Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys sattuu!!

Vierailija
09.11.2009 |

Kauanko rinnanpäillä kestää tottua imetykseen?

Nyt takana imetystä jo 3,5 viikkoa ja imettäminen sattuu edelleen. Rinnat olleet välillä myös haavaiset. Bepanthenia olen käyttänyt päivittäin.

Imetyksen ensimmäinen minuutti sattuu, sitten helpottaa. Usein imettämisen jälkeenkin rinnassa kipua.Imuote on ok, vauva syö 3-4 tunnin välein. Tuntuu, että kivun takia tekisi mieli luovuttaa..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sattuu!

Vierailija
2/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoivat vain ilmakylvyt. Kesti pari kuukautta ja sen jälkeen homma sujui hienosti. Rasvoista ei ollut hyötyä. Rasittavaa tietysti tässä syystalvella, kun ei todellakaan ole lämmintä mutta ehdotan, että yrität olla mahd. paljon rinnat paljaina. Tämä kuulostaa ihan typerältä, mutta auttaa todella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuu ensimmäisen kuukauden ajan ainakin. jos sen vuoksi lopetat nyt imettämisen niin olet suoraan sanottuna pöhkä, kun on noita flunssiakin liikkeellä. Laitat rasvaa ettei mene rikki, jatkat oimettämistä ja kestät vaan sen kivun. Tätä se nyt on kun olet äiti, lopeta valitus, pahempaakin on vielä edessä ja joudut kestämään senkin.

Vierailija
4/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 4-5 viikkoa meni kai sen pahimman kivun taittumiseen. Parin kuukauden päästä kokonaan kivutonta.

Laita Bepanthenin sijaan Lansinohia, auttaa paremmin. Mulla myös auttoi, kun muutaman kerran päivässä hieroin nänneihin sitruunaa. Kuulostaa ilkeältä, mutta ei ainakaan mua kirvellyt yhtään. Mulla ei kyllä tainnut olla haavoja kuin pari kertaa, muuten kipu juuri tuollaista kuin kuvailet.

Vierailija
5/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvalla oli ja se tarttui myös nänneihini. Imettäminen teki todella kipeää, aloittamisen yhteydessä purin hammasta ja itku aina tirahti.

Vierailija
6/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen imetyksen jälkeen. Sitte jos voit vähän puristella maitoa tulemaan valmiiksi ennen kuin laitat vauvan imemään ettei tarvi repiä tyhjään, mulla auttoi!

Vierailija
7/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli jopa rinnanpäistä verta. suosittelen kokeilemaan rintakumia. auttoi ainakin täällä.

Vierailija
8/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokalla kerralla vain pari päivää. Luulen että se on se kudoksen venyminen, joka eniten sattuu.

Tsemppiä! Minullekaan ei kukaan etukäteen maininnut tuosta kivusta, joten se tuli vähän yllätyksenä. Mutta se tosiaan loppui totaalisesti, enkä minä ainakaan kokenut hampaallisen vauvan imettämistä ollenkaan noin kivuliaana. Yhden kerran vauva on purrut kivuliaasti, mutta vain sen yhden.

Vierailija
9/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...aluski varmaan pari kuukautta mutta ajan myötä tissit turtu siihen hommaan. Lansinolia laittelin (en tiedä miten kirjotetaan) koko ajan. Itkin monet kerrat kun imetin ja rintakumeista ei oikeen ollut mitään hyötyä. Sitten kun siihen tottu niin unohti että ois tehny kipeää. Nyt tytöllä on kaks hammasta suussa ja imetän vieläkin (tyttö 6.5kk) ja on purrut pari kertaa,se vasta sattuukin. Ja taas on lansinoli käytössä.

Vierailija
10/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan suusta sammas tarttuu herkästi nänneihin. Kannattaa miettiä, voiko se olla sitä. Nänni saa siis hiivatulehduksen vauvan suusta!

Katso nännejäsi. Ovatko helakan punaiset koko ajan? Jos ovat ja vauvasi suussa on sammasta, kannattaa hakea lääkäriltä sammas-lääkettä. Ainakin muutama vuosi sitten se oli sellaista Daktarin-oraaligeeliä, jota annettiin vauvalle suuhun - ja samalla geelillä voi sitten rasvata rinnanpäät.

MUTTA: imetys sattuu alussa oikeastaan aina, vaikka imuotekin olisi hyvä. Niin se vaan on: se on outoa rinnoille, että joku nappaa tiukasti kiinni ja imee, vaikka hampaattomallakin suulla.

Haavoja kannattaa hoitaa, vaikkapa tuolla lampaanrasvasta tehdyllä Lansinohilla. Sitä ne ainakin Naistenklinikallakin antoivat rintojen haavaumiin... voit rasvata sillä eikä tarvitse pestä pois ennen imetystä.

Vierailija
11/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin välillä sattui ihan kauheasti, käyttö oli kovaa. Laitoin välillä rintakumin, kipu ei tuntunut ihan niin pahalta. Onneksi meni ohitse.

Vierailija
12/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipullo viereen kun imetät. Vähän ennen imettämistä sekä imettämisen aikana juot. Ainakin mulla auttoi koska maitoa tulee heti paremmin eikä vauvan tarvi niin väkisin imeä. Aiempien imettämiskokemusten perusteella tuo juominen helpotti kipua mulla (nimenomaan imettämisen aikana juominen).

Vierailija
13/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä takana kolme pitkää imetystä. Alku on ollut joka kerran yhtä kamala, mutta kyllä ne nännit siihen turtuu, kun jaksaa jatkaa.

Rasvausta vaan ja kumit käyttöön pahimpina hetkinä.

Vierailija
14/14 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun vauvallani oli imuote niin pielessä, ettei sitä saanut kätilötkään korjattua. 2kk imetys sattui niin, että joka kerta imettäessäni itkin. Sitten jotenkin vauva yhtäkkiä tajusi oikean otteen, ja imetys on siitä asti sujunut:)! Nyt vauva jo 100, ja edelleen imetän, jopa mielelläni!

Tsemppiä, kyllä se helpottaa ajan kanssa! Kokeile Bapanthenin sijaan Lansinoh-voidetta, se on tehokkaampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi