Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa nätisti kaverilleni ettei onnistu?

Vierailija
10.11.2009 |

Hän sai esikoisen vuosi sitten ja pyysi minua kummiksi ja suostuin. Nyt sitten itse odotan esikoistani ja la olisi tuossa helmikuun alussa. Kaverille tämän asian paljastettuani hän tuli tyyliin naamani eteen ja silmät kiiluen tokaisi:

"no nyt kun sinä olet minun lapsen kummi niin minähän pääsen sinun lapsen kummiksi, eikö niin?!"

En tuohon oikein osannut tuolloin sanoa mitään vaan tokaisin etten ole miettinyt sen pidemmälle.

Kummeista olemme mieheni kanssa keskustelleet ja kaikki ollaan valittu ja ns."varalle" tämä kyseinen kaverini. Mieheni mielestä hänet tulisi pyytää kummiksi, koska on kuitenkin ihan hyvä ystäväni ja juttelemme päivittäin puhelimessa tai viestein.. itsestä taaskin tuntuu että tämä olisi pakko koska hän minut halusi oman lapsensa kummiksi.

Onhan hän toki hyvä ystävä, mutta velvoittaako se minua siihen että joudun ottamaan hänet nyt kummiksi kun itse olen hänen pojan kummi?

Miten hänelle voisin nätisti sanoa että en ole häntä kummiksi kuitenkaan pyytämässä?

Uskon että hän innolla odottaa, koska kyselee vähän väliä joko ollaan kummit valittu ja ketkä on tulossa, mutta vastausta en ole antanut.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummiksi ei onnistu jos kerran miehesikin mielestä se onnistuu?

Vierailija
2/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi kaveriasi kummiksi pyytää???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua hyvää ystävääsi lapsesi kummiksi koska hän itse haluaisi siihen hommaan - vaikka muuten olisit häntä kummiksi harkinnut..?

Öh...

Vierailija
4/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus, etten halua kummiksi ihmisiä, joiden lasten kummi itse olen.

Vierailija
5/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus, etten halua kummiksi ihmisiä, joiden lasten kummi itse olen.

Jos oma kummilapsesi kuolisi sikikseen niin sitten kaveri voisi tulla kummiksi?

Vierailija
6/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö vaan, että tuntuu, että nyt on pakko?

Kuinka monta kummia lapsellenne on tulossa? Mahtuisiko siihen vielä yksi kummi?

Minä kerran loukkaannuin parhaalle ystävälleni 8pitkäaikainen lapsuudenystävä), kun ei valinnut minua kummiksi. Olisin ollut todella hyvä kummitäti. Syy siihen (en tosin tise sitä edes kysynyt, vaan miehensä sen minulle paljasti) oli se, ettei minulla ollut sitä kummisetää. Hmmm... hieman välit kylmenivät, varsinkin, kun seuraavan lapsen kummi oli naapurissa asuva yksinhuoltaja äiti, johon oli tutustunut pihalla.

Tunsin, etten sitten ollutkaan kovin läheinen heidän perheelleen.

Vierailija
7/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveriasi oman lapsesi kummiksi, mutta kuinka monta kummia valitsette?

Omalla lapsellani on 4 kummia. Ystäväpariskunta toimi sylikummeina ja sen lisäksi kummankin sisarus kummeina. Kummejahan voi olla useampikin.

Vierailija
8/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapsesi vanhempia? En ymmärrä miten ne asiat ovat toisiinsa sidoksissa...

Vierailija
9/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonoja syitä sulla olla ottamatta häntäkin kummiksi.

Vierailija
10/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ole häntä harkinnut kummiksi edes juuri tämän takia kun itse olen heidän pojan kummi.

ei mielestäni velvoita minua pyytämään häntä oman lapseni kummiksi.

monia hyviä kavereita on ja kummit olemme valinneet, joten tämän takia mietin etten häntä kummiksi pyydä.

Jos pyytäsin jokaisen hyvän ystäväni lapseni kummiksi niin heitä olisi varmaan kymmenen, mutta hän on jotenkin varma siitä, että pääsee kummiksi ja todellakin kun kerroin raskaudestani niin tokaisi tähän että "hän on sitten kummi" pahemmin siitä kysymättä mitään sen enempää.

Miten siis mie nätisti sanoisin, että kummit valittu jo

Vierailija
11/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavan kerran kun hän kysyy kuka on kummi.

Vaikeammaksi se tulee koko ajan mitä pidempään välttelet kysymyksiä.

Vierailija
12/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis mie nätisti sanoisin, että kummit valittu jo

Että kummit on jo valittu. Tylsempää pitää häntä siinä uskossa, että voisi kummiksi päästä. Vai meinasitko vasta ristiäisten jälkeen kertoa..?

Vierailija
13/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuitenkin todennäköisesti kirpaisee ystävääsi. Kannattaa tietty miettiä miten asian muotoilee, mut varaudu siihen että loukkaantuu, ja se voi vaikuttaa suhteeseenne.

Vierailija
14/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi IHANAA jos joku vielä oikein haluaa kummiksi ja olisi valmis panostamaan LAPSEEN! On aidosti kiinnostunut ja juttelette joka päivä puhelimessakin! Minä ainakin ottaisin sellaisen kummin.

Oletko varma, että ne valitsemamme olisi paremmat?

Voit katua jälkikäteen.

menetät ystävän ja huonossa lykyssä saat vielä huonot kummit lapselle.

Vierailija
15/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytäisin häntä kummiksi. Olen itsekin ystäväni lapsen kummi ja ystäväni on minun lapseni kummi.

Vierailija
16/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummeiksi. olemme itse kavereiden lasten kummeja mutta emme itse halua kavereita kummeiksi. helppo pitää linja kun on vain sukulaislinja, näin kaveritkaan ei hermoile.

Vierailija
17/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku oikein haluaisi lapseni kummiksi niin toki pyytäisin hänet.

Vierailija
18/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se että olet hänen lapsensa kummi ei velvoita pyytämään häntä kummiksi. Sinänsä olet vähän ikävässä välikädessä, jos et halua häntä pyytää, mutta tökerösti hän itse on käyttäytynyt. Ei tuolla tavalla voi tuppautua kellekään kummiksi.

Ainahan voit pyytää ne ensisijaiset kummit ja heidän lisäkseen tuon ystävän, jos et kehtaa kieltää häneltä kummiutta.

Vierailija
19/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä kaverisi lähipiirissä on tapana tehdä noin? Eli ollaan kummeja ristiin ja se on luontevaa, joillain toisilla taas ei missään nimessä olla ristiin kummeja.

Olisi paras jos voisit perustella kummivalinnat jotenkin, esim. "meillä ollut suvussa tapana valita sisaruksia kummeiksi, siksi päädyimme siskooni ja miehen veljeen&tämän vaimoon" tmv. ettei kaverillesi jää sitä kuvaa ettei hän kelpaa kummiksi.

Tosin ystävien kesken pitäisi pystyä puhumaan tälläiset asiat avoimesti! Mutta joskus pieni valkoinen valhe on paikallaan jos se estää (turhan) loukkaantumisen.

Ja se mihin on hyvä vedota on se meidän suvussa tehdään näin, sillä se pitää paikkaansa...! Yleensä vähän "suvuttain" menee se ketkä ja montako kummia lapsi saa jne. Joillain tapan että uhdet kummivanhemmat ja sisaruksia, joillan taas kahdeksan kummia/per lapsi ja kummeja voi olla vanhat inttikaverit tmv. ei niin läheiset.

Vierailija
20/33 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän hetken murhe. siksi en kaverilleni ole sanonut mitään kummeista enkä kellekään muulle kummillekaan valinnasta, koska on aikaa vielä miettiä mitä teen.

Katsoa sitä sitten, kun tämä on ajankohtaista.

Lähinnä sen takia myös ajatellut asiaa noin, kun hän tuppaa olemaan ihminen joka tietää tai tulee tietämään ihmisistä kaikki asiat.

Eli jollen minä hänelle kerro itsestäni tai miehestäni ihan kaikkea niin hän kysyy jotain asiaa joltakin muulta.

Hän on hyvä kaveri minulle, mutta välillä tuuppaa ärsyttämään, kun hän lähettää minulle viestejä 100 päivässä eli tietää minun päivärutiinit ihan melkein pyllyn pyyhkimisestä lähtien.

Tämänkin takia miettinyt sitä kummi asiaa, kun välillä tuntuu että hän olisi jopa minun vaimoni.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan