Kysymys TUPLIEN odottajille
Heippa. Itse olen nyt toistamiseen raskaana, ennestään poika vajaa 2v. Kysyisinkin nyt sellasta et oletteko jostakin arvanneet että odotatte tuplia vai onko se tullut täysin yllätyksenä alkuraskauden ultrassa tmv...?
Itselläni nyt vkoja 6+0 ja maha on selkeästi IHAN oikeasti pullahtanut esiin. Mietinkin tässä mahdollista tuplaraskautta ja tuleeko tuplien odotuksessa maha jo näin aikasin näkyviin? tietysti mahdollisuus on että raskaus onkin pidemmällä/ tuplaraskaus on pidemmällä..
Miten teillä muilla tuplilla mahan kasvu ym...?
Kommentit (3)
Meille tuplaraskaus tuli suurena iloisena yllätyksenä! Menin yksityiselle varhaisultraan joskus rv6 aikaan kun oli aika kovia mahakipuja. Pelkäsin kohdun ulkoista. Mutta kaikki olikin enemmän kuin hyvin ja masussa näkyi kaksi alkiota!
Tämä on eka raskauteni, joten en osannut ajatella oliko maha alussa normaalia isompi. Mielestäni ei kyllä ollut. Tuntemuksia alamahassa oli kyllä aika paljon alussa (ja on edelleen). Ja pahoinvointihan alkoi tuolloin rv 6:lla ja kesti about rv 14 asti ympärivuorokautisena. ONNEKSI se on nyt ohi! Monilla tuplaodottajilla pahoinvointi on voimakkaampaa suuremman istukkahormonimäärän takia.
T: Murmeli78 ja pikkuiset (rv 17+6)
Itte oottelen ekoja, ja kerralla tuplat. suunnilleen 4-6 viikoilla olin jo ku potkupallo ja mahan kyllä huomasi.
jotenki tosi norsumainen olo kun noin kuukaudessa 15 kg painoa lisää ja 55 cm ympärystä :(
Ylläri oli aikamoinen ultrassa kun siellä olikii kaks pientä. isäntä aiemmin lohkas et katos vaa nii susta tehään tuplamutsi heti kerralla, itte puol paniikissa et jospa ny ei kummiskaa ja tässäpä tätä ollaan...
Mulla meneillään neljäs raskaus ja lisäksi on ollut 3 tuulimunaraskautta. Mä menin rv 7+2 ultraan sen vuoksi kun epäilin taas tuulimunaraskautta. Yllätys oli melkoinen kun masussa olikin kaksi elävää sikiötä! Maha oli kyllä turvonnut mutta niimpä se on aina ollut ihan alussa, myös tuulimunaraskauksissa. Oikeestaan mitään raskausoireita ei ollut paitsi huimausta ja riipaisukipuja alavatsalla. Rinnat eivät olleet yhtään arat kuten aiemmissa raskauksissa. En olisi ikinä voinut kuvitella että odotan kaksosia!
Onnea odotukseesi!
Hepskukkuu rv 20+5