Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko isovanhemmilla oikeus ostaa 5-vuotiaalle mönkijä

Vierailija
10.11.2009 |

mökilleen, vaikka me vanhemmat olemme ilmaisseet vastustavamme ajatusta. Kysyn vain.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sieltä paksuimmasta päästä. Elintavat ei muiltakaan osin kovin terveellisiä.

Vierailija
22/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mekin sovittiin, että lapsille ostetaan hienot polkupyörät. mun mielestä kun kaikille on kivempi jos lapset liikkuu ja on terveitä, eikä jo pennusta lähtien opi istumaan perseillään ja lihomaan...

Kyllä meidänkin lapsilla on hienot ja uudet maastopyörät millä lapset rälläävätkin vapaa-aikana tuolla pitkin mettiä. Mutta sen ajan kun muut kaverit istuvat tietokoneella meidän lapset hikoilevat mönkijän ratissa. Ja tosiaankin heillä hiki siinä tulee vaikka vaatetta ei olisikaan liikaa. He kun ajelevat vähän muutenkin kuin vain ympyrää.Jos he esim.jäävät kiinni lapset koittavat ensin itse saada mönkijän irti ja jos ei onnistu me vanhemmat autamme.Joten aika hiljasta,että lasten takapuolet kasvavat! :D

taisin olla #20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joissain perheissä lapset saa jo pienenä semmosen sähkömopon, no sit tietty lasten mönkkäri ja lopulta mopo jolla saapi ajella pihassa jo ihan pentuna... kunnon moponkin saa heti kun pitäis yli 100metriä kävellä ylä-asteelle.. sitten jos lapsi on laiha niin vedotaan siihe, että on se kumminkin laiha.. mutta kun se ei sano siinä kunnosta mitään. nykyään nuoret on ihan törkeän huonossa kunnossa. kyllä tekis reisille hyvää polkasta kouluun pyörällä! ja pienillekin lapsille olin vaikka polkupyöräily, kävelylenkki tai leikkipuistossa peuhaaminen parempi kuin rundin ajo mönkkärillä.

Vierailija
24/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki isovanhemmilla on oikeus tehdä mitä vaan ja varsinkin kysymättä vanhemmilta lupaa. Isovanhemmathan yleensä tietävät mikä on lapselle se kaikkein parhain. Niinkuin meillä. Ostettiin 5 vuotiaalle aikuisten mönkijä,jonka kanssa ajeltiin pihatiellä ja vain siksi,että naapurit varmasti näkisivät miten hienon menopelin ovatkaan tytöllemme ostaneet. Pihatiellä ajelu loppui kuitenkin lyhyeen, koska yksi naapureista oli soittanut poliisit paikalle. Tyttö oli hetken ajanut yksin ilman valvontaa. Poliisit antoivat kirjallisen varoituksen isovanhemmille.

Siinäpä olikin mummun ilme varmasti näkemisen arvoinen.

Myös se on varsin järkevää, kun isovanhemmat eivät aluksi käyttäneet kypärää tytöllä, koska hänhän ei kuule, jos mummu tai vaari huutaa häntä.

Että en missään nimessä suosittele mönkijän hankkimista 5 vuotiaalle. Kaduilla näkee yli 40 kymppisiä mönkkärillä ajelijoita, joten eiköhän se lapsenlapsi pysty muutaman vuoden odottamaan.

Vierailija
25/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos kysyy jotain autoista, joilla moni taittaa ihan työmatkoja, niin aletaan puhua saastuttamisesta ja hiilijalanjäljestä... =)

ap

Vierailija
26/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haaveilee omasta mönkijästä mettä hommiin avuksi :)

Vierailija
27/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunikaveri (25v mies) kaatui mönkijällä, loukkasi jalkansa ja on nyt pari kuukautta saikulla.

Vierailija
28/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten mönkijällä ajaa? Kun kerran lapsillekin on minimönkijä :) Naapurin pojalla on, näyttää olevan hyvät kamppeet päällä ja hissuksiin pellolla ajelee. Näillä näkymin meillekin ostetaan kunhan esikko kasvaa :)

Vierailija
29/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika kohta on edessä.

Vierailija
30/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pappa osti 3v mönkijän, sellaisen lasten mallin.

Sanoisin että polkupyöräkin on vaarallisempi vehje kuin tuo.

Siinä on turvakaaret ja verkot, nelipisteturvavyöt.

Kulkee kävelyvauhtia ja päässä on kypärät kun sillä ajetaan.

Ja ylipainoista ei meidän lapsista saa millään vaan pikemminkin päinvastoin painoa ei saada nousemaan kun liikkuvat niin paljon.

Vierailija
31/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kaatui kävellessä ja oli lähteä henki.

Toinen kaveri kaatui kaksipyöräisellä pyörällä ja on vieläkin pää kipeänä.

Vierailija
32/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mekin sovittiin, että lapsille ostetaan hienot polkupyörät. mun mielestä kun kaikille on kivempi jos lapset liikkuu ja on terveitä, eikä jo pennusta lähtien opi istumaan perseillään ja lihomaan...

Kyllä meidänkin lapsilla on hienot ja uudet maastopyörät millä lapset rälläävätkin vapaa-aikana tuolla pitkin mettiä. Mutta sen ajan kun muut kaverit istuvat tietokoneella meidän lapset hikoilevat mönkijän ratissa. Ja tosiaankin heillä hiki siinä tulee vaikka vaatetta ei olisikaan liikaa. He kun ajelevat vähän muutenkin kuin vain ympyrää.Jos he esim.jäävät kiinni lapset koittavat ensin itse saada mönkijän irti ja jos ei onnistu me vanhemmat autamme.Joten aika hiljasta,että lasten takapuolet kasvavat! :D

taisin olla #20

Vierailija
34/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kaatunut kun lapsi ajanut epätasaisessa maastossa, naama osunut kiveen tms.

Mutta meitä on monenlaisia. Toisille lasten terveys ja turvallisuus on tärkeämpää kuin toisille...

Vierailija
35/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mönkijävahinkojen määrä viisinkertaistui viime vuonna. Vakuutusyhtiöt korvasivat 85 mönkijöiden aiheuttamaa vahinkoa, kun toissa vuonna niitä korvattiin 17.

Tällä vuosituhannella turmissa on kuollut 13 kuljettajaa ja loukkaantunut 11.

Lisäksi on vammautunut viisi matkustajaa. Saman verran selvisi vahingoitta.

STT

Vierailija
36/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä nyt niin hysteerinen siitä turvallisuudesta ole. Voihan sitä tosiaan sattua pyörälläkin vahinkoja. Sitä kyllä mietin, mitä hommasta tulee, jos pikkusisko haluaa tehdä kaiken saman kuin isoveli...

Eniten mua nyt vain ottaa päähän se turha pärrytys. Poikaani tuntien se on ihan loputonta. Aikaisempina kesinä on ajanut sähkötraktorilla, mutta nyt alkaa olla kasvanut siitä yli, ja mummu oli kuulemma lupaillut ensi kesäksi mönkkäriä.

ap

Vierailija
37/73 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

STT:n uutisessa. Ihan kuin matkustajia olisi yhteensä ollut tuona vuonna kymmenen. =)

Vierailija
38/73 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaadi

Vierailija
39/73 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen vuosi sitten olin aivan raivoissani kun isovanhemmat ostivat lapselleni mopoauton. Onneksi lapseni selvisi elossa niinä vuosina kun kurvaili autollaan. En tiedä mitä olisin isovanhemmille tehnyt jos lapseni olisi loukkaantunut vakavasti tai jopa kuollut kolarissa.

Vierailija
40/73 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajelen mönkijällä tai olen ajellut kun sellaisen omistan ikääkin on itsellä reilut 40 ja olen nainen, eikä meillä edes ole lapsia, en ikinä antaisi 5 tai 3 vuotiaan ajaa sellaista EN KOSKAAN!!!

Ystävä pariskunnan 12 vuotias kaatui sellaisella ja katkoi luitaan kun isi oli halunnut että pojalle ostetaan vielä joku tehokas kun piti näyttää että meilläpä on....minä en ole koskaan antanut kenenkään lapsen ajaa mönkijääni vaikka ruinaajia on ollut enkä anna!!!ne eivät ole leluja vaan ihan oikeasti vaarallisia ainakin tuon ikäisten käsissä.

Sitä ei ihan noin vain nosteta edes aikuisen voimin pois lapsen päältä jos kaatuu, sen nostamiseen tarvitaan ainakin kaksi aikuista jos sittenkään pieninmätkin mönkkärit painavat satoja kiloja!!!ei paljon lohduta mitkään kauko ohjaimet että moottorin saa sammutettua ja ne kaatuvat aika herkästi kokemattomien käsissä.

eli jos haluatte tapattaa lapsenne ostakaa ihmeessä