Työhaastattelusta!!
Mitä ihmettä keksisi vastaukseksi, jos kysyvät vaikka minun negatiivisia ominaisuuksia tai heikkouksia?
Mitä olette siihen sanoneet, kun teiltä on kysytty?
Kommentit (13)
myös hyväksi asiaksi.
Sellainenhan se kannattaa olla. Sen verran olen asiaan vihkiytynyt.
että minulla ei ole heikkouksia.
Olen kyllä heikkona suklaaseen, hyvään ruokaan, viiniin..
sellainen, että saattaa uppoutua/syventyä johonkin käsillä olevaan asiaan/ongelmaan/tehtävään/tms niin ettei reagoi ympärillä tapahtuviin asioihin... jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
välillä olen kyllä huono päättämään, jahkaan ja jahkaan. Mietin monta kertaa. ap
Jos uppoudut liian syvälle töihisi on vaarana kantaa niitä kotiin. Tämä taas edistää uupumusta. Liian syvällinen uppoutuminen on minun ongelmani. Siksi olen joutunut keksimään keinoja, joilla irrottaudun töistä vapaa-aikanani.
Jos valitsisin työntekijöitä ja toinen kehuisi kovasti uppoutuvansa ja sitoutuvansa, mutta toinen kertoisi työn olevan vain osa elämäänsä valitsisin todennäköisemmin sen, joka näkee työn osana elämää. Uupumus on vittumainen, koska sen tunnistamisessa ammattilainen on työntekijä itse. Jos tämä taito puuttuu, on riski saada burnout.
Ihmisiin kiintyy ja työpaikassa saattaa olla inhottavaa väkeä. Kun osaa pitää työhuolet töissä on arki mukavampaa. Dementikkoja hoitaessa on varmaankin aika tärkeää osata tarkkailla, mitä ympärillä tapahtuu, ettei jollakin ole omat puuhat menossa väärään suuntaan.
Onnea haastatteluun!
huono mielikuvitus kun et tähänkään mitään keksi. Ja vielä tuohon hommaan!
Ei ehkä siinä kannata sanoa, että keskityt niin johonkin ettet muuta huomaan... Eikö sulla ole hoitajana mitään kehittämisen kohtia? Osaat hyvin kaikki käytösoireisetkin hoitaa ihan tosta noin vaan? Et menetä malttiasi? Ja kaikki hoitotoimenpiteet on ihan helppoja? Et mieti työasioita kotona? Jne jne...?
-se yks edellinen, sattumoisin myös dementikkoja hoitamassa
Rekrytoijat ei välttämättä tykkää niin niistä, jotka ei pysty mainitsemaan mitään heikkouksia, paitsi tyyliin, että "teen niin paljon ja niin intensiivisesti töitä, että muut asiat unohtuu".
Sellainen kuvastaa (kuulema) vääränlaista täydellisyyden kuvitelmaa itsestään. Oikeasti kaikilla on joku heikko kohta (myös tarujen Achilleksella). Ymmärtääkseni noilla kysymyksillä mitataan osittain itsetuntemusta ja sitä pystyykö myöntämään, että ei ole täydellinen.
Mutta voin olla väärässäkin.
Se kirjoitus ei ollut minun :)
Enkä mä siten keskity edes, olen joutunut tässä 30 vuoden aikana opettelemaan näkemään vaikka perssilmällä.
Mutta tuo oli hyvä, että en tosiaankaan osaa vaikeita käytösoireisia hoitaa, dementikot ovat uusi asia minulle, se pitää opetella, kirjojen ja kokemuksen kautta.
Kiitos, se oli hyvä ja tosi.
Dementikkojen hoitaja, mikä on parasta ja mikä raskainta sinun työssäsi? oletko sellaisessa ympärivuorokautisessa laitoksessa/kodissa?
jos sulla ei ole heikkouksia... Jos sulla on niin etköhän "keksi" niistä jonkun jonka voit mainita.