Sain rokotteesta viikon kestävät jälkioireet!
Otin rokotteen viime viikon tiistaina, olen raskaana ja astmaatikko. Sain oikeastaan kaikki mahdolliset oireet mitä rokotteesta on mahdollista tulla; lihaskipua, käsikipua, lämpöä, päänsärkyä, hengenahdistusta, rintakipua ja ihottumaa. Pahinta on ollut tuo hengenahdistus, joka alkoi heti rokotusiltana ja on jatkunut joka päivä, lisäksi lauantai ja sunnuntai oli aika kovaa rintakipua ja tuntui, ettei jaksanut tehdä mitään. Nyt tänään on oikeastaan ensimmäinen päivä, jolloin olo kohtuu normaali. Varmaan minun tilanteessa astma on ollut vaikuttava tekijä näihin oireisiin, vaikka astmani onkin lievä.
On kuulema ihan normaalia, että tässä rokotteessa oireet voivat kestää viikonkin. Oireista huolimatta ottaisin rokotteen edelleen, sillä itse tauti olisi varmaan monin verroin pahempi, jos sen saisin.
Kommentit (9)
vaikka on astma ja sai molemmat influenssapiikit kerralla. Käsivarret olivat vain kipeinä.
Olisiko sinulla ollut jokin flunssapöpö jo valmiiksi itämässä, nehän yleensä pahenee kun saa rokotuksen?
Toivottavasti lapsesi säilyy ilman seuraamuksia. En voi käsittää miksi ihmiset ottavat rokotteen kun sitä ei mitenkään ole voitu tarpeeksi tutkia jos se on kehitetty tuulesta.
Ei ymmärrä.
rokotteesta mennyt neljä päivää ja alkaa olla jo normaalia pientä flunssaa lukuunottamatta.
syy miksi meillä ei kyseistä rokotetta oteta.
Hei. Minullakin on lievää astmaa. Otin rokotteen näin raskaana ollessaa. Minulle tuli myös parina päivänä hengenahdistusta ja rintakipua, sekä vuorokauden oli todella kova päänsärky + käsi oli kosketusarka. oireet onneksi helpottivat parin päivän jälkeen.
rokotteesta saattaa tulla jälkitauti joka paljon vakavampi kun nuha. Ja rokotehan tarkoittaa sitä että olet sen taudin 80% sairastanut. Sikanuhaan ei yksikään ihminen ole kuollut vaan jälkitautiin!!!
Enkä minä, raskaana ja perusterve.
Käsivarsi oli hiukan arka molemmilla.
itse myös raskaana ja rokotukset tuli ja meni, mutta en ottanut sitä.
Yksi syy nämä jälkioireet, toinen syy ettei yksinkertaisesti testattu raskaana oleviin ja miten tuo vaikuttaa sikiöön tai tuleeko näitä jälkioireita muutaman vuoden sisällä rokotteen otosta lapseen?
Meidän astmaatikkopoika ei onneksi saanut oireita rokotuksesta.
Hyvä että olet parempi jo.