tyttövauvan pesu (alapää)
sairaalassa sanottiin ettei tyttövauvan alapäästä saa pestä valkoista töhnää pois (se on siellä suojaamassa). Koska sitä saa alkaa pesemään pois?
Kommentit (12)
anna olla, liiallinen pesu on haitaksi.
onko meidän tytön alapäässä jotain valkoista töhnää.
Olen pessyt kakkapyllyn pesun yhteydessä myös pimpin puolelta, noin päällisin puolin. Joskus kun on oikein liejut housussa, niin pakkohan se on pestä häpyhuulien välistäkin, ei ole kovin hyvä homma jättää kakkaa sinne hautumaan.
Tyttö 2v, eikä ole ollut mitään ongelmia koskaan. (kutinaa tms.)
käyttää sinkkivoidetta vaippaihottumaan ja se juuttuu paikkoihin? annanko senkin olla vaossa päivästä toiseen vai voiko sitä välillä putsata varovasti pois?
käyttää sinkkivoidetta vaippaihottumaan ja se juuttuu paikkoihin? annanko senkin olla vaossa päivästä toiseen vai voiko sitä välillä putsata varovasti pois?
mutta älä sinne sisälle sitä voidetta laita!
kiitos kuitenkin että huolehdit :)
mutta älä sinne sisälle sitä voidetta laita!
Ei kerrottu moisesta eikä ole näkynyt myöskään töhnää. Vedellä olen huuhdellut paikat puhtaiksi.
Onko tästä töhnästä jotain tarkempaa tietoa?
et se valkonen töhnä on samaa joka suojasi koko vauvaa siellä kohdussa. Lähtee aikaa myöten pesujen yhteydessä pois.
MLL:n vauvanhoito-oppaasta (2009): "Tyttövauvojen sukuelinten pesuun riittää pelkkä huuhtelu lämpimällä vedellä. On luonnollista, että häpyhuulten väliin kertyy valkoista eritettä, jonka tehtävänä on suojella herkkiä limakalvoja. Älä koskaan hinkkaa sitä väkisin pois. Jos häpyhuulten väliin on jäänyt esimerkiksi ulostetta, puhdista varovasti pumpulilla."
vaikka tyttö on jo 4 v.
Jotain että ei saa väkisin poistaa sitä. Se lähti itsekseen pesussa, pesin kyllä kakat normaalisti.
Luin kyllä ettei saa puhdistaa häpyhuulien aluetta millään muulla kuin vedellä kevyelti.
Kinaa oli nivusissa mutta ne pyyhki hoitaja pois kun mieheni oksensi.
Kinaa oli nivusissa mutta ne pyyhki hoitaja pois kun mieheni oksensi.
meidän tyttö nyt 5kk ja sitä valkoista töhnää ei enää ole. kakkaa on joskus menny joka paikkaan ja silloin olen pessyt sieltä, muttei sielä sitä valkoista töhkää ole ollut.