Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä voileipäkakun väliin

Vierailija
07.11.2009 |

rajoitteet: ei valmissalaatteja, ei majoneesia, kinkkutäyte

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin selaamaan ruokablogeja!

Niissä on aika hyvin eroteltuna niin täyte- lasten- ja voileipäkakkuja.

Vuodatus.netin kautta löytyy kivoja sivustoja.

Tai ihan googlettamalla voileipäkakku

Vierailija
2/9 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksapasteijaan olen sekoittanut smtanaa ja mausteita, mm valkosipulia.

kinkkutahnaan myöskin savukinkkua smetanaa ja mausteita.

itse olen myös laittanut 1 väliin perunasalattia, kurkkusalattia tai italian salattiia. eli ihan niitä kaupan valmiita. tosin itsekkin voi tehdä raikkaita kurkku tai pottu salattia. Omastamielestäni pelkkä lihatäyte tekee kakusta raskaan.

Niin ja noita omia kakkujani olen tehnyt ihan tilauksesta kavereittenkin juhliin. Ja aina on kehuja tullut ja lisää tilauksia:)

Vierailija
4/9 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt paljon leipäkakkuja, ja parhaimmaksi on osoittautunut kolmella täytteellä tehtävä kinkkuleipäkakku.

Joka toinen leipä on tummaa ja joka toinen vaaleaa.

Juustotahna tehdään creme fraichesta, emmentaalista ja suolakurkuista.

Kinkkutahna tehdään palvikinkun kimpaleesta, creme fraichesta, ja paprikasta ja halutessaan voi laittaa tipan sinappia.

Kolmas täyte on kaupan italiansalaatti.

Kostukkeena lihalientä.

Tahnoja voi, ja itse yleensä käytänkin, koristeluun, joten juustotahnasta kannattaa tehdä sileää ja vähän paksumpaa.

Olen opetellut sen takia tekemään itse, koska tämän kaupungin vakioleipomoista saatavat leipäkakut ovat oksettavia maksatahnoineen :X

Vierailija
5/9 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasinkin vasta, että olit laittanut, että ei valmissalaatteja.

No, kun otat kaksi creme fraiche-purkkia ja sekoitat niihin haluamaasi kolmatta täytettä ja jotain sopivaa kaveriksi niin hyvä tulee :)

Ainiin, unohdin mainita, että juustotahnaan tulee liraus omenamehua :)

Vierailija
6/9 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ohjeita tarvii.Laitat sellaista,mikä hyvälle maistuu.Lihaa,kasviksia ym.Itse laitan yleensä tuorejuustoa että saan sopivan tahnan täytteestä.Maksapasteija ja majoneesi saa kyllä yrjön lentämään.

Eli esim. kinkkua,kurkkua,paprikaa,tomaattia,salaattia,tuorejuustoa (pippuri/yrtti/valkosipuli?)...

Leivät voi kostuttaa vaikka kasvisliemellä.Smetana on myös hyvä esim.kuorrutteeseen tai pehmentämään täytteen makua.

Vierailija
7/9 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta tai katkarapuja olen itse digganu laittaa

Siis jompaa kumpaa, en molempia

:))

Vierailija
8/9 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi hapankermat sinne väliin vaan.

Vierailija
9/9 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorejuustoon on helppo sekoittaa makuja. Itse teen myöskin semmoista pohjamassaa, johon tulee rahkaa, rasvaa, öljyä ja vettä ja niistä vatkataan kuohkea vaahto, johon sekoitetaan halutut maut.

Munavoi toimii hyvin voileipäkakuissa. Itse teen munavoin siten, että laitan raejuustoa sekaan, yhtä paljon kaikkia: rasvaa, munaa ja raejuustoa. Herkkua!

Raastettu tuorekurkku keventää mukavasti ja antaa raikkautta. Kannattaa antaa raasteen valua vähän aikaa,niin ei tule liikaa kosteutta leipiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi