Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut ulkosuomalaiset ihmettelettekö tätä hirveää haloota tästä SI:stä?

Vierailija
12.11.2009 |

Itse asun Keski-Euroopassa ja ei täällä kyllä joka ikiset lehdet ole täynnä tätä sikainfluenssa paasausta. Itse aion rokotuksen ottaa ja lapsillenikin, mutta en aio vähentää omia ja lasten menoja. Miten muualla? Onko teidän mielestä Suomen sikainfluenssa keskustelut menneet jo överiksi vai onko teidän nykyisessä maassa samanlainen tilanne kuin Suomessa FB:n, Iltalehden, Iltasanomien, tuttavien ja av-palstan mukaan on?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhistelen tätä menoa... Ihan järjetön melu taudista!

Vierailija
2/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan silloin tällöin entisen kotimaani Norjan asioita/lehdistöä ja kyllä sielläkin aika haloo on sikainfluessan suhteen menossa. Tai oli jokin aika sitten ennen kuin tauti Suomessa tosissaan iski päälle. Nyt en vähään aikaan oo käynyt .no-sivuilla missään mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei aio rokotuttaa lapsiaan, eikä tosiaan rajoita lasten tai omaa elämäänsä H1N1:n takia. Enkä tunne ketään kuka rajoittaisi. AV-palstalta ja lehdistä saa mielestäni hiukan vääristyneen kuvan, vaikka kyllähän niitä hysteerisiäkin on, myönnän sen.

Halusin vaan kertoa että en koe ilmapiiriä sellaiseksi minkälaisen kuvan saa lehdistä ja täältä AV:ltä.

Vierailija
4/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me elämme tavalliseen tapaan, koulut, päiväkodit, menot entiseen malliin. Rokotuksen otan lapsille, jos sen saa. Tautitapauksia on, mutta hössötystä ei ainakaan huomaa. Espanjassa lääkäri totesi, että media tekee kauheata haloota, mutta tauti ihan tavallinen kausi-influenssa ja kaikki hössötys pitäisi unohtaa.

Vierailija
5/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt moneen kertaan, että onko koko suomi seonnut? ettei muualla varmaan samanlaista hysteriaa ole...

Vierailija
6/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla jenkeissa juuri raportoitiin, etta 4'000 on nyt kuollut sikalensuun. Kukaan ei korvaansa lotkauta. Edes pahimmat tabloidit kuten New York Post eivat valita.

http://www.nypost.com//

Verratkaa nyt tuota etusivua Iltasanomien massailyyn.

Havettaa. Olen aina mainostanut, kuinka taysjarkisia suomalaiset olevat ja naureskellut jenkkien vouhkaamiselle (kahivkupeissa varoitusteksteja, jne.).

Enaa en mainosta enka naura. Tuntuu vaan pahalta, kun kotimaa on paljastunut hysteeristen ammien temmellyskentaksi.

Vierailija
7/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tauteja kuitenkin menee ja tulee muuallakin, ja usein hiukan vielä eri mittakaavassa kuin hygienisessä Suomessa. Jotenkin ylireagointia kokonaisuudessaan. Suomessa ollaan ehkä enemmän pöpökammoisia kuin muualla??? Itse en jaksa liikaa stressata, koska tauti tulee jos on tullakseen. Täällä ei lapsille edes rokotusta anneta jos ei kuulu riskiryhmään... Ihan hyvä, jotenkin liika sairaustietoisuuskin voi olla pahasta. Järkevää on hoitaa ja huolehtia, mutta tällä palstalla ainakin menee ihan överiksi jutut. Tietenkâän SI ei ole ainoa aihe, joka lähtee täällä käsistä. Silti tulee tultua lukemaan, vaikka valitsen kyllä aika tarkasti mitä otsikkoja viitsin edes avata...

Vierailija
8/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi ihan samaa että tavallinen influenssa muiden joukossa ja turha ottaa paineita. Patonkia myydään edelleen ilman ilman pussia ja ne heitetään tuttavalliseen tyyliin takaluukkuun ja marketissa myyjät käyttää hanskoja vain jos joutuu jotakin kovin vahvan hajuisia juustoja leikkaamaan (ettei haju sitten tartu muihin juustoihin)

Vierailija
9/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa kouhkaamista aiheesta. Yksi ainut epäonninen perusterve tyttö on kuollut! Kaikki muut kuolleet on olleet sairaita/vanhuksia joita kuolee joka vuosi n 1000 tavisinfluenssaan.

