Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö 1-vuotiaan päästä jatkuvasti mummolaan yökylään?

Vierailija
11.11.2009 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, hyvin yksilöllistä. Jos teillä on läheiset välit ja näette useasti ja poika itse sinne pyytämällä haluaa, niin miksei.

Tai jos isovanhemmat mieluusti poikaa hoitavat ja poika tuo heidän elämäänsä iloa, niin miksei.

Ja jos itse haluatte pojan viedä, niin miksei

Meidän 1v oli varmaan kerran kuussa jommassa kummassa mummolassa. Poika viihtyy siellä edelleen (ja nykyisin koko ajan ruinaa yökylään mummolaan) oikein hyvin ja myös isovanhemmat (60v plus miinus) nauttivat pojan seurasta.

Tämä on tuonut iloa kyllä meille kaikille ja olemme myös miehen kanssa päässeet sitten kaksin reissuille yön yli ja myös joihinkin aikuisten juhliin, joihin ei lapsen kanssa olisi voinutkaan mennä.

Vierailija
2/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo, niin mikä ettei pitäisi päästä! Pienet lapset tuovat valtavasti iloa isovanhempien elämään ja jos itse haluaa huolehtia lapsesta pitempään kuin parin tunnin vierailun ajan niin siitä vaan!

Jos lapsi itse pyytää niin sama vastaus: miksipä ei saisi mennä jos hyvää huolta pidetään ja kaikki sujuu mukavasti.

Jos kyse on vanhempien toiveesta, on palattava kahteen ensimmäiseen kohtaan: mitä mummo tuumaa ja mitä lapsi? Jos kaikki OK niin menköön yökylään.

Lapselle tuo turvallisuutta, kun on monta läheistä aikuista ja huomaa pärjäävänsä muidenkin kuin äidin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, hyvin yksilöllistä. Jos teillä on läheiset välit ja näette useasti ja poika itse sinne pyytämällä haluaa, niin miksei.

Tai jos isovanhemmat mieluusti poikaa hoitavat ja poika tuo heidän elämäänsä iloa, niin miksei.

Ja jos itse haluatte pojan viedä, niin miksei

Meidän 1v oli varmaan kerran kuussa jommassa kummassa mummolassa. Poika viihtyy siellä edelleen (ja nykyisin koko ajan ruinaa yökylään mummolaan) oikein hyvin ja myös isovanhemmat (60v plus miinus) nauttivat pojan seurasta.

Tämä on tuonut iloa kyllä meille kaikille ja olemme myös miehen kanssa päässeet sitten kaksin reissuille yön yli ja myös joihinkin aikuisten juhliin, joihin ei lapsen kanssa olisi voinutkaan mennä.

Vierailija
4/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaavat kyllä jo ilmaista tahtonsa sanallisesti 1-vuotiaana. 1-vuotias kun voi olla jo 1 v 11 kk. Harvempi kuitenkaan heti 1 v täytettyään osaa tämän tehdä.

Tämä siis sille, joka veisteli nerosta 1-vuotiaasta.

Vierailija
5/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa ajattelin, että aika nero 1-vuotias kun osaa pyytää päästä yökylään.

Jokainen tehköön niin kuin tykkää. Meillä ei ole ollut tarvetta yökyläilyyn. Juhlat ja muut on saatu järjestettyä niin, että hoitaja on omassa kodissa ja tietysti me vanhemmatkin tulemme kotiin yöksi.

Vierailija
6/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaavat kyllä jo ilmaista tahtonsa sanallisesti 1-vuotiaana. 1-vuotias kun voi olla jo 1 v 11 kk. Harvempi kuitenkaan heti 1 v täytettyään osaa tämän tehdä. Tämä siis sille, joka veisteli nerosta 1-vuotiaasta.

No ehkä vanhempi sanoisi tuossakin tapauksessa, että liki 2-vuotias tai vaikka 1.5-vuotias. Yksivuotiaasta tulee kyllä mielikuva, että lapsi on selkeästi lähempänä yhtä kuin kahta ikävuotta.

Vierailija
7/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat hyvin selvästi ilmaisseet itseään jo puolentoista vuoden iässä.

Ovat olleet myös yökylässä yksivuotiaina. Mummoista se on ollut ihanaa ja lapset ovat todella läheisiä heille.

Vierailija
8/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ei se 1-vuotias sinne varmaan vielä itse osaa pyytää :)

Mutta kyllä meidän pojasta näki oikein hyvin, että viihtyi mummin luona. Aina kun mummoista jompikumpi vaan oli samassa tilassa, niin äidillä ei ollut mitään väliä vaan ainoa ihminen pojan mielessä oli mummi.

Itsestäni on todella ihanaa, että pojalla on lämpimät suhteet isovanhempiin. Olisi jotenkin kurjaa, jos suhteet rajoittuisivat vaan parin tunnin kahvitteluhetkiin sen takia, että minä jotenkin pienessä päässäni haluan leikkiä jotain super-äitiä.

Kyllä mun mielestä on ihan kivaa, että nyt 4-vuotias jo kysyy, että koska voisi mennä taas mummille, kun siellä pääsee ajamaan metrolla (joka on autolla ajoon tottuneelle pojalle huippujännää... siis ajaa metrolla 4 pysäkkiä, käydä syömässä jäätelö ja ajaa takaisin)... mutta tämä metroilu on nyt mummin ja pojan yhteinen juttu, jota toteutetaan aina kun poika siellä on yökylässä.

Itse ajattelen myös niin, että kymmenen vuoden päästä murrosikäiset lapset eivät juuri mummin luo enää suostu tulemaan ja eivät isovanhemmat välttämättä enää yli 70-vuotiaina heitä sillai pystykään hoitamaan, joten miksei soisi mahdollisuutta nauttia lapsenlapsista nyt, kun ovat pieniä?

Vierailija
9/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vasta 5 tai 6-vuotiaana ovat saaneet olla mummulassa yön tai kaksi. Vähän vastahakoisesti ottivat, kun lapset itse pyysivät. Toisessa mummulassa eivät ole koskaan yötä.

Vierailija
10/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää, että kyseessä on poika? Itsekö ap itselleen vastailee?

Vierailija
11/11 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla jopa lapselle eduksi olla paljon mummolla, jos vanhemmat eivät jaksa lapsen jatkuvaa sitovuutta. Ei siitä lapselle varmaan vaaraa ole.

Itse en anna noin pientä yöksi koska haluan olla varma lapsen turvallisuudentunteesta. En kuitenkaan tiedä, vaikuttaako yökylä lapsen turvallisuudentunteeseen enkä ryhdy muita siksi neuvomaan.

Varma olen siitä, että läheiset suhteet turvallisiin ja rakastaviin isovanhempiin on eduksi!