Mitä teillä käynyt jos olette lopettaneet ehkäisypillerit kesken laatan!?!?!?
Eli jos olette lopettaneet pillerit niin, että ette ole syöneet koko laattaa loppuun, niin mitä teille on siitä seurannut?
Terkka varoitteli että kierto voi mennä ihan sekaisin, mutta millä tavalla jos on mennyt niin on mennyt?
Mun pitäisi tehdä päätös otanko enää vai en. Olen saanut niin pahoja sivuoireita pillereistä että en enää halua niitä syödä päivääkään.
Kamalat oireet: Päänsärky, huimaus, oksentaminen, kerran pyörryinkin, pahoinvointi, 3 viikon vuoto ja vieläpä runsas sellainen.... jne...
Kommentit (6)
koska eivät tosiaankaan sopineet minulle! KAuheaa turvotusta ja paino nousi koko ajan vaikken syönyt yhtään eri tavalla kuin ennen. Nyt paino laskenut normaaliin taas.
Siis minulle ei ollut mitään haittaa että lopetin kesken laatan. Kuukautiset alkoivat vähän lopetuksen jälkeen ja ovat olleet sen jälkeen säännölliset ja normaalit. Tämän on tietysti vain oma kokemukseni enkä tiedä miten sitten muilla. Itsellä ainakin siis meni lopetus ihan hyvin. Mieluummin olisin kärsinyt kierron epäsäännöllisyydestä kuin siitä älyttömästä turvotuksesta!
musta tuntuu että mä sain pillereistä kaiken mahdollisen sivuoireen mitä vaan voi saada, unohdin alkuperäisen viestini listasta turvotuksen ja sen että jo tässä reilu kk mitä oon niitä syönyt on painoa tullut 3,5kg mutta ehkä se on toi turvotus...?!
Ekana vuotopäivänä kun otin ekan pillerin niin vuoto loppui kuin seinään ja oli reilu viikon poissa ja nyt on reilu 3 viikkoa vuotanut kun seula... Ei kai sovi pillerit mulle tjsp :(
ap
Unohdin pillerit kotiin kun lähdin ulkomaille, enkä viitsinyt siellä hankkia uutta reseptiä. Ei siinä mitään ihmeempää tapahtunut. Tuli kuukautiset muutaman päivän päästä.
Jätin kans laatan kesken ja kierto palasi heti normaaliksi. Mulla ei suoraan sanoen ollut mitään hajua siitä, mikä kiertopäivä tuolloin oli menossa, kun olin vuosia syönyt laattoja putkeen tai pätkittäin ihan miten huvitti.
Ei ap sulle mitään ihmeitä seuraa jos lopetat laatan. Ylimääräiset hormoonit on poistuneet parissa päivässä ja elimistö alkaa käynnistellä omaa hormonituotantoaan. Eihän se vuoto pillereiden kanssa koskaan mitään mekkavuotoa olekaan, vaan aiheutettu sillä että sinä itse säätelet hormonitasapainoa ottamalla ja jättämällä ottamatta pillereitä.
kyllä mä varmasti nyt uskallan jättää ottamatta moiset mömmöt...
ap
menkat voi alkaa normaalia aikaisemmin. mutta sen jälkeen kierto palasi normaalirytmiin.