Johan oli törkeä (tulevan) hoitolapsen äiti!
Taas tuli todistettua, ettei vanhemmat tajua mitään.
Kävivät aamulla tutustumassa. Pöydällä oli maitopurkki. Olimme siirtymässä ruokapöydästä pois. Äiti nappasi purkin ja mitään sanomatta laittoi sen jääkaappiin.
Käsitän, että jääkaapin siisteys ja sisältö kertoo ihmisestä paljon mutta toi oli törkeetä.
Ei kylässä/hoitopaikassa mennä toisen kaapille.
Olen kunnallinen ja joudun tuon lapsen ottamaan jos he hyväksyvät paikan. Kiva alku hoitosuhteelle!
Kommentit (42)
Pph varmaankin loukkaantuisi jos vanhempi tulisi kesken päivän hänen yksityisyyttään loukkaamaan. Lasten turvallisuuden kannalta olisi kuitenkin erittäin hyvä, etteivät he ole yhden ihmisen armoilla koko päivää, niin ettei kukaan näe miten lapsia kohdellaan.
ei toisten jääkaapille mennä ja piste.
että pph antaa kotinsa hoitolasten käyttöön, ei niiden vanhempien oikeus ole siellä tehdä mitä haluavat! Mulla ei ole mitään salattavaa, mutta kyllä tässä itse täytyy ne rajat asettaa, helposti (jotkut) vanhemmat luulevat olevansa oikeutettuja mihin vaan
uskalla meillä itse laittaa tuomiaan tuliaisia jääkaappiin! Nyt se selvisi sitten: Koska hän on pph ja kuvittelee että loukkaantuisin siitä!
laittaa maitopurkki toisen ihmisen jääkaappiin. Ei niin että mulle normaalisti tulisi mitään suurta himoa niin tehdäkään, en usko siis ketään tällä tavalla loukanneenikaan, mutta oikeasti en tiennyt että se on kiellettyä. En toki kurkistaisi esim. vaatekaappiin, mutta jotenkin tuo helposti pilaantuvan ruokatavaran korjaaminen pois pöydältä on niin arkinen asia etten ajattelisi sitä kahdesti.
Mietin vain että elämä pph:na on varmasti rankkaa jos on noin tarkka reviiristään, ihan siksi että lapsethan ne nyt kurkkivat vaikka minne.
Ei edes pph:n. On se ihmeellistä, että tuollainen asia ei mene ihmisillä jakeluun.
Ja lasten tyytyväisyys kertoo hoitopaikasta paljon enemmän kuin kaappien siisteys. Sitä paitsi ap:n jääkaappi on voinut olla vaikka miten tip top -kunnossa, mutta kyse on periaatteesta. Pph:llakin on yksityisyys.
voi tehdä tuommoista ihan mekaanisesti, ajattelematta. Eli muutaman vuoden univelassa, kun pöydällä on maitopurkki, tulee vaan päähän ajatus, että tuo on laitettava jääkaappiin. Tuon tapaisesta käytöksestä on hyvinkin kokemusta, hyvä, että purkki meni jääkappiin, eikä vaikka kuivakaappiin tai roskiin.
ON yksityisaluetta, vaikka siellä olisi miten monta hoitolasta ja heidän vanhempaansa. Ei ole hyväksyttävää mennä tutkimaan toisten kaappeja, vaikka niissä ei olisi mitään salattavaa.
Meillä ei hoitolapsilla ole lupaa mennä esim. leikkimään meidän makuuhuoneeseen, eikä isompien lasten huoneeseen, jos eivät lupaa anna, eikä sitä ole pakko antaa. Tämä on kyllä aina ollut ihan ok hoitolasten vanhemmille. Eikä kukaan ole ihmetellyt miksi näin on. (Tosin hoitolapset kyllä nukkuu meidän makkarissa, mutta leikkimään sinne ei mennä).
Jokaisen joka arvostelee ihan surutta, ja ilman omaa kokemusta pph:ien tapoja, pitäisi kokeilla tehdä tätä työtä. Tässä annetaan oma koti toisten käyttöön, kyllä mielestäni on oikeus tehdä säännöt, jotta jonkunlainen yksityisyys säilyy.
