettomiksi, sitä saa mitä tilaa.
Minä en kyllä yleistänyt, tiedän että kunnon isejäkin on olemassa, siksi kysynkin millaiset ovat realistiset toiveet... Kyllä kai työssäkäyvänkin isän luulisi omia lapsiaan jaksaa eikä vain kotona olevat...?
sinua en kutsunut yleistäjäksi vaan muita tähän viittaavia kommentteja, esim. nelosta.
olla. Kyse on muusta kyvyttömyydestä. Mutta mistä. En tiedä.Sukupolvesta toiseen jatkunut kenties. Miten ap:n miehen isä on ollut isä?
Toisaalta meillä miehen isä ei ole ollut isänä ja mies on itse halunnut olla sitten taas erilainen. Olla lasten kanssa paljon, välittää ja huolehtia. Olen siitä kiitollinen, vaikka muita ongelmia aika ajoin, kun pienet lapset ja ollaan tiukilla.
että mies osallistuu jollain lailla lasten elämään. Jollekin voi tuntua omalta jutella lapsen kanssa, joku vie harrastuksiin ja joku leikkii lapsen kanssa. Joku tekee kaikkia noita ja omasta halustaan.
Mun mielestä on oikeastaan aivan sama, mikä on se tyyli, jolla mies on isä, mutta tottakai isän kuuluu tehdä oma osuutensa jollain lailla.
Meillä mies kyselee lapsilta miten on päivä mennyt, vie harrastuksiin, laittaa ruokaa ja tekee iltapalat. Lisäksi kyselee isommilta läksyjä ja tekee "harjoituskokeita." Lisäksi pelataan välillä koko perhe lautapelejä. Ja vietetään aikaa vain olemalla yhdessä, vaikka katsomalla telkkaria.
Mun mies tekee reissuhommia eli tulee usein iltaisin hiukan myöhemmin ja välillä on myös yön yli matkoilla, mutta kun on kotona, niin on läsnä myös lapsille. Kovasti meillä odotetaan isää kotiin, vaikkei mies mikään superisä olekaan.
...