Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sikainfluenssaa sairastava lapseni joutui illalla ambulanssilla sairaalaan

Vierailija
13.11.2009 |

Voitte uskoa, että tätä kokemusta en halua kellekkään. Lapseni sairastui viikonloppuna ja aluksi tauti oli lievä, korkea kuume tuli vasta maanantaina ja tiistaina kävimme eka kerran lääkärissä. Tamiflu aloitettiin silloin ja lapsi alkoi toipua nopeasti, kunnes illalla kunto romahti nopeasti huonompaan, eli kuume nousi takaisin ja vointi huononi. Menimme päivystykseen ja lääkäri laittoi heti ambulanssilla sairaalaan.

Minulla oli toinen sairas lapsi mukana lääkärireissulla, koska en häntä voinut yksin jättää kotiin, joten lapsi joutui lähtemään YKSIN vieraiden ihmisten kanssa sairaalaan 120 kilometrin päähän kotoa. Lapsi itki ja pelkäsi kuolemaa ja minun sydän itki myös, mutta en voinut lähteä mukaan, koska pakko oli mennä toisen kipeän lapsen kanssa kotiin.

Olen yh ja lasten isä ei ole millään lailla mukana lasten hoidossa.

Onneksi lapseni vointi parani vuorokaudessa ja sain hakea hänet tänään pois sairaalasta, nyt jatkamme toipumista taas kotona. Toivon todella, että tämä koettelemus olisi nyt ohi minulta ja lapsilta. Itse en ole sairastunut, olen saanut piikin 2 viikkoa sitten. Eli tauti voi olla todella vaarallinen lapsille, toinen sai vakavan muodon taudista ja toinen lievän. Tässä yksi kertomus tästä taudista, en toivo kenellekkään samaa tuskaa mitä olen joutunut tällä viikolla kokemaan lapseni puolesta.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itsellänikin on kaksi lasta. En voisi vaarantaa omia lapsia.

Ap:n lapsi kuitenkin oli turvassa, vaikka pelkäsikin ja olisi tarvinnut tukea äidistään.

Omalla 5v. oli eilen kuumetta 39.4 ja pelotti lapsen puolesta. Tänään ollut kuumeeton. En usko, että oli sikaa.

Vierailija
2/36 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nyt jo näyttää paremmalta! Tsemppiä tulevaisuuteenne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin kaveripiiristä muutaman lapsi on kiidätetty ambulanssilla sairaalaan sikainfluenssan aiheuttaman voinnin huononemisen takia. Tosi rankka tauti siis, seuratkaa tarkkaan sairaita lapsianne!!

Vierailija
4/36 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pidettiin hysteerisenä ämmänä kun otin ekaluokkalaisen pois koulusta juuri tämän takia. Meillä pienet lapset kotihoidossa, 1 ja 2 vuotiaat, ja mies on toisessa kaupungissa töissä. Jos joutuisin lähtemään yhden kanssa lääkäriin / sairaalaan, kaikki pitäisi ottaa mukaan. Jos yksi joutuisi osastolle sairaalaan niin ei tietenkään kaikki voisi olla mukana siellä. Ei todellakaan kukaan meidän tutuista tai sukulaisista tulis sairaita lapsia hoitamaan. Äitini tulisi mutta en suostuisi siihen koska isäni on syöpäpotilas, hänelle tauti olisi melko varma kuolemantuomio.

Ei sellaiset ihmiset tajua, joilla on vain yksi lapsi tai jonka lapset ei ole koskaan olleet kovasti sairaina, miten hankalia tilanteita voi tulla jos kaikki lapset sairastuu yhtä aikaa. Itse oon ollut jokaisen lapsen kanssa sairaalassa, ne on rankkoja tilanteita, vaikka mies oliskin kotona hoitamassa muita lapsia. Itse en saa sairaalassa oikein nukuttua ja sit jos on itsekin kipeä niin on rankkaa hoitaa sitä sairasta lasta yksin, kun toinen ei voi tulla hetkeksikään tuuraamaan, kun on siellä kotona kahden muun kanssa. Viime vuonna olin vauvan kanssa osastolla, vauva sai vakavia hermosto-oireita enterorokosta, itselläni oli 39 astetta kuumetta ja kädet, jalat ja suu täynnä rakkuloita, en voinut syödä mitään ja juoda vain vettä, rakot puhkeili jaloissa ja käsissä kun hoidin itkevää vauvaa. en halua sitä kokea enää uudestaan.