Minä en erikoisemmin tykkää siitä, että kukaan vieras aukoo kaappejani, mutta jos niin tekee, niin ei se maailmaa kaada, toki niihin kaappeihin saa katsoa, jos sitä välttämättä haluaa, lupa olisi vain kohteliasta kysyä.
jääkaapille "avustusmielessä"??
Mulle ei tulisi mieleenkään! Vähintäänkin olisi kohteliasta kysyä "tarvitsetko apua?" tai "laitanko maidon jääkaappiin?".
Ei jmlt toisten jääkaapeille (tai muillekaan) vain mennä!
Joskus on aamuja että voisin melkeinpä laittaa sen maitotölkin käsilaukkuuni.
Ihan tavallinen pienten lasten äiti
voi tehdä tuommoista ihan mekaanisesti, ajattelematta. Eli muutaman vuoden univelassa, kun pöydällä on maitopurkki, tulee vaan päähän ajatus, että tuo on laitettava jääkaappiin. Tuon tapaisesta käytöksestä on hyvinkin kokemusta, hyvä, että purkki meni jääkappiin, eikä vaikka kuivakaappiin tai roskiin.
Että töihin olisi palaamassa ihminen, joka ei edes tajua, mitä tekee...
Enpä tiennyt, että maitopurkin jääkaappiin laittaminen on törkeää toisten nurkkien syynäystä. Itse voisin hyvinkin tehdä niin avustusmielessä, kun siinä ruokailun lopettamisessa on varmaan muutenkin touhua ihan riittämiin. En ole ikinä mieltänyt jääkaappiani miksikään intiimiksi yksityisalueeksi (vaikka siellä on yleensä aina sotkua ja tahmaa), mutta nytpä opin uutta.
harkitsin hetken lapseni laittamista perhepäivähoitoon, mutta tämä ketju taas hieman hillitsi halujani.
Kyllä on elämä teillä vaikeaa ja pipo aika halavatun kireällä, kun tuollaisesta vedätte herneen nekkuun. Lapset varmaan viihtyvät kaltaistenne kiristelijöiden seurassa.
Valitettavasti sinun kotisi ei ole yksityisaluettasi silloin kun siellä on hoitolapsia.
Vaikka onkin pph niin oma koti on silti alue jossa ei vieraat hypi silmille!
pph:n koti on siten julkinen tila että ohi kulkeva ihminen voi tulla sinne tutustumaan pph toimintaa. Onko se hoitajasta ok, että ohi kulkija tulee onkin jo toinen juttu.
Mistä moisen ajatuksen olet saanut. Kuka tahansa ohikulkija ei todellakaan saa tulla tutustumaan pph:n toimintaan, niinkun ei muuten saa mihinkään muuhunkaan työpaikkaan mennä kysymättä ensin sopiiko tulla! Ja tutustumassa ollessa tuskin tulee kurkittua kaappeihin! Kyllä pph näyttää mistä lasten tavarat löytyy ja varmasti keroo missä lelut yms tarpeelliset tiedot. Ei voi mennä pph:n omille kaapeille tutkimaan että missäs kunnoss rouvan alusvaatteet on...
Ja mielipide siihen että hoitolasten vanhemmat ovat vieraita. Harvemmin ystävien lapset hoidossa on...
päästäisi kenet tahansa ohikulkian seurailemaan lapsiani!!
siitä pilaantumasta. Ota iisisti.
hoitolapsen vanhemmat lampsivat sisään soittamatta ovikelloa (ovi ei sattunut olemaan lukossa, kiinni kuitenkin)...! Ihan kuin omaan kotiinsa olisivat tulleet :-D
Se ei suinkaan sitä tarkoita sitä, että pph joisi sitä TYÖpäivän aikana tai juottaisi lapsille!!!!!! Jeesus, mitä idiootteja täällä on taas liikkeellä...
Monen sorttista alkoholia löytyy.
pph:n koti on siten julkinen tila että ohi kulkeva ihminen voi tulla sinne tutustumaan pph toimintaa. Onko se hoitajasta ok, että ohi kulkija tulee onkin jo toinen juttu.