Voiko rokote aiheuttaa sikainfluenssan? Lukekaa tämän jutun otsikko
Kommentit (9)
eli ns pintaproteiineja. Niistä EI VOI SAADA SIKAINFLUENSSAA. Ei vaikka olisivat elossa.
Linkki Emean sivuille:
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/H-832-fi1.pdf
Lyhyesti:
Miten Pandemrix vaikuttaa?
Pandemrix on rokote. Rokotteet vaikuttavat ”opettamalla” immuunijärjestelmää (kehon luonnollista puolustusmekanismia) puolustautumaan sairautta vastaan. Pandemrix sisältää pieniä määriä kyseisen pandemian aiheuttajan, A(H1N1)v –viruksen, hemagglutiniineja (pinnassa olevia proteiineja). Ensin virus on inaktivoitu siten, ettei se ei aiheuta mitään sairautta.
Kun henkilölle annetaan rokote, immuunijärjestelmä tunnistaa viruksen ”tunkeilijaksi” ja muodostaa vasta-aineita sitä vastaan. Kun keho altistuu virukselle uudestaan, immuunijärjestelmä kykenee tuottamaan vasta-aineita nopeammin. Tämä auttaa suojaamaan viruksen aiheuttamalta taudilta.
Ennen käyttöä virushiukkasia sisältävä suspensio ja liuotin sekoitetaan keskenään. Sekoittamisen jälkeen emulsio injisoidaan. Emulsio sisältää myös ”adjuvantin” (öljyä sisältävä yhdiste) paremman vasteen aikaansaamiseksi.
Virus pystyy taatusti kasvamaan ja rakentamaan itseään. Onhan vielä mukava adjuvantti auttamassa asiaa. Nämä paljastuu pikkuhiljaa.
Voiko rokote aiheuttaa sikainfluenssan
...sisältää aina pieniä määriä itse virusta. Virus täytyy saada, jotta siihen kehittyisi vastustuskyky. Oireet, jotka rokotteesta saa on niitä virusoireita, mutta saat itse virusta vain pienen määrän, että sivuvaikutukset ovat paljon pienemmässä mittakaavassa, kuin samat oireet oikeasta influenssasta. Joten periaatteessa kyllä, sairastat sikainfluenssan, mutta paljon pienemmässä mittakaavassa, kuin sairastaisit silloin, jos saisit sen jostain muualta. Sitä ei kuitenkaan pidetä sairastamisena, kun saat sen rokotteesta. Silloin sitä pidetään sivuvaikutuksina/haittavaikutuksina.
Rokotteen saatuasi et sairasta mitään lievää sikainfluenssaa.
Varsinaista sikainfluenssaa ei voi rokotteesta saada, koska se ei sisällä kokonaista virusta.
Sikainfluenssan kaltaisia oireita voi saada, koska itse taudissakin nämä oireet ovat nimenomaan kehon puolustusjärjestelmän aktivaatiosta aiheutuvia oireita (joita tulee lähes kaikista taudinaiheuttajista, mm. lämmön nousu, väsymys).
Pienellä osalla rokotetuista kehon immuniteetti ei reagoi normaalisti rokotukseen, eikä keho valmista vasta-aineita. Nämä henkilöt voivat saada taudin rokotuksesta huolimatta.
Otsikot tehdään tarkoituksella myyntiänostaviksi. Tässä tapauksessa otsikko on (ehkä tarkoituksella) tehty todella harhaanjohtavaksi. Teksti itsessään on ihan ok.
...sisältää aina pieniä määriä itse virusta. Virus täytyy saada, jotta siihen kehittyisi vastustuskyky. Oireet, jotka rokotteesta saa on niitä virusoireita, mutta saat itse virusta vain pienen määrän, että sivuvaikutukset ovat paljon pienemmässä mittakaavassa, kuin samat oireet oikeasta influenssasta. Joten periaatteessa kyllä, sairastat sikainfluenssan, mutta paljon pienemmässä mittakaavassa, kuin sairastaisit silloin, jos saisit sen jostain muualta. Sitä ei kuitenkaan pidetä sairastamisena, kun saat sen rokotteesta. Silloin sitä pidetään sivuvaikutuksina/haittavaikutuksina.
ja kun sairastat sen lievänä ja sen lisäksi olet ehtinyt jo ko.flunssan ennen rokotusta napata niin
taitaa tulla aika rajuna!
ja kun sairastat sen lievänä ja sen lisäksi olet ehtinyt jo ko.flunssan ennen rokotusta napata niin
taitaa tulla aika rajuna!
tule rajumpana. hohhoijaa teidän kanssa. miksi ette lue esim thl:n sivuilta faktaa tai vaikka edes täältä:
http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/verkkovieras.shtml
ihme teorioita pitää kehitellä omassa päässä..hmph..
Se on ihan sama mitä teille yrittää selittää. Kun ei mene perille, niin ei mene. Apua, miten te ikinä selvisitte peruskoulusta?
Pitäis lukea, että rokotuksesta huolimatta sikainfluenssa