Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinusta oikein että ylipainoinen saa si-rokotuksen ennen tervettä lastasi/sinua?

Vierailija
11.11.2009 |

Useimmissa kunnissa ylipainoinen on riskiryhmää. Onko sinusta oikein, että ihminen, joka on itse välinpitämättömyydellään aiheuttanut itselleen ylipainoisuuden (huom.ei sairaus) saa tervettä lastasi / sinua ennen sikainfluenssarokotteen?

Ottaisitko ylipainoisena rokotteen itsellesi, ja jos otat, miksi, kun et välitä terveydestäsi?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todettu sairauksia. Silti BMI 45

otin rokotteen, lähinnä siksi, että hoidan sitten terveenä sairasta perhettäni, jos he eivät kerkeä saada rokotetta. (toivotta vasti rokoteteho riittää)

Vierailija
22/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat olla myös pienten lasten isiä tai äitejä. Kylä heidät pitää rokottaa. Jollain voi olla myös jokin sairaus, mt-ongelma yms. JOten asia ei ole niin yksiselitteinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sikiämiskoneiden jälkeläsille ei. Ihan samanlainen kysymys.

Vierailija
24/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin suvussa voi olla isoluisia ihmisiä tai muuten suurikokoisia ja nämä ihmiset eivät välttämättä voi painolleen yhtään mitään tai ulkomuodolleen!

Jotkut voivat syödä ihan normaalisti terveellistä ruokaa ja olla silti "läskejä" ei tarkoita sitä että jokainen vetää pizzaa ja hampurilaista päivät pitkät ja liho!

Minun mielestäni on oikein että heidät rokotetaan ennen, koska ylipainoisuus on riski.

Vierailija
25/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla joku sairaus. Olen ylipainoinen ja en saa rokotetta ollenkaan, eikä kukaan muukaan läski.

otin sen lasteni takia, yritin annattaa piikin lapsilleni, mutta ei se niin käynyt. Nyt sitten on piikki mun lihassa

Vierailija
26/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeuta sikainfluenssarokotukseen. Mutta jos BMI on 40 tai yli, kuuluu siihen riskiryhmään, jolle annetaan suoraan aika lääkärille, jos tulee si oireita.

Vierailija
27/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeuta sikainfluenssarokotukseen. Mutta jos BMI on 40 tai yli, kuuluu siihen riskiryhmään, jolle annetaan suoraan aika lääkärille, jos tulee si oireita.

Eivät nimittäin tosiaankaan kuulu riskiryhmään rokotusten suhteen.

t. th

Vierailija
28/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, mielestäni se on ihan väärin, koska se on täysin itseaiheutettu, heidän pitäisi saada rokote samassa muiden perusterveiden kanssa.

Vierailija
29/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin täällä etelässä riskiryhmiin kuuluvat myös sairaalloisen ylipainoiset, en nyt tiedä mikä se BMI pitää olla kuuluakseen siihen ryhmään.

Aloitus on kuitenkin typerä. Riskiryhmää kutsutaan riskiryhmäksi juuri sen takia, että siinä ryhmässä olevalla on huomattavasti suurempi riski sairastua hengenvaarallisesti taudista. Eli RISKIryhmään kuuluvalla on kohonnut RISKI vaikka kuolla tähän. Onko aloittaja oikeasti sitä mieltä, että joku lihava kuolkoon, jotta terve laiha ihminen saisi rokotteen? Siis että vaikka lihava ihminen todennnäköisemmin taudin saadessaan kuolee, kun vastaavasti terve ei-riskiryhmäläinen taudin saadessaan paranee...

Itse kuulun riskiryhmään, olen raskaana, ja kas -ihan omasta aloitteestani. Eli en luultavasti aloittajan mielestä olisi ollut oikeutettu saamaan rokotetta, kun olen kerran itse itseni tähän riskiryhmään oikein yrittämällä änkenyt??!

Vierailija
30/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ja ainoastaa siksi että meille terveille jää sitten enemmän hengityskoneita kun sairastumme kun piikkiä ei saa mistään. Saapahan edes hoitoa.

Vierailija
31/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloisesti ylipainoiselle tauti aiheuttaa lähes yhtä suuren riskin kuin raskaanaoleville.

Eikä normaali ylipainoiset saa rokotetta, ainoastaan sairaalloisesti lihavat.

Onneksi sinä et päätä kuka saa rokotteen ja kuka ei.

Vierailija
32/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi vähän miettiä mitä suustaan päästää, että sieltä ei vain tulvisi sammakoita, ylimielisyys kostautuu aina.

Vierailija
33/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas olisi ihan oikein, että köyhät ja asunnottomat jätetään kuolemaan ulos pakkaseen. Vittuakos eivät pidä huolta itsestään. En halua maksaa veroja luusereiden elossa pitämiseksi.

Vierailija
34/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei sitten yhtä rokotusta. Ootko ap oikeasti noin tyhmä vai yritätkö vain provosoida. Ja niille joita ihan hirveesti läskin rokotus ottaa päähän, niin olkaa iloisia ettei tartuteta tautia teihin täydellisen kropan omaaviin kun on rokotus saatu.

Vierailija
35/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnan sivuilla on edelleen ohje, että jos BMI on yli 40, kuuluu riskiryhmään, eli rokotetaan varhaisessa vaiheessa. sitä en tiedä, miten tätä ohjetta on rokrotuspisteissä noudatettu.

Eivät nimittäin tosiaankaan kuulu riskiryhmään rokotusten suhteen. t. th

Vierailija
36/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet muutkin sairaudet ovat ainakin osittain itseaiheutettuja.

Mä en kyllä näe suurta riskiä sen sikataudin sairastamisessa, lapseni kun eivät kuulu mihinkään riskiryhmään. Sen sairastamisellahan saisi paremman suojan kuin rokotuksella ikinä.

Vierailija
37/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mieluummin se rokotus, vaikka suomalaiselle läskille.

Vierailija
38/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aiheuttaneet tuon tilansa, jonka vuoksi he ovat nyt riskiryhmässä.

t. yks laiha joka ei jaksa ymmärtää tätä joidenkin läskivihaa

Vierailija
39/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen terveitä suomalaisia. Miksi?

Vierailija
40/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ylipainon voi myös aiheuttaa jokin aineenvaihduntasairaus tai muuhun sairauteen käytetty lääkitys.