Onko suurin osa vanhemmista rokotuttanut/aikoo lapsensa SI:n varalta, vai meuhkaako pieni ryhmä...?
Jotenkin on tullut mielikuva, että ihan kaikki rokotuttavat lapsensa ja odottavat vesi kielellä omaa vuoroa tulevaksi. :O
Itse olen vielä kahden vaiheilla asian suhteen, en pidä rokotusta autuaaksi tekevänä mutten ole erityisesti vastaankaan... :P
Kommentit (5)
mutta luulen, että jätetään väliin juuri siitä syystä, että tauti jyllää jo, eikä yhteisvaikutuksesta taideta kauheasti tietää.
saatiin koko perhe rokotteet tänään. meitä kuusihenkinen perhe. aikuiset sai rokotteet vaikka ei kuuluta riskiryhmään, koska rokotteet olis muuten menneet roskiin näin perjantaina. neuvolasta ihan soittivat ja kutsuivat tänään rokotukseen koska heillä oli ylimääräisiä niitä rokotteita.
Minä ja mieheni emme saa, mutta emme panikoi. Minun tuttavapiirissäni suurin osa aikoo rokotuttaa lapset. Itse suhtaudun asiaan yhtä mutkattomasti kuin muihinkin rokotuksiin.
Siis ainakin meidän kunnassa yli 90 % jokaisesta koulusta rokotetaan. Eiköhän näin ole muissakin kunnissa. Alle kouluikäisten kohdalla osuus on samaa luokkaa.
En mene jonottamaan.
En luota rokotteeseen enkä koe sitä tarpeelliseksi, varsinkin kun epidemia on jo täällä.
Ties mitä yhteisvaikutuksia on sekä rokotteella että virustartunnalla, kun se täällä meidän alueella kerran jo jyllää.