Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enkai mä nyt rupee synnyttämään?

Vierailija
07.11.2009 |

mulla on nyt rv 38+3, eli viikkojen puolesta tietty ois jo valmis syntymään, mut on tässä vielä aikaa laskettuun aikaan.

NYt on koko illan supistellut silleen kivuttomasti mutta tukalasti, laskin äsken et niitä tulee 10min välein. Vähän on myös menkkakivun tapasta alavatsalla ja alaselässä.

Kuulostaako siltä et vauva saattaids lähteä syntymään vai onko tää jotain ihan normaalia? Ensimmäinen synnytys edessä kuten arvata saattaa ;)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit vaikka soitella sairaalaan ja tiedustella koska voi mennä.. ite muistaakseni lähin silloin kun en enää kyennyt olemaan kotona ilman kipulääkkeitä. Tulikohan supistuksia 5min välein

Vierailija
2/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan synnyttämiseen asti ;) Tsemppiä..

Mutta ei välttämättä. Tuo säännöllisyys kuitenkin saa kallistumaan siihen että synnytys voi olla alkamassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on ihan normaalia. Mee rauhassa nukkumaan, jos alat olemaan reippaasti kipeä tai supistukset alkaa tihentyä niin sitten on käynnistynyt. Tai tietty jos vedet menee.

Vierailija
4/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita voi olla pitkäänkin, nim. vastaavaa kokenut ja vkolla 41+6 synnyttänyt... mulla oli parhaillaan kivuliaan tuntuisia, säännöllisiä supistuksia 3 min. välein pari tuntia, ja sitten kuitenkin loppuivat.

Vierailija
5/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on varmaan harjotus suppareita. oikeet ei tunnu enää menkkakivuilta, vaan kivulta. selkä kipu on ollu mulle se merkki ku synnytys alkaa oikeesti, siis KIPU EI JOMOTUS. Ja se on kova kipu ja tulee supparin kanssa. Ne synnytyspoltot on siis kunnon kipeitä. Ei niistä pienistä kannata säpsähtää. sit ku tuntuu et jalat lähtee alta niin sitte voi sanoo että joo kyllä nää taitaa olla oikeita. =)

t: Muutaman tenavan pyöräyttänyt akkeli

Vierailija
6/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kommentoida vähän ohi aiheen... Mutta supparit ei AINA ole kovin kivuliaita, vaikka olisivast jo muutakin kuin harjoitussuppareita. Itselläni kaksi synnytystä takana, ja molemmissa homma eteni vähän aloittajan kuvailemalla tavalla, supistukset tuntuivat vatsan kovettumisena ja alavatsan sekä selkäpuolen "menkkakipuna" jota en mitenkään voi kovin kivuliaaksi kuvailla. Ekalla kerralla meinas jäädä epiduraali saamatta kun en ymmärtänyt, että homma tosiaan etenee niinkin pienellä kivulla... Mut tosiaan 7 senttiin asti olen molemmilla kerroilla päässyt pelkästään noilla helpoilla, sit loppumetreillä ponnistuspoltot ovatkin olleet ihan oma lukunsa...

Mutta siis, aloittaja kuuntelee omaa kehoaan, jos supistukset ovat säännnöllisiä ja tihenevät, sekä samalla kipu kuitenkin pikkuhiljaa pahenee, niin kyse on synnytyksestä. Tärkeimpänä itse pitäisin tuota säännöllisyyttä ja tihenemistä, tietysti se kipukin yleensä muuttuu kovaksi, mutta ei aina.

Vierailija
7/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ollut vielä synnytys kyseessä! Kävin nukkumaan ja supistukset loppui, ja nyt aamulla ei ole enää kipuja. Katsotaan kauanko vielä menee :)

ap

Vierailija
8/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä kuumassa suohkussa, jos helpottaa, niin ei ole synnytys vielä kyseessä ja saa muutenkin levättyä paremmin kivuilta.

Onnea synnytykseen! Se on hieno tapahtuma :)

Vierailija
9/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin ensisynnyttäjillä voi tulla ennakoivia supistuksia parikin vuorokautta ennen synnytystä, eikä synnytys ole silti vielä käynnissä.

Mulla tuli ennakoivia supistuksia n. 12 tuntia ennen kuin synnytys käynnisty ja koko tuo aika ihan yhtä kipeinä kuin synnytyksessä ja vähintään 10 min välein. Innolla lähdettiin sitten sairaalaan, että nyt se sieltä vihdoin tulee (yliajalla kun oltiin jo), niin olisivat sairaalasta lähettäneet takaisin kotiin oottelemaan, ellei olisi lapsivedet lorahtanu ihan yhtäkkiä lattialle :)

Kärsivällisyyttä synnytystä odotellessa! Kohta se teidän pienokainen sieltä putkahtaa ;)

Vierailija
10/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuaika ei ole mikään kiveenkirjoitettu fakta.

Olet jo viikolla 39, eli ihan antaa syntyä jos synnytys käynnistyy.

Itsellä esikoisesta oli napakoita suppareita 3 päivää ennen varsinaisia POLTTOJA.

Vierailija
11/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksiä ainakin mulla on ollut kaksi. Ensimmäinen alkoi kun lapsivedet hulahti ja siitä vasta alkoi supistukset. Toisessakaan ei mitään harjoitussupistuksia ollut, mutta kun supistuksia tuli kymmenen minuutin välein lähdimme jo sairaalaan, lapsivettäkin oli jo mennyt. Esikoinen taisi syntyä vielä nopeammin rv 39 ja toinen rv40+

Eli ap synnytyksesi hyvinkin on voinut jo alkaa pian sen huomaat. Älä jännitä! Muista hengittää vaikka sattuu!