Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa mua 11-vuotiaan tytön kanssa

Vierailija
11.11.2009 |

Joka ilta hirveää vetkutusta nukkumaanmenon kanssa. Jos koulua on seurv. aamuna klo 08, niin sängyssä on vasta 23.30, vaikka olisi pitänyt olla klo 23. Mielestäni sekin on jo aika myöhään. Mihin aikaan tuon ikäiset pitäisi laittaa nukkumaan? Aamulla kyllä herää. Tyttö keksii kaikenlaista mitä "pitäisi" tehdä vielä ennen nukkumaanmenoa, ei kuuntele vaikka hoputan. Sitten kun sanon kovemmin, niin suuttuu ja menee mököttäen sänkyyn, ja sitten sanoo että mä olen kiukkupussi.

Karkkipäivän olen yrittänyt pitää perjantaisin, mutta se lipsuu. Tyttö saa kavereilta karkkia joka päivä, ja itsekin menee ostamaan. Kiloja on tullut jo sen verran, että pitää lököhousuja lähes jatkuvasti, kun vanhat housut ei mene enää jalkaan. Miten tuota vahtia? Tuntuu, ettei se kuuntele mua enää yhtään.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei pidä että muina päivinä ei syödä karkkia vaan mennään luvatta ostamaan

turha vanhempien sitten enää tarjota karkkia, olkoon ilman karkkipäivän karkkeja.

Paljonko lapsella on rahaa käytössä?

uniongelmiin en osaa auttaa kun meillä on sama...

Vierailija
2/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot että hänen on oltava sängyssä valmiina 23 (myöhään mun mielestä minä sanoisin viikolla 21.30 ja puoli tuntia aikaa lukea ja valot pois 22)

viikonloppuna sitten eri

sano, että se on hänen vastuulla ja jos ei ole häneltä viedään seuraavana päivänä kännykkä, tietokoneaikaa, TV-aikaa tai joitain muuta

harrasta liikuntaa hänen kanssa!

ja jos on onnistunut olemaan sängyssa valot poissa ja valmiina 22 koko viikon hän saa viikonloppuna tehdä jotain kiva äidin kanssa

elokuva, kahville menoa, luisteleminen, tanssitunnit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan se viedä, vaikka karkkia saa kavereiltakin kyllä -ap

Paljonko lapsella on rahaa käytössä?

Vierailija
4/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan liian myöhään. Laitat aika rajan mihin mennessä on syöty iltapala ja pesty hampaat. Jos menee yli ni sitten alkaa tytön elämän kiristäminen. Otat vähitellen kaiken kivan pois, jos alkaa vetkutus. Elämä on aika tylsää, kun ei ole esim puhelinta, viikkorahaa, ei saa pelata tietokoneella/pleikkarilla, kotiin tulo aikaisemmin yms... Meillä 14v on viimeistään klo22 nukkumassa/omassa sängyssään lukemassa.

Ja karkkipäivä on aika mahdoton pitää, just tuon kavereitten vuoksi. Aina sitä rahaa löytyy karkkiin, jos ei muuten ni sit kerätään pulloja, käydään äidin lompakolla/laukulla salaa.

Sun täytyy olla aikuinen ja ottaa luulot pois!

Vierailija
5/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on 11 ja nythän harjoittelee rahojen kanssa

voit käyttää sen rangastuksena mutta et voi noin vaan viedä

Vierailija
6/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota käyttöön kuukausiraha. Lapsi saa esim 20€/ kk kuun 1. pvänä. Ja jos tuhlaa kaikki samana päivänä, ni lisää ei tipu.

Vierailija
7/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä ideoita mutta hjän kaipaa niin kuin kaikki tuon ikäiset vaikka kieltävätkin sen aikaa äidin ja isän kanssa

eli myöskin kivoja juttuja yhdessä

Toi on ihan liian myöhään. Laitat aika rajan mihin mennessä on syöty iltapala ja pesty hampaat. Jos menee yli ni sitten alkaa tytön elämän kiristäminen. Otat vähitellen kaiken kivan pois, jos alkaa vetkutus. Elämä on aika tylsää, kun ei ole esim puhelinta, viikkorahaa, ei saa pelata tietokoneella/pleikkarilla, kotiin tulo aikaisemmin yms... Meillä 14v on viimeistään klo22 nukkumassa/omassa sängyssään lukemassa.

Ja karkkipäivä on aika mahdoton pitää, just tuon kavereitten vuoksi. Aina sitä rahaa löytyy karkkiin, jos ei muuten ni sit kerätään pulloja, käydään äidin lompakolla/laukulla salaa.

Sun täytyy olla aikuinen ja ottaa luulot pois!

Vierailija
8/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ottaa voimien päälle =D

Vierailija
9/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti huomenna esille, eli jos ei olla määräaikaan mennessä vuoteessa, niin tulee rajoituksia. Taidan myös aikaistaa nukkumaanmenoa tuohon klo 22:een. Rangaistus-palkkio systeemi siis käyttöön.

Täytyy kaivaa tuo auktoriteetti taas esiin..

Ap

Vierailija
10/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaan ole kieltämistä

ja myöskin se, että "annat vastuun hänelle" eli hänen on oltava sängyssä 22 jos ei ole sinä, et huuda kuin hinaajaa mutta rangaistus on hänellä tiedossa ja se tulee varmasti!

aluksi voi olla aika helvetellistä koska hän tule vstustamaan.

Vierailija
11/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on vaikeaa kanssa tuo ilta, olen välillä töissä klo 22 ja kotona 22.40, lapset haluaa vielä kertoa päivän tapahtumat, odottavat kyllä jo sängyssä kun tulen, mutta varmasti nukahtaminen menee 23.30. Onneksi heillä alkaa koulu vasta 9.

Yleensä perjantaisin poika, joka on juuri tuon 11v nukkuu parin tunnin päikkärit raskaan viikon jälkeen.

Vierailija
12/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset opettamalla opetetaan syomaan karkkia ihan pienesta pitaen? Onko teilla porkkanapaiva karkkipaivan vastineeksi?

Vierailija
13/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 13-vuotiaalla pojalla (kohta 14) on sänkyynmeno klo 22.15, lipsuu usein 22.30, muttei myöhempään.

Vierailija
14/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14- ja 15-vuotiaat pojat menevät sänkyyn klo 21, valot sammuksiin viimeistään 21.30...viikkorahaa 7egee, kunhan tekevät viikkosiivouksen..

11-vuotias valvoo pitkälle yöhön ja kehotetaan antamaan lisää vastuuta...eiköhän tuosta jo selviä, ettei ole tarpeeksi kypsä omaan vastuuseen? huh huh!

Vierailija
15/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykypäivänä luottamista...), että 11-vuotiaan pitää olla sängyssä kello 21.00.

Vierailija
16/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään 21.30, jos on klo 8 kouluaamu edessä, vastaavasti klo 21.30 ja ehdottomasti viimeistään klo 22 (poikkeustilanteissa), jos seuraavana aamuna on klo 9 kouluun meno. Ainoastaan pe- ja la-iltoina saa valvoa pidempään, silloinkin pidän huolen, että viimeistään klo 23 aletaan nukkumaan. Ja nyt, kun lapsi on sairastanut kotona viikon, olen antanut illalla lukea klo 22 asti.

Vierailija
17/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen lapsi tarvitsee yöunta 10 tuntia. On päivänselvä asia että useimmat käytöshäiriöt johtuvat liian vähästä unesta. Koulun jälkeen liikuntaa joka päivä, kyllä uni tulee varmasti kun aloittaa ajoissa iltapuuhat.

Vierailija
18/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ihmetellyt, kun kuudesluokkalaiset oppilaani ovat niin väsyneitä ja kiukkuisia. Kyllä yhdeksän aikaan olisi syytä alkaa rauhoittua ja 21.30 pois. Toki heräämisaikakin vaikuttaa.

Ja karkkia ei tosiaan pitäisi syödä joka päivä. Mun oppilaat on lähes kaikki tällä hetkellä karkkilakossa, ovat saaneet vanhempansa rahalla lahjomaan heidät siihen. Mun mielestä ihan ok juttu.

Vierailija
19/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilta edut (eli tietokone, kännykkä ja tv:n katselu) pois, elleivät noudata sääntöjä! Tärkeimmät säännöt, joissa on ongelmia, kirjoitetaan ylös, ja kun niitä noudatetaan, on lapsi ansainnut itselleen etuja. Ja jos sääntöjä ei noudateta, rangaistaan karsimalla etuja.

Vierailija
20/20 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh , miten voitte antaa valvoa lapsenne noi myöhään???? meillä 11v saa viikonloppuisin valvoa 23.asti, arkena sängyssä 21.00, poikkeuksellisesti joskus 21.30 jos harrastus tms mennyt myöhään..

Ja 10e viikkorahaa on mielestäni TOSI paljon!! Tai sit olen vaan tosiaan vanhanaikainen, mutta kelaa 60mk viikossa?? hurja summa. Meillä on 4 lasta joista kukaan ei saa rahaa. Jokaisen pitää tehdä tietty määrä kotihommia jotta SAA karkkipäivän lauantaina. Sekin siis ansaitaan. Toki toisinaan on yllätys herkkupäiviä ja vuokrataan leffoja jne..eli ei täällä mikään natsimeno sentään ole. mutta pitää lasten oppia arvostamaan asioita ja tekemään velvollisuuksia saadakseen jotain!!