Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka yleistä on oksentaminen sikainfluenssassa

Vierailija
08.11.2009 |

mä siis niin inhoon kun joku oksentaa (itse en ole monesti oksentanu) ja nyt jos tohon sikaflunssaan liittyy rajua oksentamista :( Kertokaahan sairastuneet kokemuksia liittyikö teillä oksentaminen tohon tautiin..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nop äitinä osaan sanoa että mahatauti kuuluu aika usein lapsien vaivaan.

Meillä on ihan lenssuileva saattanu antaa ylen.

Ei inhota kun lapsi oksentaa, olen aina tsemppaamassa pienen mahatautisen luona. Minusta se on vanhemman tehtävä. Olisi todella ikävä jos oma hoitaja joskus kokee ällötystä minun tilani vuoksi.

Tuntuu kovin lapselliselta asenteelta.

Vierailija
2/8 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireista. Siellä sanotaan ettei oksentelu ole tyypillinen oire sikainfluenssassa, mutta sitäkin voi esiintyä. Toisilla (siis ei KTL:n ) sikainfluenssa sivuilla oksentamista ei edes mainita oireena. Tosin kun tätä palstaa lukee niin saa sen kuvan että suunnilleen jokainen oksentaa sikainfluenssassa! Toivottavasti THL kuitenkin on luotettavampi tietolähde kuin tämä palsta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietämätönkin...Eikö sinulla numero 2 ole minkäänlaisia fobioita tai edes lieviä pelkoja? On varmasti kivaa olla niin täydellinen, mikäli olet vapaa peloista. Et taida ymmärtää erilaisia pelkoja kovinkaan hyvin. Tunnen useita ihmisiä joilla on vakava pelko kaikkea piikittämistä kohtaan (verenluovutus, rokottaminen, näytteiden otto jne.) he kirjaimellisesti saattavat pyörtyä jo ennenkuin rokotetta edes annetaan / tai näytettä otetaan pelkästään siksi koska piikin näkeminen on ylivoimaisen raskasta heille. Sama pätee oksennuskammoon (joka muuten on yksi yleisimmistä fobioista). Se että ihmisellä on jokin kammo ei merkitse mitään kypsyyden / epäkypsyyden kannalta. Sinä kun pidit lapsellisena sellaista pelkoa?

Vierailija
4/8 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki meilläkin lapset on ollu vatsataudissa ja minähän niitä kannustan ja pesen pyykit ja hoivaan..tottakai, mitä sitä ei lastensa vuoksi tekisi!!! mutta se ajatus..yök! ja oon vielä semmosessa paikassa töissä, jossa silloin tällöin joutuu oksennuksia siivoamaan..ja en niitä todellakaan siirrä toiselle tehtäväksi...mutta jos tälläkin palstalla on tarkoitus vain ilkeillä kanssaihmisille niin taitaa olla parempi vaikka kilauttaa kaverille! On nimittäin ensimmäisiä kertoja kun tänne kirjoittelen.

Vierailija
5/8 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtänyt että se oksentelu olisi reaktio Tamiflu-lääkkeeseen?? En sitten tiedä, mutta kun ystävä sairastui ja sai Tamifluta niin rupesi oksentamaan 1,5 tuntia lääkkeen otosta. Soitti lääkärille joka sanoi että aika yleinen reaktio kyseiseen lääkkeeseen...

Vierailija
6/8 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajuakin oksentamista. Hyi hirveetä! Mitkä hyödyt Tamiflusta on? Eikö se ole kovinkin kiistely lääke kun punnitaan haittoja ja hyötyä.

Vierailija
7/8 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa oli kolmella perheenjäsenellä possunuha ja vain yksi heistä oksenteli aamuisin.

Vierailija
8/8 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syönyt Tamifluta.