Vierailija
10/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko on sairastuneita mutta kuolleita on tällä hetkellä 34. Täällä Ranskassa siis.

Vierailija
11/28 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediassa meksikolaisesta flunssasta kerrotaan, tavalliset ihmiset eivät vauhkoa.

Tosin täällä ei onneksi ole Suomen hirveitä lööppejä.

Vierailija
12/28 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mammat vaativat yhteiskunnan totaalista pysähtymistä. Ei saisi mennä minnekään, viedä lapsia hoitoon/kouluun, kaikki tapahtumat pois joissa on enemmän porukkaa- tämäkö auttaa paskaakaan kun tiedetään, miten tuo virus voi elää pinnoillakin viikkoja ja kuinka herkästi tarttuu ilmasta??

Vierailija
13/28 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjetöntä hysterian lietsontaa näin briteistä katsottuna jossa H1N1 kuitenkin on paljon enemmän vaikuttabut.

Vierailija
14/28 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turha haloo nostettu tästä siellä Suomessa. Ihmiset jopa tappelee piikeistä ja jonotetaan tunteja piikkejä. O ou

Vierailija
15/28 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tunnollisia suomalaiset ovat! Sen huomaa tässä piikkihommassa. Ihmiset ei käytä omia aivoja vaan viedään ku pässiä narussa. Näyttää siltä että suomalaiset on hyvin tottelevaista kansaa ja sinisilmäisiä.

Aina se ei välttämättä ole hyväksi. Olisi joskus hyvä osata kyseinalaistaa myös auktoriteettejä ja ymmärtää että aina nekää ei ole oikeassa.

Vierailija
16/28 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kovinkaan hysteerisesti. Oikeastaan tuntuu, että länsiuutistoimistot uutisoi enemmän. Täällä on toki sitten muitakin, oikeasti tappavia tauteja, kuten kolera ja erilaiset kuumeet. Sekä tulvat=)

Vierailija
17/28 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että livenä en ole tavannut täällä Suomessa yhtäkään sellaista hysteerikkoa, mitä täällä av:lla olen tavannut!

Sikainfluenssasta kyllä keskustellaan, mutta työpaikallakin keskustelu on ollut ihan järkevää, eikä kukaan ole minua kavahtanut, vaikka minulla on sairas lapsi. Ihmiset silti haluavat kätellä, vaikka varoitan etukäteen.

In a real life ihmiset elävät normaalisti. Av EI ole yhtä kuin todellisuus.

Vierailija
18/28 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri eilistä NHS:n (UK:n terveysjärjestelmä) swineflu-viikkotiedotetta, jossa raportoitiin aiempaan verrattuna vähentyneitä tautimääriä: "vain" 64 000 viikossa. Toki keväällä, kun tauti lähti Meksikon-matkaajien myötä leviämään, uutisointia oli enemmän, kouluja suljettiin viikoksi tms ja toki kuolleitakin on (viimeisin luku 184), mutta ei, ei missään vaiheessa ole ollut suurta paniikkia. Toki tauti voi vielä ärhäköityä ja ongelma laajentua, mutta eiköhän siihen asti eletä ihan normaalielämää!

Myös rokotuksen sujuvat rauhallisesti - mistään en ole kuullut jonotettavan tuntikausia ulkona...

Vierailija
19/28 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lehdissä ei kerrottaisi epidemian alkaneen ja ihmisiä kuolleen. Mitä pitäisi tehdä kun ei saa edes rokotusta jonottaa. Kuolla tyynen rauhallisesti yrittämättä suojautua? En ymmärrä teitä.

Vierailija
20/28 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen poika on ollut sikaflunssassa ja äiti minulle kauhisteli, että toivottavasti kuume laskee perjantaihin, että pääsee ottaan rokotteen.

Olin vähän, että ööööö....lapsi pitäis parantua äkkiä sikainfluenssasta, että saisi sikainfluenssarokotteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi