Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos perheessänne sikaflunssaa, pysyttekö kotona?

Vierailija
10.11.2009 |

Jos vaikka lapsellanne on todennäköisesti tai varmasti sikaflunssa, meneekö perheenne aikuisia töihin tai harrastuksiin tartuttamaan muita?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on ojeistukset. Eli kaikkien ei tarvitse olla karanteenissa.

Vierailija
2/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun sairasloma kirjoitetaan vain sairastuneelle, ei koko suvulle! Niin ja kaupassakin mies käy kun tarvitaan ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töistä/koulusta voi olla pois varmuuden vuoksi.

Vierailija
4/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viisihenkinen perhe on kaatunut yksitellen petiin,viiden päivän välein. Taitaa olla aika hankalaa olla pois koulusta ja töistä koko sitä aikaa, kun perhe on sairastunut kokonaan tai jos ei joku sairastu, montako viikkoa odotellaan??? Hullukskinhan siinä tulee. Ja asia on niin, että sen voi saada mistä vaan jo, ja voit levittää sitä tietämättäsi.

Vierailija
5/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa elämäänsä, vaikka toinen aikuisista sairastuisi.

Jos joku lapsista sairastuisi, toinen vanhemmistä jäisi kotiin hoitamaan ja toinen jatkaisi töitä normaalisti ja muut lapset koulua.

Ei töistä varsinkaan voi jäädä pois sillä verukkeella, että meillä on possutautia kotona. Harrastukset voi toki jättää väliin ja niin ehkä tehtäiskin ihan käytännön syistä.

Vierailija
6/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten itse pävittelin saammaa kohtelua kun olimme jo parantuneet, kotisairastamista takana viikko mutta jälkiyskää ja kun sitten lähdimme liikkeelle niin meinasi saada nyrkistä kun yskäisi kaupungilla niin hysteerisiä ihmiset on. AV-raati julistikin minulle että ehdottomasti pitää pysyä 2 vkoa kotona, vaikka paranisi viikossa, kehotettiin ottamaan palkatonta vapaata :DDD

Että silleen.

Vierailija
7/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettiin ekaa kertaa melkein viikkoon. Joku tauti kaatoi minut sänkyyn. En tiedä onko possua vai tavallista influenssaa, ei tämä ainakaan tavallista nuhakuumetta ole. Ja olen kaikki selvät hetket miettinyt että teenkö väärin kun lapset on koulussa ja hoidossa. Mutta en minä pysyty heitä kotona hoitmaan! Olen kieppunut valveen ja hereillä olon välimaastossa kaikki päivät ja jos lapset olisivat olleet kotona en olisi saanut levättyä sitäkään vähään.

Nyt on pakko mennä takaisin sänkyyn. Sori kaikki virheet,en jaksa pyyhkiä koko teksitä poiskaan

Vierailija
8/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minimiin ollaan vedetty sosiaalinen kanssakäynti.

Töissäkäyvä aikuinen tiedotti työkavereitaan. Eipä ole pöydän vierellä notkujia ollut häiritsemässä työntekoa :D

Pienet on pidetty omalla pihalla, emme mene puistoon toisia pieniä tartuttamaan.

Kauppaan lähtiessä ollaan pesty kädet hyvin.

Ei kyläillä eikä meillä käy ketään

Mitäs tässä muuta voi? Onpa tullut vietettyä perheenä laatuaikaa...

Vierailija
9/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen vanhemmista on töissä, toinen kotona. Vuorottelemme. Ja isompi sisarus on koulussa.

Vierailija
10/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen itse taudissa, olen kotona (lapsi päiväkodissa) ja jos lapsi on taudissa niin olen häntä kotona hoitamassa. Minun ja lapsen lisäksi ei meillä muita asu.

Vierailija
11/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet hukassa työelämän pelisäännöistä?

Ei kukaan voi olla pois töistä jos kumppani on sairaana. Lapsen hoitoon voi olla muutaman päivän poissa ja järjestää hänelle hoitajaa.

Olen raskaana ja mies sairaana kotona, ollaan otettu lapsia hoidosta mutta itse menen töihin. Jos mies jaksaa olla lapsien kanssa, he voi olla kotona mutta muuten menee hoitoon jos ovat terveenä. Kouluun menisivät jne.

Työpaikalleni tarttee ilmoittaa kellokorttiin onko töissä, käy lääkärillä, sairaana, pekkasella.

Simppeli elämä sulla kun voit tälläsiä miettiä! :D

Vierailija
12/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sairastaessa vuoroteltaisiin varmaan

Vierailija
13/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset päiväkotiin ja kouluun, toinen vanhempi työhön ja iltaisin vuoron perään harrastuksiin.

Vierailija
14/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelemme ulkoilua. Voi tulla vielä vedenpaisumuskin.

Vierailija
15/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi normaalisti töissä, toiset lapset koulussa. Minä lähdin iltaisin kauppaan/kirjastoon/lenkille kun olin päivän ollut lasta hoitamassa.

Ainoa erikosijärjestely meillä oli se, että minä nukuin sairaan lapsen kanssa samassa huoneessa, samassa huoneessa yleensä nukkuva veli siirtyi toiseen huoneeseen. Tämäkin vain, jotta kaikkien mahdollisimman jouhea yöuni turvattiin.

Sikainfluenssa poistettiin yleisvaarallisten tartuntatautien listalta jo aikapäivää sitten eli normaalia elämää voi jatkaa vaikka joku perheessä sitä sairastaisikin!

Vierailija
16/28 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävisi varmasti töissä ja kaupassa. Kotona lapsi ei halisi/suukottelisi isää lainkaan tartunta-aikana ja muutoinkin koittaisimme järjestää siten, että mies olisi vähän erillään lapsesta.

Itse olen äitiyslomalla ja saanut rokotteen. Hoitovastuu jäisi siksi minulle.

Koko syksyn ajan ollaan opetettu lapselle käsihygienian merkitystä. Lapselle on iskostunut kyllä jo hyvin se, että aina ulkoa sisälle tullessa mennään heti pesemään kädet saippualla. Käsipesuksi ei riitä pikahuuhtelu vaan kunnon pesu. Samoin aina ennen ruokailua kädet on pestävä. Kauppareissuilla ja muilla käytetään aina käsidesiä, eikä kaupungilla ollessa koskaan saa koskea kasvoihin käsillä, joita ei ole juuri pesty.

Vierailija
17/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sairastuitteko te muut sikaflunssaan?

Meilläkin tytöllä varmistettu tapaus, mutta

me muut emme ole vielä saaneet.

Vierailija
18/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorin kanssa testattiin. Minä sairastin sen myös hyvin lievänä, kuumettomana. Mies sanoi parina päivänä, että kurkku on aavistuksen kipeä. Ja isoveli ei koskaan sairastunut.

Vierailija
19/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sikainfluenssaa sairastinkin.

Vierailija
20/28 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta sitten olin töistä pois kun itse olin kipeä. Tosin vasta jälkenpäin tajusin sen sikainfluenssaksi.