Kaikille av-palstalaiset, tässä teille muutama kysymys..
Miksi täällä haukutaan vain kaikkia?
Jos teet vanhana lapset et voi olla hyvä äiti,
jos teet nuorena lapset et voi olla hyvä äiti,
jos et imetä olet huono äiti,
jos et tee soseita itse tai käytä kestovaippoja olet huono äiti...
Ja ei herranjumala missä syynissä yh:t täällä tuntuu olevan.
Miksi pitää syyllistää ja haukkua kun tiedätte itsekkin että KUKAAN ei ole täydellinen ja se mikä toimii sinun lapsellesi ei välttämättä toimi minun lapselleni?
Miksi omaa itsetuntoaan pitää pönkittää sillä että haukkuu ja syylistää muita?
Sitten ihmetellään että miksi tuo nyt on noin masentunut. Ihan vain hyvää hyvyyttäni minä siitä ja siitä ja siitä sanoin...
Yksi tuttuni masentui vakavasti 6kk synnytyksen jälkeen. Myöhemmin kun puhuimme asiasta, hän sanoi että hän kuunteli liikaa muita naisia, joiden "hyväntahtoiset neuvot" hän koki syylistävinä ja haukkuvina.
Ja nyt sitten siellä jotkut miettivät että mitäs on herkkänahkainen.
Ei näin.
Samalla tavalla kuin on tökeröä mennä kysymään muuten vain lihoneelta että millä kuukaudella on menossa, on tökeröä mennä tyrkyttämään tai "ystävällisesti sanomaan" toiselle ihmiselle omia neuvojaan tai kokemuksiaan.
Ihmiset ovat erilaisia ja ottavat asiat eri tavalla. Jos sinä et pidä sitä töykeänä että joku tulee sinua neuvomaan, minä voin pitää sitä töykeänä ja voin ottaa sen herkästi itseeni.
Varsinkin jos neuvoja on minulle tuntematon, pidän hänen tunkeutumistaan asioihini törkeänä käyttäytymisenä.
Mikä siinä on että suomalaiset eivät anna muiden ihmisten tehdä omia virheitään ja päätöksiään itse?
Tästä tekstistä tuli novelli, mutta sainpahan purettua mieltäni.
Kommentit (6)
onko se haukkumista tai syyllistämistä? Minusta ei. Jos kysyy, niin pitää ymmärtää, että saattaa saada vastauksia, jotka ovat ehkä oman näkemyksen vastaisia. Jos ei kestä erilaisia mielipiteitä, niin ei pidä kysyä. Aina ei valitettavasti kuule sitä, mitä haluaisi kuulla....millään elämän osa-alueella.
Niin silloin pitää kestää se mitä tulee.
Mutta mitenkäs jos ei kysy sitä neuvoa ja silti neuvotaan?
IRL todella moni ihminen muuten antaa neuvonsa aika tökerösti.
kun jos et sano neuvoa, mutta sanot oman mielipiteesi asiasta niin siihenkin yleensä kommentoidaan tökerösti takaisin ja ollaan heti sitä asiaa vastaan ei niinkään enää sen ap:n asiaan sanota mitään vaan aletaan toisten milipiteisiin/asioihin ottamaan negatiivinen kanta.
Jos poikkeat "muista" ja "normaalista" sinut kivitetään, koska et noudata ihmislauman sääntöjä ja käyttäytymisnormeja. Ei siinä sen kummempaa ole =)
kun jos et sano neuvoa, mutta sanot oman mielipiteesi asiasta niin siihenkin yleensä kommentoidaan tökerösti takaisin ja ollaan heti sitä asiaa vastaan ei niinkään enää sen ap:n asiaan sanota mitään vaan aletaan toisten milipiteisiin/asioihin ottamaan negatiivinen kanta.
Ja se että jos nämä ihmiset jotka täällä keskenään taistelevat, varmaan tappaisivat toisensa livenä.
Ja tosiaan jos kysytään apua niin ymmärrettävästi pitää ottaa neuvot vastaan. Tuossa tekstissä nyt meni vähän siihenkin että miten ihmiset käyttäytyy ihan oikeassa kontaktissa.
Mutta siis jos ei oikeassa elämässä pyydetä neuvoja tai apua niin miksi sitä pitää tyrkyttää?
ap
Tästä samaisesta aiheesta on useinkin aloituksia.
Täytyy sanoa, ettei useinkaan saa ihmisiä ymmärtämään lukemaansa tällä palstalla:
luetaan tahallaan väärin sekä ymmärretään väärin ja vääristellään +että puututaan johonkin satunnaiseen kirjoitusvirheeseen...
Onhan se niinkin, että, jos kysyy neuvoa, niin täytyy sen verran olla paksunahkainen, että avoimin mielin lukee toisten kokemuksista ja ohjeita ja valikoi sitten tai ei sieltä niiden joukosta itselleen sopivat toimintatavat.
Samoin on mielipideasioissa yksi tykkää äidistä toinen tyttärestä eikä kumpikaan ole väärässä,
ei ole olemassa väärää mielipidettä, on vain erilaisia.