Martinan synnytys rankka 36 tuntia
Hurjaa on omat synnytykset kestäneet 3 - 8 tuntia.
Onkohan Martinalla liian timmit lihakset ja siksi synnytys vaikea. Minä en ole vähääkään urheilullinen mutta lapsenteko käy näppärästi.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1757457
Martina Aitolehden rankka synnytys kesti 36 tuntia
10.11.2009 12:14
Martina Aitolehden synnytys kesti 36 tuntia ja oli rankka. Asiasta kertoo Radio Novan AamunRadio.
Martina Aitolehti sai sunnuntaina, eli isänpäivänä, tytön, jonka mitat ovat reilut 3,4 kiloa ja 54 senttiä.
Lapsen isä, Esko Eerikäinen kertoi AamunRadiossa, että synnytys kesti yli 36 tuntia, ja Martina kärsi rankoista ja kivuliaista supistuksista.
- Pakko nostaa vaimolle hattua, kivut olivat niin kovat - vaikken niitä itse tietenkään voi kuvailla - että ne veivät Martinan ihan toisiin maailmoihin. Siinä tunsi itsensä todella avuttomaksi, Esko kertoo.
Lapsi ja vanhemmat kotiutuvat todennäköisesti tiistaina.
IS
Kommentit (31)
siinä jää vielä pätemisen paikkaa av-mammoillekin.
siinä jää vielä pätemisen paikkaa av-mammoillekin.
vetävät ittensä jojoon, kun Martsu täysimettää silikoneillaan kuusi kuukautta...
Oli mauton vitsi. mulle kävi itelle niin että repesin pahasti kätilön ammattitaidottomuuden vuoksi ja olen siitä ikuisesti katkera. En oikeasti tarkoita mitä kirjoitin
29
onpa hauska kuulla että synnytys oli kivulias. toivottavasti repesi pahasti että joutuis laskeutumaan ihanuutensa pilvilinnoista alas muiden sekaan.
pilvilinnoja rakentamaan ja elämään niissä?
onpa hauska kuulla että synnytys oli kivulias. toivottavasti repesi pahasti että joutuis laskeutumaan ihanuutensa pilvilinnoista alas muiden sekaan.
taidat olla joku eskon ex kun noin ottaa päähän. Mene terapiaan.
Ja palautuu entisiin mittoihinsa kahdessa viikossa ja sitten vetää reippaita juoksulenkkejä joggareilla pinkiin POP-haalariin puettu supersöpö tyttövauva kyydissä. Ja käy lattella kantakaupungin kahviloissa ja vauva uinuu kiltisti trendirattaissa.
Silloin av-mammojen virtapiirit kärähtää kuin Stepfordissa ikään.
Ja palautuu entisiin mittoihinsa kahdessa viikossa ja sitten vetää reippaita juoksulenkkejä joggareilla pinkiin POP-haalariin puettu supersöpö tyttövauva kyydissä. Ja käy lattella kantakaupungin kahviloissa ja vauva uinuu kiltisti trendirattaissa. Silloin av-mammojen virtapiirit kärähtää kuin Stepfordissa ikään.
Itselläni esikoisen synnytys kesti "vain" 23 tuntia, kivuliaita supistuksia koko aika, mutta kivun vuoksi jännitin lihaksia niin paljon, ettei päässyt aukeamaan. Vasta kun päätin ottaa epiduraalin, niin homma nopeutui (lihakset rentoutuivat). Ponnistus vei vain noin 8 minuuttia :)
Ja lihakseni eivät taatusti ole timmissä kunnossa, kuten Martinalla, joka tanssi paljon aivan loppuun saakka.
Ei synnytyksen alkua lasketa vesien menosta, vaan siitä kun säännölliset supistukset alkaa.
Muistakaa nyt että Martinan synnytys käynnistyi vesien menolla. Supistukset ovat alkaneet ehkä paljonkin myöhemmin.