Elämä esiteinin kanssa on niin ihanaa!
Mitäs tekisit, jos saisit 10 veeltä seuraavat tekstarit:
"ämmä paska äiti", "lesbo" ja "oot ihan perseestä"?
Tähän suureen tunteenpurkaukseen johti se, kun ostin pojan kaverille synttärilahjaksi lahjakortin elokuviin. Eilen yhdessä sovittiin, että sellainen ostetaan. Tänään sitten tämä kaveri oli ilmeisesti sanonut, että ei halua mitään lahjakortteja. Mutta minähän en enää uudestaan kauppaan lähde!
Kommentit (23)
mulla on kasi poikaa, toinen just 10v.
Hän ei todellakaan puhu mulle noin! Eikä meillä kiroilla, hän on hyvin tarkka siitäkin. Joskus pitää väliä kaveriin joka kiroilee liikaa!Ja just osaa ajatella toisten tunteita, on hyvin herkkä näissä asioissa. Hänelle on toimivia keinoja pelikiellot ja kaverikiellot, ne tehoaa ainakin vielä.
Mutta toinen poika onkin sitten aivan eri maata. Kun kiukku tulee niin silloin lentää tavarat ja sitä huutoa ja mekastusta kestää hetken. Hän purkaa kaiken kerralla ulos ( hyvä vai huono asia) ja sitten se on ohi. Mutta silloin tulee paska äitiä tms. Ja tälle tapaukselle ei sit tavarat ja ja pelikiellot eikä mitkään tehoa. Ei häntä haittaa ollenkaan, jos tulee pelikieltoa tms. Jotenkin tämä on huono asia, sillä mulla ei ole mitään "kortteja" millä pelata...
Kyllä tämä sumplaus lasten kanssa on joskus niin hankalaa, mutta osa äidin elämää... Kokemus kyllä karttuu ihmissuhteiden hoidossa kummasti ;)
Ja kyllä se halittelu yms. on vieläkin tärkeää!
Meillä 13v teini mököttää huoneessaan, kun ei saa tänään ilmestynyttä 16+ peliä. Olen kuulemma paitsi ruma, myös pudonnut kehityksen kelkasta. Nuo kommentit vielä menettelevät, mutta vähän pahemmasta rapsahtaa pelikieltoa. Meidän 9-vuotias on onneksi vielä kiltti ja sopeutuvainen.
että kun alusta asti lapselle tehdään selväksi, millaista käytöstä sallitaan ja mikä taas ylittää sen, selvitään niistä oikeistakin teinivuosista ilman tällaisia. Jos suutuspäissään joskus jotain pahasti sanookin (eikä se siis välttämättä ole edes haistattelua), kasvatettu teini pyytää hetken päästä anteeksi koska ymmärtää tehneensä väärin. Samalla tavalla perheessä toimivat kaikki toisiaan kohtaan, joten malli on niin selkäytimessä, ettei se sieltä - edes teinillä - mihinkään katoa. Puolustelkaa vaan epäonnistumisianne ihan miten haluatte, jos se omaa oloa helpottaa.
[/quote]
Mitäs teet äiti täydellinen kun lapsesi jokupäivä laukaiseekn haista v...u tms. ja ei tottelekaan tai pyydä anteeksi. Ei se aina ihan noin yksoikosta ole?