Turvaistuin APUA?? yli 9kg/9kk lapselle!!
Täällä meidän pikkupaikkakunnalla dominoi Lastentarvike eikä sieltä oikein tunnu löytyvän..
Tällähetkellä sieltä oon katsonut joko Britaxin Securaa (nouseeko kuinka korkealle penkillä,saako siihen sit isompaa lasta jne) tai Maxi Cosi Mobi.
Haluan siis AINOASTAAN selkä menosuuntaan asennettavan,en combi istuinta.
Hinnalla ei väliä.
Kommentit (13)
Meillä vaihtoehtoina Britax Secura ja Britax Hi Way. Tuo Mobikin oli vaihtoehtona, mutta meillä onniin huonoja kokemuksia Lastentarvikkeesta, ettei haluta ostaa sieltä.
Muita kriteerini (selkä menosuuntaan >20 kg, ei isofixia, hyvät sivutörmäyssuojat) täyttäviä en ole minäkään löytänyt. Minäkin olen täällä palstalla yrittänyt asiaa kysellä, mutta muita vaihtoehtoja ei ole (täältäkään) löytynyt.
näki "vaatimuksesi" perusteluista.
Hi Way on muuten Securaa vastaava, mutta siinä on (myyjän mukaan) hieman enemmän jalkatilaa lapselle. Siinä lapsi saa jalat koukkuun "kuin nojatuolissa istuen". Hi Way vie myös autossa hieman vähemmän tilaa kuin Secura, oleellista eroa en kuitenkaan huomannut.
Securan ja Hi Wayn välillä minä itse siis pähkäilen. Toisaalta Securaa mainostetaan Britaxin turvallisimmaksi istuimeksi.
Meillä on Britaxin Multitech. On aika miellyttävällä korkeudella sekä lapselle että aikuiselle, lapsi on helppo laittaa siihen ja vöiden pidentäminen on helppoa kun lapsi kasvaa, siellä on sellainen salpa jolla nousee sekä pääntuki että vyöt.
Eikös se ole ihan sama onko 2-suunta-istuin vain vain selkä menosuuntaan asennettava? Ominaisuudet on samat ja sulla ei siis ollut hinnalla väliä.
Meillä esikoinen siirtyi Gracon vauvakaukalosta Britaxin selkä menosuuntaan-istuimeen (tarkempaa mallia en muista), mutta 0-25 kg tarkoitettu, 5-pistevöillä varustettu malli kumminkin. Tyttö matkusti siinä n. 9kk - 3,5 v, sitten hankimme nenä menosuuntaan mallin.
Sivusuuntainen suojaus oli minusta paras kun reunat oli tukevat, istuinta sai kallistettua hieman makaavampaan asentoon (pienellä lapsella auttoi vähän nukkumisessa pidemmillä matkoilla).
Asentaminen oli vähän työlästä - kiinnitettiin remmeillä etuistuimeen, ja turvavyöllä taakse; ei kuitenkaan tarvinnut olla koko aikaa irrottamassa niin ei niin haitannut.
Ostimme Helsingin Lauttasaaresta Vaunu-aitasta, www.vaunuaitta.fi. Maksoi varmaan n. 350-400 eur 3 vuotta sitten?
koska mun järjellä siinä on täydytty tehdä kompromisseja et on saatu istuin joka menee kahteen suuntaan "yhtä hyvin"?
Siis ihan vain mun järjellä :D olen muistaakseni kyllä lukenutkin tästä jostain,en vain muista lähdettä...
Meillä oli esikoisella hetken Britaxin Two way elite mut se oli surkea,liian laaja ja sivutörmäyssuojat ihan minimaaliset. Ja jotenkin lapsi sai aina kätensä niistä vöistä pois.
Mulla taitaa olla samat vaatimukset kuin sulla nro3 tuon istuimen suhteen muuten kyllä!
ap
samoin yhden lastentarvikeliikkeen myyjän järki :).
T. #2 ja #3
koska mun järjellä siinä on täydytty tehdä kompromisseja et on saatu istuin joka menee kahteen suuntaan "yhtä hyvin"? Siis ihan vain mun järjellä :D olen muistaakseni kyllä lukenutkin tästä jostain,en vain muista lähdettä... Meillä oli esikoisella hetken Britaxin Two way elite mut se oli surkea,liian laaja ja sivutörmäyssuojat ihan minimaaliset. Ja jotenkin lapsi sai aina kätensä niistä vöistä pois. Mulla taitaa olla samat vaatimukset kuin sulla nro3 tuon istuimen suhteen muuten kyllä! ap
Menee myös harkintalistalle,kiitos vinkistä!!
Lastentarvikkeestako saa ainoastaan tuota Mobia? Harmi koska mulla samat fiilikset kuin kolmosella siitä firmasta..
ap (otan mielelläni varsinkin käyttökokemuksia!!)
Besafe Izi Combi Isofix - sen voi asentaa isofix-kiinnityksellä selkä menosuuntaan ja myöhemmin lapsen kasvaessa kasvot menosuuntaan.
Ollaan oltu todella tyytyväisiä. Asennusvirheitä ei voi tulla kun on isofix-kiinnitys, tuolin turvavyöt ym. on helppoja säätää ja lapsi viihtyy turvaistuimessa pitkiäkin matkoja; on siis mukava istuin.
Hintaa muistaakseni oli joku 400+ euroa...
eikä combi istuinta mielellään :)
Isofix ois ideaalinen muttei ole varaa uuteen autoon.
ap
Uusimpien tutkimusten mukaan turvallisin istuin, koska siinä ei käytetä olan yli tulevia turvavöitä vaan auton omaa turvavyötä joka ohjataan eteen tulevan turvapuomin kautta. On siis nokka menosuuntaan.
se Kiddyn turvallisuus tulee siis siitä ettei kaularangalle aiheudu yhtä paljon rasitusta kuin vanhanmallisissa istuimissa - lapsen pää kun on vielä suhteettoman painava. Sama ongelma on muuten selkä menosuuntaan -istuimissa, koska törmäyksen jälkeen vastavoima heittää taaksepäin.
netistä ostettavistakin olen siis kiinnostunut!!
Mutta jos annatte vinkkejää niin perustelkaa jotenkin jooko :)
t: ap --> kiitollinen!!