Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sanoa nätisti kaverilleni ettei onnistu?

Vierailija
10.11.2009 |

Hän sai esikoisen vuosi sitten ja pyysi minua kummiksi ja suostuin. Nyt sitten itse odotan esikoistani ja la olisi tuossa helmikuun alussa. Kaverille tämän asian paljastettuani hän tuli tyyliin naamani eteen ja silmät kiiluen tokaisi:

"no nyt kun sinä olet minun lapsen kummi niin minähän pääsen sinun lapsen kummiksi, eikö niin?!"

En tuohon oikein osannut tuolloin sanoa mitään vaan tokaisin etten ole miettinyt sen pidemmälle.

Kummeista olemme mieheni kanssa keskustelleet ja kaikki ollaan valittu ja ns."varalle" tämä kyseinen kaverini. Mieheni mielestä hänet tulisi pyytää kummiksi, koska on kuitenkin ihan hyvä ystäväni ja juttelemme päivittäin puhelimessa tai viestein.. itsestä taaskin tuntuu että tämä olisi pakko koska hän minut halusi oman lapsensa kummiksi.

Onhan hän toki hyvä ystävä, mutta velvoittaako se minua siihen että joudun ottamaan hänet nyt kummiksi kun itse olen hänen pojan kummi?

Miten hänelle voisin nätisti sanoa että en ole häntä kummiksi kuitenkaan pyytämässä?

Uskon että hän innolla odottaa, koska kyselee vähän väliä joko ollaan kummit valittu ja ketkä on tulossa, mutta vastausta en ole antanut.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin meillä tehtiin! Eli säästettiin ''toisellekkii lapselle hyviä kummeja'' :)

Eli jos hän olisi ollut seuraava listalla tarkottikohan toi varakummius sitä?

Eli jos joskus on vielä suunnitelmissa toinen lapsi...ni sanotte että olitte ajatelleet ''säästää'' toisellekin lapselle ''hyviä kummeja''ettekä laita kaikkia sille ensimmäiselle...

Meillä meni niin että ensimmäisen lapsen kummina oli miehen sisko...ja oman siskon säästin toisen lapsen kummiksi :D eikä kukaan loukkaantunut kun näin asian ilmaisi :D

Vierailija
22/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta ystävääsi kummiksi.

Itse sain lapsen ja pyysin parasta ystävääni kummiksi. 6 vuotta myöhemmin paras ystäväni sai lapsen ja pyysi minua kummiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni on sisko todella rakas ja olen häntä jo sylikummiksi pyytänyt, mutta muille siis en ole mitään sanonut.

Tämän kaverini lapsella on kummeina minun lisäksi kaksi muuta kaveria, kaverin sisko on myös sylikummi ja ovat ottaneet lapsen ukin ja mummin kummeiksi myös mikä oli aika erikoista :)

Olen toki tuotakin miettinyt, että säästetään sille toiselle lapselle kummiksi, koska itse olen kyllä sitä mieltä että se toinen vielä jossakin välissä tulee, mutta katsella nyt. :)

AP

Vierailija
24/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta ystävääsi kummiksi.

Itse sain lapsen ja pyysin parasta ystävääni kummiksi. 6 vuotta myöhemmin paras ystäväni sai lapsen ja pyysi minua kummiksi.

Vierailija
25/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole parhaita kavereita vaan hyvin ystäviä. en luettele kavereita hyvä parempi paras osastoihin.

ap

Vierailija
26/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n ongelman..

Itselläni samankaltainen, vaikka tämä ystävä ei ole vihjannut että olisi meidän lapselle kummina. Hänen miehensä on kyllä tuonut ilmi ettei perusta kummeudesta ollenkaan. Oman Miehen kanssa ollaan heidän esikoisensa kummeja, mutta ollaan molemmat sitä mieltä ettei tämän kummilapsen vanhemmat ole ensisijaisia kummivaihtoehtoja omalle esikoisellemme. Sukulaisia pyydetään ja sellaisia ystäviä joita olen jo vuosia sitten miettinyt halauvani lapseni kummiksi... Ketään ei olla kysytty, eikä kysytä ennen lapsen syntymää...

Vierailija
27/33 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja he meidän lapsemme kummeja ja en näe tässä ristiin menossa mitään outoa.

Ap:n tapauksessa outoa on se, että joku tuppautuu ja suorastaan kinuaa kummiutta itselleen. Ei noin voi käyttäytyä! Hiljaa mielessään voi tietysti toivoa kummiutta, mutta vanhemmat sen päättävät ja sitten pyytävät, ketä pyytävät, en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että joku loukkaantuu, jos ei pääse jonkun kummiksi. Ei missään muussakaan asiassa voi itse itselleen vaatia kunniaa ja huomiota.

Vierailija
28/33 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vähän itseesi ja mieti että mikä se syy on että et kaveriasi kummiksi halua. Jos on noin innokas tehtävään niin voisi ajatella että kummin tehtäväkin tulisi hienosti toteutettua. Tuntuu että haluat jotenkin osoittaa kaverillesi "paikkansa" elämässäsi ja itse asia on toissijainen.

Vierailija
29/33 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kummeja saa olla montakin. oikeesti parhaat kummit on niitä ketkä ovat ihan itse halunneet eikä se taatusti ole lapselta mitenkään pois jos hänellä on yksi kummi enemmän kuin oli aluksi ajateltu. Loppujen lopuksi ne kummit kuitenkin aikaa myöten menettää suurimman intonsa ja silloin on ihan kiva jos on monta kummia. Ehkä edes yksi jaksaa olla kiinnostunut. :)

Vierailija
30/33 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelee nyt että pääsee vähän näpäyttämään tällä tavalla. Käyttää valtaansa ja nauttii siitä.

Vierailija
31/33 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutustua lapseen ja viettää aikaa hänen kanssa vaan kummiutta pidetään jotenkin vanhempien välisen ystävyyden merkkinä. Ja jos kummiksi ei pääse, ajatellaan, että ystävyydessä on jotain pielessä, vaikka tosiasiassa kummiehdokasta ei lapsi kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
32/33 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kuuluta kirkkoon

Vierailija
33/33 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pyytäisi kaveria kummiksi, jos miehellesi asia ok? Ihanaa jos lapsella on kummi, joka itse sitä haluaa...