Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko isovanhemmilla oikeus ostaa 5-vuotiaalle mönkijä

Vierailija
10.11.2009 |

mökilleen, vaikka me vanhemmat olemme ilmaisseet vastustavamme ajatusta. Kysyn vain.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tarkkaavuus lipsuu ja eivät ole niin tarkkoja valvomisen suhteen, koska ennenkin ilman valvontaa pärjättiin.

Vierailija
42/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun mielestä isovanhempien pitäsi kunnioittaa lapsen vanhempien tahtoa.

Meidän lapsi joka nyt on 8-vuotias, sai 5-vuotiaana mönkijän. Ei ollut mikään markettimalli vaan laatumönkkäri. Mies viritti sen niin että sillä ei todellakaan kovaa päässyt ajamaan. Lisäksi siinä oli kaukosäädin, pystyttiin sammuttamaan mönkkäri halutessa. Aina oli kypärä ja rintapanssari päällä sekä muut suojat ja ajeli tasaisella maalla. Nyt on mönkkäri jäänyt jo pieneksi, mutta sukulaislapset sillä ajelee mielellään.

Meidän poika on pyörällä ajaessaan saanut vammoja, mönkkärillä ajaessa niitä ei tullut ikinä yhtäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, mutta joku teini (tai tosi hoikka aikuinen) ajeli valottomalla mönkijällä yksi ilta tuossa alueen pääkadulla myöhään illalla. Joku auto tööttäili, siksi katsoin ulos. Vantaalla.

Vierailija
44/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, mutta joku teini (tai tosi hoikka aikuinen) ajeli valottomalla mönkijällä yksi ilta tuossa alueen pääkadulla myöhään illalla. Joku auto tööttäili, siksi katsoin ulos. Vantaalla.

Vierailija
45/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastustaa mönkijää??? Ymmärsinkö oikein, että vastustat turhaa saastuttamista ja pärinää? Minun täytyy myöntää, että minä en ollenkaan tajua mönkijöitä. Siis oikeasti, mikä niissä on se hyvä puoli?? En minä kyllä ymmärrä moottorikelkkoja tai niitä vesiskoottereita. Kaikki kolme ovat minun mittapuullani turhakkeita.

Ainoastaan työkäytössä ymmärrän mokoman kapineen hankkimisen.

Minua harmittaisi kovasti, jos vanhempani tai appivanhempani menisivät ostamaan mönkijän lapsilleni. Yritän tarjota lapsille vähän ekologisempaa ajattelumallia. Toki meillä on auto, emmekä ole ekologisimpia mahdollisia. Mutta yritän pyrkiä kohti kestävää kulutusta.

Vierailija
46/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyöräily on huomattavasti yleisempää kuin nuo mönkijät eli kertoo taas siitä miten vaarallisia mönkijät ovat.

Mönkijävahinkojen määrä viisinkertaistui viime vuonna. Vakuutusyhtiöt korvasivat 85 mönkijöiden aiheuttamaa vahinkoa, kun toissa vuonna niitä korvattiin 17.

Tällä vuosituhannella turmissa on kuollut 13 kuljettajaa ja loukkaantunut 11.

Lisäksi on vammautunut viisi matkustajaa. Saman verran selvisi vahingoitta.

STT

Vierailija
47/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsi ei sinne menisi.

Vierailija
48/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mun veli (ei lapsia) olisi ostanut mun pojalle mönkijän, kun poika oli 7v, mutta kieltäydyttiin kohteliaasti. Sen sijaan saa ajaa enonsa traktorilla aina kesäisin; salaojitetuilla pelloilla ja hitaalla vaihteella. :) Viime kesänä poju oli käärinyt heinäpaaleja. Oppii samalla tekemään töitä. Tulevana kesänä pääsee enolleen "kesätöihin" eli käärimään paaleja. Hyvin on pärjätty, vaikkei mönkijää hankittukaan.

Kummankaan puolen isovanhemmat eivät ole ehdottaneet moista vempainta.

Vierailija
49/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kyllä vastoin lapsen vanhempia antaa sitä vimpainta lapsen käyttöön! Hölmö on se joka muuta väittää...mun mielestä tuollaiset vaaralliset pelit ovat turhakkeita eikä onneks isovanhemmatkaan tuollaiseen menis rahojaan laittamaan.

Vierailija
50/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti vaarallinen vehke ja ihmiset ei hommaa oikean kokoisia kypäriä tai kiristä niitä oiken. Valvottuna ok, mutta vanhusten reaktiokykyyn en luota. Mun poika ajoi monkeyllä kun oli 6, mutta valvottuna kokoajan.

Vierailija
51/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motoroidut häkkyrät ovat aikalainen vaaranaiheuttaja pienelle lapselle. Missään nimessä ei ilman vanhempien suostumusta!

