Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos päiväkodissa on SIKAA niin ottaako pois?

Vierailija
13.11.2009 |

Jos lapsesi päiväkodissa olisi sikainfluenssaa, eikä päiväkotia ole suljettu, niin otatko lapsesi pois sieltä? Kuinka pitkäksi aikaa? Vai annatko lapsesi jatkaa siellä?

Rokotekin vaikuttaa vasta 2-3 viikon päästä... Uskaltaako viedä sinne ennen tuota aikaa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6-vuotias (astmaatikko) on eskarissa pk:ssa viisi tuntia päivässä ja minä olen vauvan kanssa kotona. Meillä on myös koululainen. Päiväkodissa on nyt sikainfluenssaa mutta koulussa ei tiettävästi. Eskarilainen sai rokotteen viikko sitten ja saatan pitää häntä ensi viikon kotona.

Vierailija
2/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vaan voidaan pitää lasta kotona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotuksen niin pitäisikö odottaa 1 tai 2 vko kunnes vie sinne? Mä en todella tiedä mitä tehdä! :(

Vierailija
4/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosella ei ole virikelapsi hoidossa. Olen yliopisto-opiskelija ja miehellä mahd joustaa työajoista. Päiväkodista pois otto tarkoittaa meillä sitä, että opiskeluni kärsivät jonkun verran, mutta koska saan nytkin pakollisimmat kurssit suoritettua (ellen itse sairastu), tehtiin näin.

Vierailija
5/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6½v infektioastmasta ajoittain kärsivä lapsi sai possupiikin 1,5vrk sitten ja ollut tämän vkon oman sairauteni vuoksi pois pksta.

Mutta ma sinne pitäisi taas mennä, mies ei mitenkään pysty olemaan kotona enkä minäkään kun tämän viikon ollut.

MUTTA entäpä tuo riski ja se ettei rokote vielä antanut suojaa:((

Niin ja lapsen pkssa on nyt ilm H1N1:ä koska päivittäin tulee ilmoituksia kokreaan kuumeeseen sairastuneista..

Prkl!!!

Vierailija
6/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko sen vaikutus ihan nolla rokotuksne jälkeen? Ptiää ottaa 3 viikkoa että ei voi saada sikaa? Ja miten varma rokotus on? 98%? 70%?

Kaupassa on pakko käydä kerran viikossa... Lasten kanssa. Mietin otanko isomman nyt kotiin kun päiväkodissa on sikaa. Én uskalla päästää sinne ennen kuin rokote vaikuttaa! Mutta mitä kaikki ajattelee.. luuleeko luulosairaaksi tai hulluksi tms.

Vierailija
7/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluth ja lasten eriklääkäri sekä tervarin lääkäri sanoi että suojatehon nopeus on yksilöllistä, mutta että 1-vkossa se on jo kohtalainen ja 2-vkossa maksimissaan.

-8-

Vierailija
8/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti kotihoidossa, sillä olen lomautettuna toistaiseksi.

Lomautuksen takia en tietenkään irtisano päivähoitopaikkaa, jota jonotettiin lähes 3 vuotta.

Vierailija
9/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sikatautiin kuolla vaikka olis rokotus!!!

Vai ettekö seuraa uutisia?Esim tänään kuollut pikkulapsi???

URPOT

Vierailija
10/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lapset päiväkodissa. Siis ei tarvitse selittää mitään kun ei olla pois töistä tämän asian takia.

Vierailija
11/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin hänet tosi mielelläni aina kotona antamassa virikkeitä tuolle meidän vauvalle enkä kuskaisi joka päivä eskariin. Rasittaa tallustella sinne eskariin ja takaisin kahdesti päivässä. Ajattelen kuitenkin, että tekee lapselle hyvää olla siellä. Sikakammo olisi oikein hyvä (teko)syy pitää lapsi kotona ja nukkua aamulla pitempään...

Vierailija
12/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikoksi, kunnes rokote antaa todennäköisesti kohtuullisen suojan.

Vierailija
13/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se thl rouva eilen sanoi että ottaisi oman lapsensa kotiin päiväkodista.

Ihmetyttää vaan tilanne, miksi yleensä lapsi on päiväkodissa jos kerta kotonakin voisi muutenki hoitaa

Vierailija
14/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tässä 2 viikon sisällä on päiväkodissa yksi tärkeä päivä milloin olis hyvä olla siellä... Ottaako pois mutta viedä siksi päiväksi?

Ja takas kotiin sen jälkeen... Onko noloa ja tekeekö liian sikakammoisen vaikutelman? Lapsi on just rokotettu.

Vierailija
15/34 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vko kotona. Terveys on kuitenkin asioista tärkein

Vierailija
16/34 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista se on tietty kaupan kassalla, kun pomo määrää työvuorot.

taan näkee miten paljon virikelapsia on

noin vaan voidaan pitää lasta kotona

Vierailija
17/34 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin jatkuvasti. Tottahan siinä työnteko tai opiskelu tilapäisesti kärsii, mutta jos lapsi on riskiryhmään kuuluva, niin kyllä moni sen vaivan näkee, jos vaan mitenkään pystyy. Kaikille ei tietenkään ole mahdollista.

se thl rouva eilen sanoi että ottaisi oman lapsensa kotiin päiväkodista.

Ihmetyttää vaan tilanne, miksi yleensä lapsi on päiväkodissa jos kerta kotonakin voisi muutenki hoitaa

Vierailija
18/34 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi alta 10 viuotiaitten pitäisi saada kaksi annosta rokotetta.

Vierailija
19/34 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kouluun sikaa. Vielä ei ole kuulunut että olis. Teen keikkatöitä ja mies freelancerina että kyllä se onnistuu.

Vierailija
20/34 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6-vuotias (astmaatikko) on eskarissa pk:ssa viisi tuntia päivässä ja minä olen vauvan kanssa kotona. Meillä on myös koululainen. Päiväkodissa on nyt sikainfluenssaa mutta koulussa ei tiettävästi. Eskarilainen sai rokotteen viikko sitten ja saatan pitää häntä ensi viikon kotona.

astmaatikolle ole pahaksi kaikki hengitystietulehdukset. Niitä on paljon liikkeellä siis muutakin kuin sikaa. Jos olet vauvan kanssa kotona miksi viet lapsesi hoitoon.

Hoitajiakin on varmasti sairaana (ainakin meillä) joten jos vajaa miehityksellä toimitaan niin siitä on eskari opetus ja virikkeet kaukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi