Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sikainfluenssaa ei testata, vaikka oireet ovat yksi yhteen?

Vierailija
10.11.2009 |

En ymmärrä miksi lapsestamme ei otettu sikainfluenssa testiä, vaikka oireet ovat yksi yhteen.

Nyt en tiedä tarvitseeko hän rokotetta, vai ei.

Jos tauti testattaisiin säästyisi monta rokoteannosta niitä enemmän tarvitseville kun jo testatut jättäisivät annoksensa ottamatta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikaa menee 1vrk.. näin luin, en muista mistä, niin miettikääs nyt jos jokaisen ylihysteerisen mamman tai muuten vaan nuhanenän tauti testattais niin menishän siinä älyttömät määrät aikaa ja rahaa.. ikävä juttu..

Vierailija
2/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeät oireet on yhtä kuin sata varma sikainfluenssa niin miksi pitäisi vielä tehdä testi?

Ei se testi pelasta ihmishenkiä..

Vierailija
4/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain. ap

paljon ihmisarvoa tärkeämpää, niin se vaan on.. =(

3

Vierailija
5/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta paitsi tietty se, että saisi itse varmuuden. Mutta ymmärrän kyllä ettei kaikkia yksinkertaisesti voi testata, ei ole resursseja. Testataanko muuten yksityisellä kaikki jotka haluaa?

Vierailija
6/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään ymmärrä miksi pitää testata jos oireiden perusteella on ollut varmaa, että sairastaa sikainfluenssaa..? Silloinhan on sairastanut sen taudin ja .

Ei siis tarvitse enää edes rokotetta.

Ymmärsitkö ajatukseni?

Vierailija
7/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta paitsi tietty se, että saisi itse varmuuden. Mutta ymmärrän kyllä ettei kaikkia yksinkertaisesti voi testata, ei ole resursseja. Testataanko muuten yksityisellä kaikki jotka haluaa?

sikäli hauskaa,ettei rahalla saakkaan kaikkea..

3

Vierailija
8/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeät oireet on yhtä kuin sata varma sikainfluenssa niin miksi pitäisi vielä tehdä testi? Ei se testi pelasta ihmishenkiä..

Testatuista ollut jopa vain kolmasosalla SI. Ja varmaan testattu vain selkeillä oireilla sairastavia, SI-epäilyjä. Paljon mennyt aikaa ja rahaa hukkaan.

Vierailija
9/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kallista ja aikaavievää. Omat lapseni sairastivat sikainfluenssan kaltaisen taudin jokin aikaa sitten ja lääkäri sanoi, että silti kannattaa hakea rokotus. Ja nyt olemmekin riskiryhmään kuuluvalle pienimmälle hakeneet rokotuksen. Mitä haittaa siitäkään on. Siis nyt tämä pienin on ehkä jopa sairastunutkin sen ja saanut rokotuksen, niin voin olla aika rauhallisin mielin.

Vierailija
10/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuneiden lukumäärä yritetään saada näyttämään pieneltä.

Tai jostain muusta syystä sen on parempi näyttää pieneltä.

Miksiköhän?

Vierailija
11/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta saisi täyden vastustuskyvyn niin jokaisen pitäisi saada 2 rokotetta. Ja sen takia vaikka olisi taudin sairastanut, niin voi ottaa myös yhden rokotteen, saa entistä paremman vastustuskyvyn tautia kohtaan. Se kun vähän muuntautuu koko ajan. Rokotetta ei tarvitse ottaa jos on 100% sairastanut taudin, mutta siitä ei ole mitään haittaa. Ja se ongelma, mitä näistä testauksista tulisi verrattuna siihen että rokotetaan kaikki, on paljon suurempi.

Vierailija
12/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kallista ja aikaavievää. Omat lapseni sairastivat sikainfluenssan kaltaisen taudin jokin aikaa sitten ja lääkäri sanoi, että silti kannattaa hakea rokotus. Ja nyt olemmekin riskiryhmään kuuluvalle pienimmälle hakeneet rokotuksen. Mitä haittaa siitäkään on. Siis nyt tämä pienin on ehkä jopa sairastunutkin sen ja saanut rokotuksen, niin voin olla aika rauhallisin mielin.

Vierailija
13/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tietäisin lapset pitää pois koulusta ja tarhasta tartuttamasta muita, nyt ollaan vauvan kanssa karseessa taudissa ja oireet oli mulla tasan samat kuin sikataudissa, mutta mulla todettiin angiina..

3

Vierailija
14/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten silti ole varma onko heillä kyseinen tauti, vai jotain muuta?

Me vanhemmat olemme vain nuhaisia ja kurkkukipuisia.

Vierailija
15/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi 120 euroa. Mitään muuta syytä testiin ei ollut kuin uteliaisuus. Tauti oli muutenkin jo menossa ohi, eikä testin tulos vaikuttanut hoitoon mitenkään.

Vierailija
16/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nyt en myöskään tiedä pitäisikö perheemme olla pois töistä ja koulusta viikon pois vai ei?

Jos palaamme paikoillemme, saatamme tartuttaa sikainfluenssaa eteenpäin.

Vierailija
17/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tietäisin lapset pitää pois koulusta ja tarhasta tartuttamasta muita, nyt ollaan vauvan kanssa karseessa taudissa ja oireet oli mulla tasan samat kuin sikataudissa, mutta mulla todettiin angiina..

3

oireiden perusteella pois tartuttamasta muita, sama se siltä kantilta ajateltuna on, mikä tauti kyseessä. Ei kukaan halua saada mitään muutakaan räkätautitartuntaa.

Vierailija
18/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki ovat viikon pois töistään oli tauti mikä hyvänsä. Eihän muissa taudeissa ole niin pitkää tartunta-aikaa.

Vierailija
19/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tietäisin lapset pitää pois koulusta ja tarhasta tartuttamasta muita, nyt ollaan vauvan kanssa karseessa taudissa ja oireet oli mulla tasan samat kuin sikataudissa, mutta mulla todettiin angiina.. 3

oireiden perusteella pois tartuttamasta muita, sama se siltä kantilta ajateltuna on, mikä tauti kyseessä. Ei kukaan halua saada mitään muutakaan räkätautitartuntaa.

on syyskuusta saakka ollut joku kokoajan jossain nuhassa, itse yli kuukauden yhtäsoittoa kipeänä.. En minä voi/jaksa pitää koko kööriä kotona aina jos yksi on kipeä.. Sen sanoin myös lääkärille, kun päivystyksessä olin, että en aio eristyksiin jäädä, jos ei 100%testata, onko kyseessä sikainfluenssa..

3

Vierailija
20/20 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistähän toi e tonne pomppas..

3