6 tunnin työpäivässä vain yksi 15 minuutin tauko ??
Kaupan ala kyseessä ja näinkö se muka menee lain mukaan, että yksi lyhyt tauko vaan ? Mä olin vaan lukevinani, että 6 tunnin työpäivään kuuluu 30 min ruokkis + yksi 10-15 minuutin tauko.
Kommentit (31)
ei missään kuulu ruokkista 6 h:n päivään!
mitään puolen tunnin taukoa ehdikään pitämään!
Joku ei ole sitten oppinut työtä tekemään...
Mä olen työharjottelussa ja ei tarvi olla kuin 6 tuntia, että sekö sua häiritsee ? Jos siitä saisi palkkaa niin voisin olla vaikka 10 tuntia/ päivä........en tosin vain yhdellä 15 minuutin tauolla.
Ap
työaikaan kuuluvana 30 min ruokatauko ja 2 10 min kahvitaukoa.
lääkäri
ei missään kuulu ruokkista 6 h:n päivään!
Kyllä meillä koulussa on 6 tunnin päivän aikana 30 minuutin ruokkis + kaksi 15 minuutin taukoa.
Ap
Eli ihan normaalilta tuo kuulostaa.
Joskus vuosia sitten olen itse tehnyt lyhennettyä työpäivää ja silloin sovin työnantajan kanssa, että teen 6 h päivää ja pidän ruokatunnin (palkattoman). Oli ihan ok minusta.
mut sä oot naurettava! :DDD
Että VAIN YKSI 15min tauko jopa niinkin PITKÄSSÄ päivässä kun 6 tuntii!! Hui kauheeta! :DD
työaikaan kuuluvana 30 min ruokatauko ja 2 10 min kahvitaukoa. lääkäri
Terveyskeskuksessahan lääkärit ottaa yhden potilaan 40 minuutissa ja lopun aikaa istutaan siellä huoneessa ties mitä tekemässä ja joo ihan omin silmin nähtyä ja monesti.
Ap
kolmenkymmenen minuutin ruokataukoa ole! Jos jossain on, niin se täytyy lisätä työaikaan.
mut sä oot naurettava! :DDD Että VAIN YKSI 15min tauko jopa niinkin PITKÄSSÄ päivässä kun 6 tuntii!! Hui kauheeta! :DD
Työ on fyysisesti raskasta ja yksi 15 minuutin tauko tuntuu tosiaan lyhyeltä. Mä ihan Pamilta luin, että 6 tunnin päivään kuuluu 15 min lisäksi ihan ruokkiskin, max 30 minuutin mittainen.
Ap
kahvitauko, jos ehtii pitämään.
Tämä aivan tosi.
Ja älköö nyt sanoko, että pitäkää puolenne.
Ei niitä lapsia vaan voi jättää oman onnensa lomaan...
Lto.
mut sä oot naurettava! :DDD Että VAIN YKSI 15min tauko jopa niinkin PITKÄSSÄ päivässä kun 6 tuntii!! Hui kauheeta! :DD
Työ on fyysisesti raskasta ja yksi 15 minuutin tauko tuntuu tosiaan lyhyeltä. Mä ihan Pamilta luin, että 6 tunnin päivään kuuluu 15 min lisäksi ihan ruokkiskin, max 30 minuutin mittainen. Ap
Kun mäkin oon tehnyt aikas fyysistä työtä ja oli kiva kun mä sain kaks kertaa 6 tunnin mittaseen päivään sen 15minuutin tauon.
Sori jos mun vastaus oli epäasiallinen mut mua ei mikään niin pahasti ärsytä kun laiskuus...
kuulu kahdeksan tunnin työpäivään muuta kuin yksi 10min tauko. Ruuan voi hotkaista joutuisasti jossain välissä.
mä tein aikanaa 12-15h päiviä. vessassa pääs käymää jos ei ollu asiakkaita. taukoa sai pitää jos ei ollu asiakkaita. eli kellosta oli turha taukojaa kytätä. kahvilas olin töissä.
Joo ei 6 tuntiin kuulu kun 15 min. Jos on 8h päivä niin siihen kuuluu myös se 15min tauko ja lisäksi 30min ruokatauko mutta se lisätään työaikaan eli työpäivä kestää 8,5tuntia.
Vai että 6 tunnin työpäivään puolen tunnin ruokis + kahvitauko. No jees! Kukas ne asiakkaatt palvelee jos kokoajan joku on tauolla:). Kyllä toi 15 minsaa on ihan kohtuullinen tauko terveelle ihmiselle. Minkälaiset tauot edellisessä työpaikassasi oli? Työ on sellasta. Työtä. Koulunpenkillä on vähän eri asia.
Ei. Vaan se vähennetään työajasta. Eli saat 8 tunnin päivästä palkkaa 7,5 tunnin verran.
myös yksi lastenhoitaja/lähihoitaja, mulla 8h päivä ja ruokaillaan lasten kanssa yhteisesti eli ei erillisiä ruokatunteja yms. sitten yksi kahvitauko silloin kun lapset ovat lepäämässä.
Joku ei ole sitten oppinut työtä tekemään...