Vierailija
5/36 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niille jotka viisastelevat noista turvaverkoista; ne on yleensä niitä hyvän päivän tuttuja, ei niistä ole välttämättä apua tuommoisessa tilanteessa. En minäkään lähtisi tuossa tilanteessa auttamaan esim. työkaveria, en kertakaikkiaan voi riskeerata omia lapsiani.

Vierailija
6/36 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti sai piikin 2 viikkoa sitten!

Vierailija
7/36 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa isovanhemmilla on yhtäkkiä kiire, vaikka ovat lässyttämässä että lapsenlapset ovat tärkeintä maailmassa...

joten ei niistä kuolleista isovanhemmista mitään iloa lapsille ole. Ei tämä ole ensimmäinen vakava sairaus eikä myöskään viimeinen.

Vierailija
8/36 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain kaksi viikkoa sitten piikin, koska olen sh.

Riskiryhmään kuuluva lapseni sai piikin tiistaina.

terveet lapset saavat piikin parin viikon päästä

Vierailija
9/36 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pidettiin hysteerisenä ämmänä kun otin ekaluokkalaisen pois koulusta juuri tämän takia. Meillä pienet lapset kotihoidossa, 1 ja 2 vuotiaat, ja mies on toisessa kaupungissa töissä. Jos joutuisin lähtemään yhden kanssa lääkäriin / sairaalaan, kaikki pitäisi ottaa mukaan. Jos yksi joutuisi osastolle sairaalaan niin ei tietenkään kaikki voisi olla mukana siellä. Ei todellakaan kukaan meidän tutuista tai sukulaisista tulis sairaita lapsia hoitamaan. Äitini tulisi mutta en suostuisi siihen koska isäni on syöpäpotilas, hänelle tauti olisi melko varma kuolemantuomio.

Ei sellaiset ihmiset tajua, joilla on vain yksi lapsi tai jonka lapset ei ole koskaan olleet kovasti sairaina, miten hankalia tilanteita voi tulla jos kaikki lapset sairastuu yhtä aikaa. Itse oon ollut jokaisen lapsen kanssa sairaalassa, ne on rankkoja tilanteita, vaikka mies oliskin kotona hoitamassa muita lapsia. Itse en saa sairaalassa oikein nukuttua ja sit jos on itsekin kipeä niin on rankkaa hoitaa sitä sairasta lasta yksin, kun toinen ei voi tulla hetkeksikään tuuraamaan, kun on siellä kotona kahden muun kanssa. Viime vuonna olin vauvan kanssa osastolla, vauva sai vakavia hermosto-oireita enterorokosta, itselläni oli 39 astetta kuumetta ja kädet, jalat ja suu täynnä rakkuloita, en voinut syödä mitään ja juoda vain vettä, rakot puhkeili jaloissa ja käsissä kun hoidin itkevää vauvaa. en halua sitä kokea enää uudestaan.

Vierailija
10/36 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pidettiin hysteerisenä ämmänä kun otin ekaluokkalaisen pois koulusta juuri tämän takia. Meillä pienet lapset kotihoidossa, 1 ja 2 vuotiaat, ja mies on toisessa kaupungissa töissä. Jos joutuisin lähtemään yhden kanssa lääkäriin / sairaalaan, kaikki pitäisi ottaa mukaan. Jos yksi joutuisi osastolle sairaalaan niin ei tietenkään kaikki voisi olla mukana siellä. Ei todellakaan kukaan meidän tutuista tai sukulaisista tulis sairaita lapsia hoitamaan. Äitini tulisi mutta en suostuisi siihen koska isäni on syöpäpotilas, hänelle tauti olisi melko varma kuolemantuomio. Ei sellaiset ihmiset tajua, joilla on vain yksi lapsi tai jonka lapset ei ole koskaan olleet kovasti sairaina, miten hankalia tilanteita voi tulla jos kaikki lapset sairastuu yhtä aikaa. Itse oon ollut jokaisen lapsen kanssa sairaalassa, ne on rankkoja tilanteita, vaikka mies oliskin kotona hoitamassa muita lapsia. Itse en saa sairaalassa oikein nukuttua ja sit jos on itsekin kipeä niin on rankkaa hoitaa sitä sairasta lasta yksin, kun toinen ei voi tulla hetkeksikään tuuraamaan, kun on siellä kotona kahden muun kanssa. Viime vuonna olin vauvan kanssa osastolla, vauva sai vakavia hermosto-oireita enterorokosta, itselläni oli 39 astetta kuumetta ja kädet, jalat ja suu täynnä rakkuloita, en voinut syödä mitään ja juoda vain vettä, rakot puhkeili jaloissa ja käsissä kun hoidin itkevää vauvaa. en halua sitä kokea enää uudestaan.

Voi luoja tän mä tiedän! Meillä oli kanssa entero viime syksynä (2v poika, minä ja mies, vauva sai äidinmaidosta onneks vasta-aineita, eikä sairastunut)

Se tauti oli niin suoraan helvetistä, et kyllä mekin vältellään tätä hemmetin sikatautia.

Vierailija
11/36 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni jouduimme kertaalleen soittamaan ambulanssin.

Nyt pienempi on hoitajan kanssa kotona vielä kaksi viikkoa, että minäkin saan toipua.

Molemmat lapset ja minä riskiryhmää. Ei ehditty saada rokotuksia, sairastuttiin päivää ennen kuin meidän piti ne hakea... Esikoisen koulu oli eka tällä paikkakunnalla, jossa sairautta oli.

Vierailija
12/36 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin että veivät ambulanssilla ja olipa maannut teholla myös jonkin aikaa, mutta selvisi

Vierailija
13/36 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvyn puute aika rankkana???

Vierailija
14/36 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa yllätys, että ketju oli vielä esillä.

Minä olen itse sh ja sain siksi piikin 2 viikkoa sitten, koululaisten rokotukset ovat täällä vasta parin viikon päästä, siksi lapsiani ei ole vielä rokotettu.

Mutta nyt siis tilanne jo hyvä, lämpöä ei ole tytöllä enää , ainoastaan järkyttävä yskä, ei muuta.

Halusin vain kertoa tarinamme, koska tämä tauti voi olla oikeasti vaarallinen ihan terveelle lapsellekin ja kunnon huononeminen voi tulla todella nopeasti.

Tukiverkkoa meilläkin on hyvin, mutta tässä tilanteessa kukaan ei uskaltanut tulla hoitamaan toista sikainfluenssapotilasta kotiimme, koska kaikki pelkäsivät tartuntaa. Toisaalta minä kyllä ymmärrän heitä, en minäkään olisi tautia meille halunnut, jos vaan olisin sen jotenkin voinut välttää. Mutta nyt siis kaikki näyttää jo hyvältä ja tauti on paranemaan päin.

Kiitokset kaikille ihanista viesteistä ja tsemppaamisesta, tuntuu tosi hyvältä, kun joku välittää. Kiitos!

T: ap

Vierailija
15/36 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lähtis nyt pesemään kätensä...

Vierailija
16/36 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on lievä muoto taudista?

Vierailija
17/36 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti toivutte.

minkäikäiset lapsesi ovat?

Vierailija
18/36 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin tilanteesi. Tärkeintä kuitenkin, että sait lapsen takaisin. Toivottavasti molemmat toipuvat hyvin! t. toinen pienten lasten yh

Vierailija
19/36 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa varmasti oli jättää lapsi sairaalaan :( en osaa sanoa muuta kuin että varmasti olet todella loppu.. :( Koita jaksaa

Vierailija
20/36 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sydäntä riipaisee lukea, mitä pelkoa ja huolta kodeissa joudutaan sikainfluenssan takia kokemaan. Kuka vaan voi saada taudin vakavan muodon. Itsekin pelkään perheeni puolesta, meillä on viisi lasta ja ensi viikolla ehkä saadaan rokotukset ... on siis hyvin todennäköistä että ei ehditä saada rokotteesta suojaa vaan tauti iskee.

Toivottavasti lapsesi nyt toipuvat hyvin ettei tule uusia sairaalaareissuja. Rakastakaa toisianne ja iloitkaa jokaisesta päivästä jonka saatte yhdessä elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan