Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta oikein että ylipainoinen saa si-rokotuksen ennen tervettä lastasi/sinua?

Vierailija
11.11.2009 |

Useimmissa kunnissa ylipainoinen on riskiryhmää. Onko sinusta oikein, että ihminen, joka on itse välinpitämättömyydellään aiheuttanut itselleen ylipainoisuuden (huom.ei sairaus) saa tervettä lastasi / sinua ennen sikainfluenssarokotteen?

Ottaisitko ylipainoisena rokotteen itsellesi, ja jos otat, miksi, kun et välitä terveydestäsi?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä puhuin ihmisistä, jotka eivät hittoakaan välitä terveydestään, syövät ja syövät itsensä SAIRAALLOISEN ylipainoisiksi. ja että onko se oikein. raskaus on luonnollista, minusta sairaalloinen ylipaino ei ole luonnollista. ja minusta, kuten arvasittekin, näiden ihmisten ei pitäisi ottaa rokotetta koska eivät välitä selvästi terveydestään. ehkä he näinä "kriiseinä" ymmärtävät terveellisten elämäntapojen päälle ja alkavat katsoa syömisensä perään. anteeksi jos loukkasin jotain. huolissani vain lapsestasi joka menee flunssassakin jo niin tukkoon että spiraa hengitellään tkssa ja siellä sanottiin että lääkitys ei ole säännöllistä, joten rokotusta ei tipu. vittu.

tupakoitsijoita hoidetaan? miksi huumeidenkäyttäjiä hoidetaan? miksi itsemurhaa yrittäneitä hoidetaan? miski sitä laihaa, joka vaan makaa ja mussuttaa karkkia=ei välitä terveydestään hoidetaan? miksi tupakoitseville raskaanaolijoille ei tehdäö pakkoaborttia? tai samassa tilassa oleville alkon käyttäjille? jos otat pari laillista viiniä ja kaadut luusi murtuu, miksi se kipsataan? jos ajat ylinopeutta ja ajat kolarin, miksi hoidetaan?

Niin...

olis mulla hoitajana hieman vähemmän töitä, jos ketään sellaista, joka on "itse aiheuttanut oman tilansa" ei tarvitsisi hoitaa.

mitäs oot, ap, hankkinu ihan itse niin sairaan lapsen, että menee tukkoon flunssaisena. olisit hankkinu terveen. ihan itse oot lapses hankkinu ja sen tuohon tilaan saattanu.

Vierailija
2/50 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihavat rokotetaan. Ihan jo hoitohenkilökunnankin kannalta. Lihavat saattavat joutua sairastuessaan sairaalahoitoon,jopa tehohoitoon, joten voisi kuvitella, että on on aika raskasta työtä hoitsuille jos hoidettavien elopaino on yli 100kg.

Itse en tarvitse koko rokotusta - olen perusterve, hoikka, harrastan liikuntaa, syön terveellisesti enkä ole koskaan sairastunut kausi-influenssaan, noro-viruksiin tms. Niin ja omasta mielestäni tärkein, eli huolehdin (käsi)-hygieeniasta (tämän pitäisi olla itsestäänselvyys kaikkien kohdalla, mutta näin ei todellakaan ole!).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tupakoinnista keuhkosyövän saanut saa rokotteen ennen tervettä lastasi/sinua?

Minusta on.

Vierailija
4/50 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaista miettii? Kaikki ihmiset on saman arvoisia! Ei ylipaino tee ihmisestä mitenkään huonompaa kuin muut.

Vierailija
5/50 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne, jotka konkreettisesti jostain syystä ovat suuremmassa vaarassa kuolla H1N1-virukseen tulisi rokottaa ensimmäisenä, miksei esim. alkoholisteja ja narkomaaneja rokoteta etujoukoissa? Hehän ovat heikon peruskuntonsa takia kiistatta alttiimpia kuolemaan infektioihin ja viruksiin. Jos sillä ei ole väliä, onko omilla valinnoillaan saattanut itsensä tautien suhteen riskiryhmäläiseksi, miksei alkkareita ja narkkiksia sitten rokoteta ylipainoisten rinnalla? Hehän kuuluvat riskiryhmään siinä missä ylipainoiset ja kroonisesti sairaatkin!

Vierailija
6/50 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne, jotka konkreettisesti jostain syystä ovat suuremmassa vaarassa kuolla H1N1-virukseen tulisi rokottaa ensimmäisenä, miksei esim. alkoholisteja ja narkomaaneja rokoteta etujoukoissa? Hehän ovat heikon peruskuntonsa takia kiistatta alttiimpia kuolemaan infektioihin ja viruksiin. Jos sillä ei ole väliä, onko omilla valinnoillaan saattanut itsensä tautien suhteen riskiryhmäläiseksi, miksei alkkareita ja narkkiksia sitten rokoteta ylipainoisten rinnalla? Hehän kuuluvat riskiryhmään siinä missä ylipainoiset ja kroonisesti sairaatkin!

Vierailija
7/50 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa kunnissa ylipainoinen on riskiryhmää. Onko sinusta oikein, että ihminen, joka on itse välinpitämättömyydellään aiheuttanut itselleen ylipainoisuuden (huom.ei sairaus) saa tervettä lastasi / sinua ennen sikainfluenssarokotteen? Ottaisitko ylipainoisena rokotteen itsellesi, ja jos otat, miksi, kun et välitä terveydestäsi?

en usko nimittäin.

