Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen astmaatikko, mutta ei riskiryhmää, muita?

Vierailija
15.11.2009 |

Säännöllinen lääkitys ei useimmiten tarpeen. Kun kissat, koirat ja siitepöly kohdalle sattuu, niin Ventolinea tarvitaan.

Kai täytyy ajatella, etten ole SI-riskiryhmää. Oireita on, mutta ei tarpeeksi. Onko muita? Ja tarviiko varautua erityisellä tavalla? Uskotaanko päivystyksessä astmaa, joka ei kuitenkaan ole ASTMAA?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitavaa lääkettä,niin tuskin olet astmaatikko.Oireilet vaan eläimille hengenahdistuksille.

Olet allerginen eläinhilseelle!

Vierailija
2/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen lääkitys ei useimmiten tarpeen. Kun kissat, koirat ja siitepöly kohdalle sattuu, niin Ventolinea tarvitaan. Kai täytyy ajatella, etten ole SI-riskiryhmää. Oireita on, mutta ei tarpeeksi. Onko muita? Ja tarviiko varautua erityisellä tavalla? Uskotaanko päivystyksessä astmaa, joka ei kuitenkaan ole ASTMAA?

Täällä ainakin yksi,pakkanen,hajuvedet ja flunssat laukaisevat astmakohtauksen.Muuten pärjään aika hyvin ilman flixotide/ventolineä.

Ei siis rokottta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin yksi,pakkanen,hajuvedet ja flunssat laukaisevat astmakohtauksen.Muuten pärjään aika hyvin ilman flixotide/ventolineä.

Ei siis rokottta

Jos kerran sulla flunssat laukaisevat astmakohtauksen niin sinähän OLET riskiryhmää. Miksi et ota rokotetta ja miksi kuvittelet ettet kuulu riskiryhmään?

Vierailija
4/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitavaa lääkettä,niin tuskin olet astmaatikko.Oireilet vaan eläimille hengenahdistuksille.

Olet allerginen eläinhilseelle!

Kiitos diagnoosista, en ole ap mutta sama tilanne, astma ihan lääkärin toteama rasitusastma.

Vierailija
5/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikot ovat suurimmassa vaarassa saada vakavia komplikaatioita. :( Se on todistettu jo tutkimuksellakin:

"Nearly one-third, or 28 percent, of adults and children hospitalized with H1N1, also known as swine flu, have asthma. That's more than any other chronic condition, according to a recent analysis of cases published in the New England Journal of Medicine."

http://www.cnn.com/2009/HEALTH/10/28/asthma.swine.flu.h1n1/index.html

Alkuperäinen lähde:

New England Journal of Medicine: "Asthma was the most common condition seen in both children (29%) and adults (27%). "

http://content.nejm.org/cgi/content/full/NEJMoa0906695

Vierailija
6/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkanen ja eläimet aiheuttavat kohtauksen.

Teini-ikään saakka oli sään. lääkitys, mutta astma lieveni tosi paljon puberteetin jälkeen.

Sain piikin, koska olen hoitsu.

Vierailija
7/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tk: eivät anna rokotetta.

Näin minulle sanottiinn Helsinkiläisessä tk:ssa. Koska minulla ei ole säännöllistä lääkitystä, en kuulu riskiryhmään.

Vierailija
8/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 4:lle koska tk: eivät anna rokotetta.

Näin minulle sanottiinn Helsinkiläisessä tk:ssa. Koska minulla ei ole säännöllistä lääkitystä, en kuulu riskiryhmään.

THL:n sivuilta:

"Sairautensa vuoksi riskiryhmään kuuluvia ovat esimerkiksi henkilöt, joilla on

* Krooninen keuhkosairaus, esimerkiksi toistuvasti tai säännöllisesti lääkitystä vaativa astma, keuhkoahtaumatauti, keuhkolaajentuma tai muu hengitystä vaikeuttava keuhkosairaus. "

eli ei tarvitse olla säännöllinen lääkitys astmaan. Myös TOISTUVA käy. Eli kaiva jostain reseptisi tai joku epikriisi, missä mainitaan sinun astmaoireilu. Ovat tk:ssa tulkinneet huonosti epäselviä ohjeita, eli yritä uudestaan.

t:4

Vierailija
9/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ole TK:n mukaan riskiryhmää koska en tarvitse säännöllistä lääkitystä.Tamiflut haen sairastuessa yksityiseltä koska terveyskeskus ei niitäkään anna...

Vierailija
10/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3# Juu en ole TK:n mukaan riskiryhmää koska en tarvitse säännöllistä lääkitystä.Tamiflut haen sairastuessa yksityiseltä koska terveyskeskus ei niitäkään anna...

Mikä kunta? Tulkitsevat VÄÄRIN ohjeita nimittäin. Monessa kunnassa infektioastmalla rokotus heltiää. Ota yhteyttä kuntasi rokotuksista vastaavaan henkilöön ja lääninhallitukseen tarvittaessa. Näin minä toimin kun sössivät omassa kunnassa rokotusten kanssa. Moni muukin taisi toimia ja alkoi tapahtua. Eli älä niele tuommoista huonoa toimintaa!

t:sikainfluenssan herättämä kansalaisaktivisti-astmaatikko :)

Vierailija
11/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vaan väestöpohjaan verraten saatu rokotteita liian vähän.Riskiryhmärokotteita jatketaan vasta 21.11 ja pikkulapset vasta sen jälkeen???

Risikon oma kunta menee ihan jälkijunassa verrattuna muihin :(

Vierailija
12/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä voin aika hyvin.mutta silti kela kortissani 203 jonka perusteella rokotteen sain. välillä on hyviä aikoja välillä huonoja mutta perusterveet keuhkot ei missään nimessä minulla ole.

Vierailija
13/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotteen sai myös tyttäreni 4v joka pienenä

kärsi infektioastmasta sekä nyt isompanakin saa silloint ällöin ventolinea. hän sai rokotteen sen perusteella mitä kerroin.

eli maalaisjärkeä käytettiin ja hyvä niin.

t-edellinen

Vierailija
14/14 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ei ole todettu astmaa mutta on allergioiden vuoksi lääkitys tarvittaessa.buventol,beclomet.

ei ole siis kelakortissa merkintää astmasta.luulin etten kuulu riskiryhmään mutta kuulunkin.tämä selvisi soitolla terv.asemalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi