Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin ottaa mummolta rahaa vastaan?

Vierailija
11.11.2009 |

Mummoni antaa minulle usein rahaa esim. lasten hankintoihin.

Pari kk sitten mummo maksoi meille jääkaapin + pakastimen, jotka maksoivat yhteensä tuhat euroa. Viikonloppuna sain 150 euroa ja mies 100, jokainen lapsi (3) 20 euroa.

Nyt mummo soitti, ja haluaa antaa tyttären sänkyä varten rahaa 300 euroa.

En aina haluaisi ottaa rahaa vastaan, mutta siitä mummo loukkaantuu tai toteaa vain, että hän antaa mieluummin nyt kuin sitten perintönä.

Ja mummo on ihan kansaneläkkeellä, eli tosi pieni eläke on.

Tosin papalla on ihan hyvä eläke. Mutta silti...

Tunnen itseni roistoksi, vaikka koskaan en pyydä mitään, mummo itse antaa/tyrkyttää rahaa.

Mummo ja pappa ovat minulle kuin toiset vanhemmat, tosi tärkeitä ja läheisiä.

Meillä on rahat aika tiukalla, ja mummo kai ajattelee auttavansa.. Ja auttaakin tosi paljon.

Mutta teenkö siis väärin kun otan rahaa vastaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummosi todennäköisesti koittaa kiertää lahjaveron.

parempi antaa vähän kerrassaan kun isoissa erissä ja joutuisi sillon maksamaan veroa.

Mummoni antaa minulle usein rahaa esim. lasten hankintoihin.

Pari kk sitten mummo maksoi meille jääkaapin + pakastimen, jotka maksoivat yhteensä tuhat euroa. Viikonloppuna sain 150 euroa ja mies 100, jokainen lapsi (3) 20 euroa.

Nyt mummo soitti, ja haluaa antaa tyttären sänkyä varten rahaa 300 euroa.

En aina haluaisi ottaa rahaa vastaan, mutta siitä mummo loukkaantuu tai toteaa vain, että hän antaa mieluummin nyt kuin sitten perintönä.

Ja mummo on ihan kansaneläkkeellä, eli tosi pieni eläke on.

Tosin papalla on ihan hyvä eläke. Mutta silti...

Tunnen itseni roistoksi, vaikka koskaan en pyydä mitään, mummo itse antaa/tyrkyttää rahaa.

Mummo ja pappa ovat minulle kuin toiset vanhemmat, tosi tärkeitä ja läheisiä.

Meillä on rahat aika tiukalla, ja mummo kai ajattelee auttavansa.. Ja auttaakin tosi paljon.

Mutta teenkö siis väärin kun otan rahaa vastaan?

Vierailija
2/6 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummosi on täysin järjissään, niin kai hän tietää onko hänellä varaa antaa sinulle rahaa. Omassa suvussa tuo on hyvin tavallista, isovanhemmat haluavat auttaa kun voivat.

Minusta tuntuu, että loukkaisit mummiasi aika paljon jos kieltäydyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otan siis vastaan hyväll omallatunnolla, ja auttelen sitten vastaavasti mummoa vaikka ikkunanpesuissa ja kaappien siivouksissa (kuten olen ennenkin tehnyt). -ap

Vierailija
4/6 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummosi on todennäköisesti sellaista ikäluokkaa, että mies elättää vaimon, ja mummosi tuskin kärsii hätää jos omistaan vaikkakin pienistä eläkkeistään antaa teille rahaa.

Vierailija
5/6 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa "takaisin" sillä millä voit, huolenpidolla ja auttamisella.

Vierailija
6/6 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo haluaa teitä auttaa, niin ota ihmeessä apu vastaan. Ehkä hän muistaa itse olleensa tiukoilla joskus, ja haluaa nyt tukea läheisiään kun siihen pystyy. Eikä niitä rahoja täältä kukaan mukaansa saa... Vastapalveluksena olette sitten mummolle tarvittaessa apuna ja seurana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän