Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttakaa - huuto.net-asiaa

Vierailija
08.11.2009 |

Ostin jokin aika sitten liput viime tingassa erääseen jääkiekko-otteluun Huuto.netissä (torstaina, ottelu olisi ollut lauantaina). Perjantaina kaaduin työssä (koulun pihalla liukastuin ja polvestani meni eturistiside, polveni leikattiin ja olin sairaslomalla, emme voineetkaan lähteä matkalle).

Ilmoitin lippujen myyjälle välittömästi asiasta ja tarjousuins samalla laittamaan ko. liput Huuto.net-sivujeni kautta myyntiin, ikinä ei ns. "ostotapahtumaa" ollut tehty, mutta ajattelin, että se lienee fiksua. No, liput menivät viime hetkillä kaupaksi, mutta pienemmällä hinnalla kuin alunperin - erotus oli muistaakseni 110e.

Lippujen myyjä alkoi sitten vaatia minulta lippujen erotusta kovin sanoin ja lähetti todella epämiellyttäviä viestejä. Kerroin, että rahatilanteeni tapahtuneen haverin vuoksi on huono - olin ollut työssä vasta niin vähän aikaa (määräaikainen sijaisuus hoitovapaan jälkeen, oli tapahtuma-aikaan kestänyt vain 3vkoa), että tulen saamaan Kelan sairauapäivärahaa tulevaisuudessa vielä jonkun aikaa, päätöstä ei ole vielä tehty. Kerroin tästä myyjälle, mutta se ei heitä liikauta ollenkaan, sillä myyjän mies uhkailee rikosilmoituksen teolla! Ahdistaa todella, sillä minulla ei todellakaan juuri nyt ole varaa maksella mitään ylimääräitä. Maksoin myyjälle 30e pari viikkoa sitten, sillä minua todella pelottaa ja ahdistaa tämä tilanne.

Eilen tuli taas viesti, jonka sävy oli jo uhkaava "Missä lippurahat viipyvät! ja jälleen uhkaus viedä asia eteenpäin."

Kysynkin teiltä: Mihin RIKOKSEEN olen muka syyllistynyt? Kyse on 70 eurosta. Olen mielestäni kuitenkin toiminut ihan ok, sillä myin liput omien sivujeni kautta - ostaja kävi hakemassa alkuperäisiltä myyjiltä liput. Ja en tahallani ole jättänyt lippuja lunastamatta vaan ilmoittanut myyjälle heti kun pystyin. Myyjällä itselläänkään ei käsittääkseni ollut mitään erityistä olla menemättä peliin, syy oli halu mennä pelaamaan golfia ko päivänä.

Auttakaa, tosiaankin ahdistaa katsoa puhelinta, kun sinne tulee joku viesti. Viestit ovat kaikkea muuta kuin ystävällisiä, vaan niissä on jo uhkaava sävy tyyliin "Meille ei kannata olla velkaa, vaan viemme asian eteenpäin" tai "Tämä on viimeinen varoitus".

Olen kiitollinen avusta!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet periaatteessa kaupan hyväksynyt kun olet myynyt liput omalla tunnuksellasi.

Parempi olisi ollut jos olisit vaan jättänyt ne lunastamatta ja ottanut niistä negan...

Mun mielestä sun kyllä täytyy maksaa ne liput, mutta voithan toki itse soittaa vaikka jollekkin asianajajalle taikka poliisille ja kysyä neuvoa.

Vierailija
2/7 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet kaupat sitoutunut tekemään.

Jos et olisi silloin niitä huutanut, niin joku muu olisi ehkä ne täyteen hintaan lunastanut.

Eihän se ole myöskään myyjän vika, että sinä kaaduit ja teloit itsesi.

Sitäpaitsi eihän myyjällä ole muuta tietoa tapahtuneesta kuin sanasi?

Vai oletko toimittanut hänelle sairaustodistuksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis ihan huutanut nuo liput Huuto.netin kohteena ts. siellä on kirjattu sinun voittohuutosi?

Valitettavasti jos näin on, niin minun mielestäni sinun kuuluu maksaa ostajalle tuo huutamasi hinta, sehän on jo Huuto.netin säännöissä. Alkuperäinen myyjä olisi voinut laittaa ne itse uudelleen myyntiin omana kohteenaan, jos sinulla noin hankala tilanne tuli (jonka varmaan jokainen järki-ihminen tajuaa) ja asia olisi sillä selvä.

Mutta nythän olet huutanut liput ja myynyt ne jälleen eteenpäin. Se, miten tässä rahaa on siirtynyt, ei ole nyt se "juttu". Vaan se, miltä homma näyttää sääntöjen puitteissa.

Vierailija
4/7 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitouduit huudollasi maksamaan tietyn summan lipuista? Eikö vain?

Nyt sitten menit myymään liput paljon halvempaan hintaan omalla tunnuksellasi? Vaikka liput eivät edes olleet sinulla?! Aikamoisen riskin otit!

Fakta on se että sinun kuuluu maksaa myyjälle vielä se summa jonka jäi maksamatta lipuista!

Olisit hyvä ihminen laittanut ostaheti hinnan tai hintavarauksen niin että olisi saanut siitä sen mitä itse maksoit! Eli myyjä olisi saanut saman summan!

Vierailija
5/7 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinko laittaa liput myyntiin ja vastaus oli, että kyllä voin laittaa että niistä saa vielä jotain. En nyt omin päin olisi niin tehnyt!

Koska itsekin alkuperäinen myyjä laittoi liput aika myöhään myyntiin (torstaina, ottelu oli la), ei lipuista enää ehtinyt saada hyvää hintaa, Huudossa oli useita muitakin ns. viimetingan myyjiä, kukaan ei enää saanut lipuista tuon kummempaa hintaa ihan viime tingassa.

Vierailija
6/7 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhkailua josta voit ottaa itse yhteyden poliisiin ja tehdä rikosilmoituksen. Ja aika pahanoloista uhkailua onkin. Eli ilmoita pikaisesti asiasta poliisille. Se että huutiskaupat ei onnistunut on paljon pienempi "rikos" kuin tuo uhkailu. Eli huutiskauppojen peruuntuminen ei ole rikos vaan ainoastaan huutonetin sääntöjen vastaista kun taas heidän uhkailunsa on oikea rikos, tutki vaikka asiaa!

Vierailija
7/7 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkoitti varmaan tuolla että niistä jotain vielä saa, että et ihan tappiolle jää, eli sinä olisit saanut niistä vielä jotain.

Kyllä se niin on, että sinun kuuluu maksaa se erotus, myyjän tavasta karhuta niitä rahoja voidaan olla montaa mieltä...

Jos vaikka joku ostaisi vaatteen, joka ei sitten sovikaan ja myy sen omilla tunnuksillaan puolella siitä hinnasta, niin eihän se niin mene, että minä saisin sitten vain sen hinnan millä hän on sen eteenpäin myynyt.

Paras olisi ollut jättää vain lunastamatta ja ottaa nega. Tosin luulen, että olisit saanut lunastus vaatimuksia siltikin, jos heillä ei muita ostajia olisi enää ollut...

Harmillinen tilanne, mutta sääntöjen mukaan sinun kuuluu se erotus maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi