Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleeko helsinkiläiset, että meitä Kehä III:n ulkopuolella asuvia jotenkin

Vierailija
09.11.2009 |

hävettää se ettei me asuta lähempänä "ydintä"? Pitäisikö meidän hävetä tätä? Entä jos on luonnostaan hieman juntti, pitäisikö sitä hävetä ja yrittää olla vähemmän juntti?

Itse käyn "Hesassa" töissä, mutta asun hitusen Kehä III ulkopuolella. Etenkin olen huomannut että Espoolaiset ja Vantaalaiset on ylpeitä siitä, että asuvat "sisäpuolella" ja joskus vaikuttaa siltä, kuin olettaisivat minun jotenkin nolostelevan kotini sijaintia? En siis todellakaan sitä nolostele, olen ylpeä. Mutta pitäisikö?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut sekä kehä kolmosen sisällä että ulkona, tällä hetkellä asutaan sisällä. Ehkä sulla on ap vähän huono itsetunto kun kiinnität tuollaisiin asioihin huomiota?

Ei kai kukaan normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen ala edes tuollaista miettimään?

Vierailija
2/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään siis ulkopuolella.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut sekä kehä kolmosen sisällä että ulkona, tällä hetkellä asutaan sisällä. Ehkä sulla on ap vähän huono itsetunto kun kiinnität tuollaisiin asioihin huomiota?

Ei kai kukaan normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen ala edes tuollaista miettimään?

Vierailija
4/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on todella vaikea uskoa, että suurinta osaa helsinkiläisistä kiinnostaisi oikeasti, millä puolella Kehää asut. Ei se varmasti kiinnosta ei-helsinkiläisiäkään.

Joten ehkäpä olet vähän vainoharhainen?

Vierailija
5/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa, asuuko kehän ulko-vai sisäpuolella.

Vierailija
6/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka paikassa niitä on enemmän tai vähemmän. Helsinkiläisissä on myös niitä, joille vain kantakaupunki on jotain, kehäykkösenkin sisällä on paikkoja, jotka eivät ole kunnon Stadia nähneetkään.

Mutta kyllä täällä Kuopiossakin on väkeä, joiden mielestä on tosi junttia asua Kallan siltojen pohjoispuolella (eikä liian eteläkään ole sopivaa, uudet alueet Saaristokaupungissa ainakin on todella nousukasmaisia ja noloja ;)

Vierailija
7/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä mutta olen kotoisin kunnolla maalta - en siis mistään "hitusen Kehä III:n ulkopuolelta". Mutta minäpä olen todella YLPEÄ maalaistaustastani ja junttiudestani - jos sitä niin haluaa nimittää!

Minun mielstäni, ap, tuo aloituksesi viittaa vain ja ainoastaan itsetunnon puutteeseen sinun osaltasi. Tuskin ketään muuta oikeasti ja syvästi sinun asuinpaikkasi tai junttiutesi kiinnostaa mutta itse taidat jostain käsittämättömästä syystä tuntea alemmuutta. Turhaan - jos se vain asuinpaikasta on kiinni.

Vierailija
8/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Turun suunnalla, jos asut yli 20 km tuomiokirkolta, olet juntti.

Vierailija
9/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puhut murretta olet juntti, jos et tiedä kaikkia HESAN paikannimien slangimuunnoksia olet juntti, jne. jne.

mut en mä ole muualla tuollaiseen törmännyt

Ja me turkulaiset ollaan kaikki juntteja asuinpaikasta riippumatta :)

Vierailija
10/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuuko joku minkään kehän sisä- vai ulkopuolella? (Myös kehä II on olemassa, btw)

Musta tuntuu, että nää tämän tyyppiset aloitukset tulee aina muualta muuttaneilta. Ja samoin ne mitkä liittyy slangisanoihin tai siihen sanooko stadi vai hesa. Ne on aina Helsinkiin muuttaneita, jotka nyt on niin kovin stadilaisia että!

Vierailija
11/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut sekä kehä kolmosen sisällä että ulkona, tällä hetkellä asutaan sisällä. Ehkä sulla on ap vähän huono itsetunto kun kiinnität tuollaisiin asioihin huomiota? Ei kai kukaan normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen ala edes tuollaista miettimään?

Vierailija
12/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle. Asun muuten Helsingissä ja Kehä 3:n ulkopuolella. o_O

Vierailija
13/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaupunkilaisjuuret jo 1600-luvulta :)

terv. paljasjalkainen turkulainen yli 10 sukupolvea.

Ja me turkulaiset ollaan kaikki juntteja asuinpaikasta riippumatta :)

Vierailija
14/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puhut murretta olet juntti, jos et tiedä kaikkia HESAN paikannimien slangimuunnoksia olet juntti, jne. jne. mut en mä ole muualla tuollaiseen törmännyt Ja me turkulaiset ollaan kaikki juntteja asuinpaikasta riippumatta :)

Harvoin täällä kukaan maalainen tekee aloituksia tai ylipäätään kommentoi tyyliin "ettekö te nyt idiootit tiedä, että se on kauhajokinen eikä kauhajokelainen!"

Vierailija
15/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin olen huomannut että Espoolaiset ja Vantaalaiset on ylpeitä siitä, että asuvat "sisäpuolella" ja joskus vaikuttaa siltä, kuin olettaisivat minun jotenkin nolostelevan kotini sijaintia? En siis todellakaan sitä nolostele, olen ylpeä. Mutta pitäisikö?

Itse en koe mitään tarvetta liittää asuinpaikkani kertomiseen sanontaa "olen ylpeä".

Vierailija
16/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen kehäkolmosta joku asuu. Mutta tosiasia on se, että suuri osa kehäkolmosen sisäpuolella asuvista ei osaa ajatella että kehä3 ulkopuolella on elämää :)

Vierailija
17/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä, missä työkaverini asuaa. Pari kaveria asuu Tuusulassa, enkä koskaan ole ajatellut puolikasta ajatusta siitä, onko se nyt junttia vai ei.

Voi herranjumala, että jotkut jaksaa täyttää päänsä turhilla ajatuksilla!

Vierailija
18/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ruuhkamaksujuttuja seuratessa olen huomannut että yksi malli kattaa jopa nykyisen asuinpaikkani. Meillä ei ole muita ruuhkia kuin hesalaiset matkalla mökille viikonloppuisin. Jos menisin töihin jonnekin Kehä 3:n varrelle, ei minulla ole edes huonoja joukkoliikenneyhteyksiä vaan auto olisi pakollinen. Mutta en minä siitä kyllä ruuhkamaksua edes hesan joukkoliikenteen kehittämiselle suostu maksamaan. Koska tuolle minun työreitille se ruuhkamaksukaan ei toisi hyvää julkistä liikennettä. Ainoastaan Helsinki on tuon päätöksen ruhkamaksuista tehnyt. Joten jos meinaavat rahatkin pitää, niin laittakoon porttinsa sitten kaupungin rajoille ja jättäköön naapurit rauhaan.

Vierailija
19/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua, että joku pitää Helsinkiä niin ihmeellisen suurena metropolina, että siellä asumisella pitää ihan elvistellä. Muuttaisi nyt edes hetkeksi johonkin hiukan suurempaan kaupunkiin Keski-Euroopassa, niin huomaisi eron tuppukylän ja metropolin välillä.

Vierailija
20/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua, että joku pitää Helsinkiä niin ihmeellisen suurena metropolina, että siellä asumisella pitää ihan elvistellä. Muuttaisi nyt edes hetkeksi johonkin hiukan suurempaan kaupunkiin Keski-Euroopassa, niin huomaisi eron tuppukylän ja metropolin välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän