Meillä on sikainfluenssa eikä rutto!!!
Alkaa vituttamaan tämä ihmisten pelko tätä tautia kohtaan.
Meillä siis koko perhe saiaana tai toipumassa, vauva on onneksi ollut terve.
Koko päivän olen yrittänyt saada sukulaisilta apua, että kävisiät meille kaupassa, vaipatkin alkaa olla lopussa.
Ei kukaan uskalla/ehdi/pääse, kun on muuta tekemistä.
Otanko ison riskin, jos lähden itse kauppaan?
Oma tautini on jo "voiton puolella" kuumetta ei enää eilisen jälkeen.
Ja kaikille ihanille sukulaisille tässä viikonlopputerveiset: HAISTAKAA VITTU!!!!
Kommentit (12)
1) Entä jos sukulaisilla TODELLA on muuta tekemistä?
2) Koska viimeksi sinä olet auttanut heitä?
ilman että kukaan omainen piittaa asioista.
On tämä meidän kulttuuriin kuuluva toisista ihmisistä piittaamattomuus niin surullista...
1) Entä jos sukulaisilla TODELLA on muuta tekemistä?
ilman että kukaan omainen piittaa asioista.
On tämä meidän kulttuuriin kuuluva toisista ihmisistä piittaamattomuus niin surullista...1) Entä jos sukulaisilla TODELLA on muuta tekemistä?
Se on NIIN helppo jeesustella siinä koneen ääressä, mutta menepä todella tarjoamaan apuasi ja seuraasi yksinäisille ja muille apua tarvitseville.
auttamaan AP:ta ja juotais vielä yhdessä vaikka kahvit. Olis hyvä saada se tauti mahdollisimman nopeasti että saisi sitä vastaan hyvän vastustuskyvyn ennen toista aaltoa tai ensisyksyn uutta tulemista niin sais senkin asian pois päiväjärjestyksestä.
yhden kuumeettoman päivän jälkeen tartutat vielä tautia. Jos sukuklaiset on riskiryhmässä, he sairastuvat. Myös muut kuin riskiryhmäläiset ovat vaarassa taudin suhteen joten ymmärrän hyvin.
Toki voisivat jättää ruoat vaikka ovelle jos niin pelkäävät.
Ärsyttää oikeasti tämä hysteria!!
Enää ei saisi niiskuttava ihminen kaupassakaan käydä. Kaipa nämä sekopäät kohta järjestävät lynkkauspartioita kauppojen ulkopuolelle - jos vähänkään aivastat tai niiskautat niin joukolla hivutetaan vähintään sairaalakuntoon...
Näillä sekopäillä on varmaan vielä lapsiakin... säälittää...
En tarkoittanut, että tähän tautipesään pitäisi kenenkään tulla itseään sairastuttamaan.
Pelkkä kaupassa käynti olisi riittänyt.
Ja se, että näiden vajaan kahden viikon aikana, kun olemme sairastaneet, olisi edes yksi puhelinsoitto tullut, ja kysytty miten voimme.
Kun on olo muutenkin heikkona, niin tällaiset asiat tuntuvat ehkä suuremmilta kuin ovatkaan.
Ja sille yhdelle joka kyseli, olenko itse auttanut, olen jos vain olen voinut.
Lastemme serkut ovat olleet meillä hoidossa, muuttoapuna olemme usein, miehellä kun on pakettiauto.
Alkuperäinen tekstini oli täynnä raivoa, mutta masentaa tämä ihmisten piittaamattomuus.
Lähden kuitenkin vaippoja ostamaan...
Kurja juttu. Ja täysin jeesustelematta voin sanoa, että itse lähtisin viivana jos ystävä tai sukulainen ko. tilanteessa pyytäisi kaupassa käymään... rahaa voi siirtää nettipankissa tilille, ja ei se tauti nyt siitä tartu, jos pimpotat ovikelloa ja työnnät ostokset ovenraosta.
Luulisi normaaliälyllä- ja empatiakyvyllä varustetun ihmisen tarjoavan pyytämättäkin apua, saatika tiedustelevan perheen vointia.
Meillä on myös tuollaisia piittaamattomia sukulaisia, mutta onneksi on ihania ystäviä.
Niinhän sitä sanotaan, että ystävät voi valita mutta sukulaisiaan ei.
omasta mielestäsi antanut ymmärtää?
Sano suoraan, että tarvitset nyt kipeästi apua, jos ei silti auta, niin jo on kummaa porukkaa...
yhden kuumeettoman päivän jälkeen tartutat vielä tautia.
että yhden kuumeettoman päivän jälkeen voi lapsen viedä hoitoon. Tätä ohjetta olen lukenut ihan yleisesti.
Ei kai niiden tarvitse teille kyläilemään tulla jos kaupasta jotain tuovat? Jättäisivät ovelle ja lasku perässä. Outoa sakkia...