Vierailija
8/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi kuollut sata läskiä ja yks terve lapsi? Lapset ovat viattomia eivätkä ole itse valinneet tomaatin sijasta sitä pitsaa.

Vierailija
9/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän kauttaan epidemia myös leviää nopeasti päiväkodeiisa ja kouluissa. Jotenkin kamalaa, että ehdoin tahdoin laitetaan pienet lapset kärsimään taudista.

Vierailija
10/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja terveillä lapsillani EI OLE KIIRETTÄ, koska tärkeintä on rokottaa eniten tarvitsevat heti. Jokainen ihminen on yhtä arvokas, painolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

Minä en tajua, miksi tästä asiasta kaahotetaan niin paljon; mikä hinku täysin terveillä, riskiryhmiin kuulumattomilla on saada se piikki. Luuletteko te OIKEASTI, että sillä se autuus saavutetaan?

Vierailija
11/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon tehtävänä on estää kuolemia ja vakavia komplikaatioita... jos sairaan lihavat saa niitä todennäköisemmin kuin täysin terve 35-vuotias aikuinen, niin tietenkin on oikein rokottaa heidät ensin.

Ei kai tässä nyt missään arjalaisessa hengessä mennä, että jos et ole oikean näköinen, kokoinen ja rotuinen niin joudat pois?

Moneen kertaanhan on toistettu, että terveet eivät sairasta niin vakavasti (siis todennäköisesti). Toistaiseksi kaikki kuolleet olleet riskiryhmäläisiä eli joku pitkäaikaissairaus alla. Poislukien se pikkutyttö, jonka kuolema olisi varmasti voitu välttää, ellei asuisi siellä, missä asuu... surettaa vieläkin!

Vierailija
12/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ylipainoinen, tosin en ihan riskiryhmää kuitenkaan vielä. Mieluummin antaisin tietysti rokotteeni (siis jos sellaisen saisin riskiryhmään kuuluvana) lapselleni ensijaisesti. Toki myös lapselle on tärkeää, ettei äiti selviäisi taudista, jos sellainen osuu kohdalle.

Toisekseen hyvin ahdasmielistä on tuo ajattelutapasi. Kaikki eivät suinkaan voi vaikuttaa lihavuuteensa. Olen sairastanut masennusta useita vuosia ja sen seurauksena syönyt itseni tällaiseen kuntoon. Totta kai mieluummin olisin jättänyt kaikki herkut syömättä, mutta en ole ollut henkisesti siinä kunnossa, että olisin voinut ajatella terveyttäni tai ulkonäköäni.

Vierailija
13/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ylipaino on ITSEHANKITTU lippu riskiryhmäläiseksi. Mielestäni heitä ei edes tulisi kutsua riskiryhmään kuuluviksi, eihän heitä saa haukkua läskeiksikään!

Lihavat ovat ihmisiä siinä missä muutkin terveet, odottakoot vuoroaan niinkuin muutkin!!

Vierailija
14/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ylipainoinen mutta rokotuttaisin mieluummin kaikki naapurin lapset plus myös omani ennen kuin itseäni tai yhtäkään muuta ylipainoista.

Vierailija
15/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on siis tärkeää, että äiti SELVIÄÄ taudista...heh :).

Vierailija
16/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuttuaan he todennäköisemmin olisivat teholla, kuin minun lapseni.

Moni muukin sairaus voi olla osittain itse aiheutettu esim. 2-tyypin diabetes (epäterveelliset elintavat), astma (tupakointi), osa sydänsairauksista (epätervelliset elintavat) jne.

Minusta on tärkeä rokottaa ensimmäisinä ihmiset, joilla on suuri todennäköisyys joutua tehohoitoon, siitä riippumatta, onko terveysongelmissa myötävaikuttajina huonot elintavat.

Meidän perheessä ei kukaan ota rokotetta. En ottaisi rokotetta vaikka ylipainoa olisikin vähän enemmän ja piikkiä tarjottaisiin. Epidemia on nyt täällä, ja rokotukset vasta tulossa. Joten jätämme rokottamatta perheemme jäsenet, koska kun rokote alkaisi vaikuttaa, epidemia olisi todennäköisesti jo ohi.

Vierailija
17/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIKSI KIRJOITINKIN HUOM. EI SAIRAUS.

opettele lukemaan >:OOO

Vierailija
18/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät suinkaan voi vaikuttaa lihavuuteensa. Olen sairastanut masennusta useita vuosia ja sen seurauksena syönyt itseni tällaiseen kuntoon. Totta kai mieluummin olisin jättänyt kaikki herkut syömättä, mutta en ole ollut henkisesti siinä kunnossa, että olisin voinut ajatella terveyttäni tai ulkonäköäni.

Vierailija
19/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitko ylipainoisena rokotteen itsellesi, ja jos otat, miksi, kun et välitä terveydestäsi?

Kyllä ylipainoinenkin voi välittää terveydestään! Minä ainakin liikun ja treenaan 3-4 krt viikossa juurikin siksi, että välitän terveydestäni. Teen myös ruokaremonttia ja opettelen syömään oikein, joten kyllähän tässä paino putoaa, mutta hitaasti hyvä tulee. Mutta tällä hetkellä olen edelleen ylipainoinen. (En tosin sairaalloisen ylipainoinen, eli en saa riskiryhmärokotetta.)

Vierailija
20/50 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla joku sairaus. Olen ylipainoinen ja en saa rokotetta ollenkaan, eikä kukaan muukaan läski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi