Miten pitkään lapsenne olleet kotona ennen hoitoon menoa?
Olitko vain sinä kotona vai jäikö isä esim. hoitovapaalle joksikin aikaa? Jos olisi ollut mahdollista, olisitko ollut pidempään kotona, jos esim. taloudellisista syistä jouduit palaamaan töihin?
Kommentit (12)
Minä olin, oli ihanaa. Oisin voinut olla pidempäänkin, mutta työllistyin yllättäen.
kun aloitti tarhan, 2v4kk kun lopetti. Menee uudestaan kun ikää on 4v6kk. Kakkonen on 2v1kk kun menee tarhaan.
Tällä hetkellä kotona vauvan ja minun kanssani. Tämä pienempikin menee tarhaan, kun täyttää 2 v.
2 vuotta on mielestäni paras ikä mennä hoitoon. Alle 1,5-vuotiasta en laittaisi missään nimessä.
kotona ollut 5v ja tulen vielä olemaan ehkä 7-10v
ja toinen tulee myös olemaan saman ikäinen kun aloittaa päiväkodissa. Meille oikein sopiva ratkaisu.
Minä olin hoitovapaalla, en olisi pystynyt enää pidempään olemaan kotiäitinä.
mutta olivat vajaan vuoden ennen päivähoitoa puistotädin hoivissa pari tuntia päivässä.
tämä toinen menee hoitoon ensi syksynä kun on 1v2kk. mielelläni olisin kotona pidempäänkin, mutta opinnot on pakko mennä suorittamaan loppuun.
Onneksi kaikki päivät ei ole 8h ja viikolla saattaa olla vapaapäiviä
kuopus kolme vuotta.
Olisin tosiaankin halunnut jäädä kotiin, mutta eipä se niinvain käy. Velat painaa päälle ja kyllähän ruokaakin pitää ostaa.
ja tiedän jo nyt että tämä lapsi menee vähän yli vuoden ikäisenä tarhaan ellei toista lasta tule heti.
Meillä ei ole kertakaikkiaan varaa olla kotona pidempään, haluisin kyllä olla.
En olisi ollut pidempään, 2v on minusta hyvä ikä laittaa hoitoon. Meillä mies oli jokaisen kanssa kotona 6-12kk
Kuopus nelivuotiaaksi kunnes meni puolipäivähoitoon.
En usko että pidempään olisi kannattanut pitää.
siihen asti että esikoinen täytti 3v, kakkonen oli tällöin 1,3v kun lapset aloittivat tarhan. En olisi jaksanut olla kotona pidempään. Nyt kolmannen kanssa kotona, ja menen töihin kun hän täyttää 3v.