Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EI isiä synnärille!!

Vierailija
14.11.2009 |

Kemissä isät ei pääse synnytyssaliin ja Oysissa osastolle vauvaa katsomaan. :/

KALEVAN nettisivuilla.

"Isiä ei oteta synnytyssaliin Kemissä H1N1-vaaran takia

Isät eivät pääse mukaan synnytykseen Länsi-Pohjan keskussairaalassa Kemissä sikainfluenssaepidemian takia. Sairaala kielsi isien osallistumisen synnytyksiin eilen. Myöskään synnytysosastolla isät eivät pääse vierailemaan.

Sairaala päätti rajoituksista sen jälkeen, kun muutama isä vieraili osastolla sairaana.

- Meillä oli semmoisia tapauksia, että isä tuli flunssassa, laittoi maskin ja oli yhtäkkiä vastasyntyneiden teholla, kertoo päivystävä lääkäri Piia Vittaniemi.

Vittaniemen mukaan radikaalilla toimenpiteellä on tarkoitus suojata vastasyntyneitä vauvoja, keskosia sekä raskaana olevia naisia.

Länsi-Pohjan keskussairaalassa synnytyssalit, naistentautien ja synnytyksen vuodeosasto sekä keskoslasten hoitola ovat samassa yhteydessä.

Sairaala pohtii rajoitusten tarpeellisuutta maanantaina. Vittaniemen mukaan vanhemmat ovat pääsääntöisesti ymmärtäneet ja hyväksyneet uudet rajoitukset.

Oulun yliopistollisessa sairaalassa isät pääsevät mukaan synnytykseen mutta eivät vierailulle synnytysosastoille. Vierailijat kiellettiin osastoilla reilu viikko sitten."

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne mitään räkänokkia kaivata.

Vierailija
2/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on niin tampio että menee synnärille kasvomaskissa ja selvästi sikaflunssassa, niin ei sellaisen ihmisen pitäisi lisääntyä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa heidän puolesta

Vierailija
4/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko synnytyksiin osallisuminen kielletty siis kaikilta isiltä, terveiltä myös?

Aivan kamalaa, minä en kestäisi päivän/parin tuskia yksinäni.

Vierailija
5/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisinko sen?

Vierailija
6/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko synnytyksiin osallisuminen kielletty siis kaikilta isiltä, terveiltä myös?

Aivan kamalaa, minä en kestäisi päivän/parin tuskia yksinäni.

Vierailija
7/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnärillä niin että joutuu huoneeseen, jossa vierailee sikalentsua sairastava mies. Ja toivottavasti synnytät sellaisessa salissa, jonka kaikki pintoja ei ole pyyhitty sikatautisen isukin jäljiltä. Isukki käytti samaa vessaa, jota sinäkin synnyttäessäsi käyttät. Toivottavasti, tekopyhä.

Vierailija
8/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei influenssa tartu vauvoihin. Vauvoilla on erityisen maagisen vahva vastustuskyky kaikkea kohtaan.

Vierailija
9/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menepä ihan itse kalevan sivuille www.kaleva.fi ja lue juttu!!!

Vierailija
10/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu muuten siinä ihan kalevan etusivulla.

Vierailija
11/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä menossa synnyttämään. Olis monenlaista lisä mietittävää stressiä.

Vierailija
12/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei influenssa tartu vauvoihin. Vauvoilla on erityisen maagisen vahva vastustuskyky kaikkea kohtaan.

Vierailija
13/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei isät pääse? Ei varmaan muutkaan tukihenkilöt? Säälittävää!!

En synnyttäisi tollasessa paikassa, vaikka parkkipaikalla.

Ei minun lapsia tartte suojella omalta perheeltä!!

Vierailija
14/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei isät pääse? Ei varmaan muutkaan tukihenkilöt? Säälittävää!! En synnyttäisi tollasessa paikassa, vaikka parkkipaikalla. Ei minun lapsia tartte suojella omalta perheeltä!!

eikä vain yhtä synnyttäjää. Kuka oikeasti on niin ääliö että menee sairaana vasta synnyttäneiden lui?

Vierailija
15/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muita synnyttäjiä ja vauvoja pitää suojella kaltaiseltasi pallinaamalta ja jälkeläisillesi ei ole väliä jäävätkö henkiin, mikäli äitinsä geenit ovat perineet.