Vierailija
52/73 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2v alkoi ajamaan mönkijällä. Nykyään ajaa kilpaa mopoilla radalla, ja se EI TODELLAKAAN ole mikään paksujen laji. Kyllä nykyään ollaan niin naama happamana ja kaitsetaan liikaa. Toista se oli ennen kun nuoret jo ajeli autolla. Ja tottakai moottoriurheilussa on kunnon välineet. Turvallisuus first.

Mielummin ostan mönkijän lapselleni kun jonkun DVD-paketin/pelikonsolin, jolloin lapsi istua möllöttää sisällä telkkarin ääressä.. kumpi sitten pahempi?

Vierailija
53/73 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos isovanhemmat pystyvät 100% valvomaan mönkijän käyttöä ja hallintaa. T: aikoinaan päin navetan seinää mönkijällä ajanut :D, ei onneksi käynyt pahemmin!

Vierailija
54/73 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eriasia sitten antaako vanhemmat luvan ajaa :)

Jos te ette anna lupaa, niin sitten se on siellä koristeena :)

Meilläkin on lapselle jo mönkijä. Ei vain ole vielä saanut ajaa ollenkaan, sitä pitää vielä vähän virittää :) ´Niin ettei pääse kuin kävely vauhtia :)

Vierailija
55/73 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v poika ei vielä saa ajaa. Ajelee omalla akkukäyttöisellä autollaan.

Vierailija
56/73 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti tosi vaarallinen vehje, kaatuu aikuisenkin ajamana herkästi.

ja tiellä ajettaessa vaatii ajokortin.

Tälle viestille ei voi kun nauraa.. taitaa olla todellinen asiantuntija liikkeellä! Mihin perustat nämä ''tietosi''?

t. mönkkäriä työssään käyttävä

ps. noilla pikkumönkkäreillä ei saa edes ajaa tiellä, kun ei ole rekisterissä

Vierailija
57/73 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motoroidut häkkyrät ovat aikalainen vaaranaiheuttaja pienelle lapselle. Missään nimessä ei ilman vanhempien suostumusta!

oikeesti mistä näitä sikiää??? Mikä niistä tekee sen vaarallisempia kun fillareista? Polkupyörällä pääsee sitäpaitsi kovempaa kun ihan pienten lasten mönkkäreillä ja mopoilla!!!

Taas täällä ihmiset puhuu asioista mistä eivät tiedä.

Ja komppi sille pelikonsoli-ihmiselle, ne on paljon pahempia, liikunta jää kokonaan.

Vierailija
58/73 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastustaa mönkijää??? Ymmärsinkö oikein, että vastustat turhaa saastuttamista ja pärinää? Minun täytyy myöntää, että minä en ollenkaan tajua mönkijöitä. Siis oikeasti, mikä niissä on se hyvä puoli?? En minä kyllä ymmärrä moottorikelkkoja tai niitä vesiskoottereita. Kaikki kolme ovat minun mittapuullani turhakkeita.

Ainoastaan työkäytössä ymmärrän mokoman kapineen hankkimisen.

Minua harmittaisi kovasti, jos vanhempani tai appivanhempani menisivät ostamaan mönkijän lapsilleni. Yritän tarjota lapsille vähän ekologisempaa ajattelumallia. Toki meillä on auto, emmekä ole ekologisimpia mahdollisia. Mutta yritän pyrkiä kohti kestävää kulutusta.

Teille jotka ette tajua moottorikelkan ja mönkijän hyötyjä niin taidatte oikeasti olla jotain kaupunkilaisidiootteja.. anteeksi nyt vaan mutta ei kukaan voi olla niin tyhmä ettei keksi mitään hyödyllistä käyttöä näille vehkeille..

Niitä käytetään mm. metsähommissa, pääsee paljon pahempiin paikkoihin kun traktoreilla, eikä tarvi vikistä että saastuttaa niin paljon.

Niitä käytetään eläinten hoidossa, esim haetaan pellolle poikinut vasikka.

Niitä käytetään puutarhatöissä, saa leikatut oksat peräkärryyn ja sillä ajettua pois, ei tarvi mennä traktorilla hakemaan ja nurmikoita pilaamaan.

Talvella voi mönkkäriin hommata etulevyn ja tehdä lumityöt jnejnejnejne

Ja ne jotka täällä kauhistelee et joku 5v ajais isolla mönkkärillä niin OPETELKAA LUKEMAAN, kyse on lasten pikku mönkkäristä.

Vierailija
59/73 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun selvitätte noita onnettomuustilastoja niin kannattaisko myös selvittää mönkkäreiden myyntitilastoja? Myynti on moninkertaistunut ja aina löytyy näitä känniääliöitä jotka näitä tilastoja värittää ja idiootteja jotka päästävät pienet lapset ison mönkkärin rattiin (mistä ei ap:n kirjoittamassa tapauksessa ollut kyse)

Vierailija
60/73 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli millainen tahansa. Samaan sarjaan menee vesiskootterikin. Näille, jos mille voisi laittaa tosi korkean turhuusveron. Eivät tuota kuin melua, saastetta sekä vammaisia ja kuolleita ihmisiä ja ärsyttävät ihmisiä.