Vierailija
16/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Kyllä jokasella saa olla mies tai tukihenkilö synnytyksessä jos niin haluaa!

Entä jos on itse sairas?

Entä jos sairaalan henkilökuntaan kuuluva hoitaja/kätilö/lääkäri on sairas?

Entä jos perheen lapset on kipeänä?

14

Vierailija
17/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotin, kärjistettynä: että naisilla pitää olla valtaa päättää vaikka valitsemalla sitten naapuri kunnan sairaala jos oma sairaala VASTAAVASTI päättää SINUN synnytyksestä noin radikaalisti!!

Itse en hyväksy -että minun synnytyssairaalani alkaisi kenen tahansa miehiä tai tukihenkilöitä valikoimaan! Toi on todella karseeta puuhaa!

Mutta saikos sen kätilön vaihtaa myös -jos ei ole ottanut itse rokotettaan?

Lässynlässyn.

14

Vierailija
18/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin kauan kuin synnytät verorahoilla ylläpidetyssä sairaalassa, jossa synnyttävät SINUN lisäksesi sadat muutkin, niin kyllä silloin se on sairaala, joka päättää ketä synnytykseen mukaan otetaan. Ja sikasairailla on ehdottomasti porttikielto synnärille ja lapsivuodeosastolle.

Synnytä se yhtä tampio jälkeläisesi siellä parkkipaikalla jos eivät yleisen hyvinvoinnin takaavat säännöt kelpaa.

Ja toivottavasti sulla on sikatauti synnyttäessäsi.

Vierailija
19/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme sinua rassaa? Eikö sulla ole miestä kun ei kiinnosta?

Sinusta kaikkien kuuluu vaan tehdä niinkuin hoitsut päättää? Eikä siihen ole nokankopauttamista?

Se lapsi saattaa saada ihan minkä vaan miljoonista lenssuista keneltä tahansa ihmiseltä!

On ihan sekopäistä vaahtoamista ettei sairaalaan saa tulla synnytykseen tai vierailemaan.

En minä väitäkään ettei sairaalassa ole muita kuin minä!

Mutta kyllä sinne pitää olla oikeus tulla synnytykseen mukaan. Tai saada mennä synnyttämään paikkaan jossa voi mies tulla mukaan.

En käsitä miksi haukut tampioksi. Koska minusta isällä on oikeus nähdä lapsen syntymä?

Kyllä ihmisen PERUSOIKEUTTA rikotaan, jos ei omaa lastaan näe! Jos lapsi joutuu jäämään vaikka keltasuuden vuoksi sairaalaan, syntyy etuajassa niin sinua ei vaan kiinnosta ettei toinen näe lastaan?

Toi on todella häiriintynyttä.

Kyllä meillä ihmisillä pitää olla oikeus VAATIA perheidemme oikeuksia olla yhdessä.

14

Vierailija
20/33 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muta itseasiaan.

Siis tottakai sairaana pitää jäädäkin ulkopuolelle, mutta minusta kyllä todella kariu päätös ettei tervekään isä (tukihenkilö) pääse synnytykseen mukaan.

Itse 3 viikkoa sitten synnyttäneenä voin ihan rehellisesti sanoa, etä erittäin vaikeassa ja pitkässä synnytyksessä (josta sairaalassa 21 tuntia) mieheni ja lapsen isä oli minulle henkinen tuki ja turva.

En tiedä miten olisin selvinnyt ilman hänen tukea ja kannustusta ja ihan fyysistäkin apuaan.

EI kätilöt ehdi kokoajan olla synnytyssalissa ja nytkö nämä synnyttäjät sitten jäävät saliin ihan yksin???

ELi on minun mielestäni ihan hirveä päätös, synnyttäjä kuitenkin on tilanteessa aika avuton ja vailla kontrollia (ei aina jos hyvin menee, mutta jos ei kaikki sujukkaan oppikirjan mukaan)

Minulla ainoa pelko koko synnytyksessä oli juuri se ettei mieheni pääsisikään mukaan jos vaikka olisi sairaana. Oli kuitenkin sellaistakin tilannetta varten "varatuki" henkilö, eli ystäväni olisi sitten tullut miehen tilalle.

Mutta olisin saanut slaagin jos minulle olisi ennen synnytystä ilmoitettu että mieheni (vaikka onkin terve) ei voi tulla tuekseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän