Miten saan iskostettua miehen vanhemmille
ettei me tosiaan enää voida saada lapsia, ja suurin syy mikseivät usko meitä on, koska olemme niin "hedelmällisessä" iässä (21 ja 26) aina tulee vastaus että: "höpönlöpön kyllä te saatte olette niin hyvässä iässä, ei kannata luovuttaa"
Saimme tämän yhden 6kk sitten, emmekä siis pysty enää saamaan lisää lapsia. Tämä ihme saatiin siis ns.viimetingassa....
Nyt alkoi hirveä patistus sisarusten tekemiseen, ja olen kyllä monta kertaa sanonut ystävällisesti, ettei me valitettavasti voida enää saada lapsia, ja että haluaisimme joskus kyllä, muttei se ole ollenkaan mahdollista, ja että meillä on lääkärin lausunto asiasta.
Olen hyväksynyt itse asian silloin jo, kun aloin odottaa tätä ainokaista. Ja olen hyvin kiitollinen, koska tiedän, että moni jää täysin lapsettomaksi.
Eli ainoa mistä en pääse yli on nuo kommentit.
Miten itse toimisitte?
Mitään lääkäridiagnooseja en halua selittää, ne kun ovat henk. koht. asioita meille.
Miksi he eivät vain usko, ja välillä mietin, että luulevatko he meidän valehtelevan?!
En kyllä ymmärrä miksi kukaan valehtelisi tuollaisesta asiasta...
NEUVOJA!:)
Kommentit (11)
Jos mun tyttärellä tai pojan vaimolla olisi joku vakava diagnoosi, totta tosiaan haluaisin tietää siitä enemmäin kuin vain "en voi ....".
Miksi miehesi ei selitä vanhemmilleen asian todellista tilaa yksityiskohtineen?
niin kommentoi aina vain samalla tavoin lyhyesti.
Isovanhemmat varmaan haaveilevat uudesta lapsenlapsesta, ja heillä menee oma aikansa ennen kuin asian pystyvät käsittelemään.
en kans ymmärrä miksei asiaa ei voi kertoa niin kuin se on? Mikä siis on diagnoosi? miksi se on niin henkilökohtainen etteivät miehen vanhemmat saisi sitä tietää? Kerro nyt edes meille!
Sano suoraan, että sut steriloitiin synnytyksen yhteydessä. Eiköhän sen jälkeen lopu tinkaaminen?
Oikeasti, mistä noita ihmisiä sikiää?
juttu että minussa on se pienempi vika ja miehessä on se ratkaiseva tekijä, eikä halua sanoa asiaa heille, sanoo vain ettei nyt voida saada piste.
Olen yrittänyt saada hänet kertomaan, muttei ole kuulemma vielä valmis. Ja en häntä halua pakottaa pääsemään yli mistään mihin ei ole valmis. Se voi olla miehelle kova pala:/
Hän on meistä se herkempi osapuoli ja kunnioitan sitä tietysti.
Ehkä pitäisi vain odottaa, että hän on valmis puhumaan asiasta...
ap
Mikä sellainen aivan varma lapsettomuuden syy voi olla?
Mielestäni kannattaa kertoa syy appivanhemmille. Muuten he luulevat, että syy on jotenkin teidän korvien välissä.
Oletteko miettineet adoptiota?
ja eivät he varmasti pahaa tarkoita!
Vaikka sain sen ehkä siltä kuulostamaankin.
ap
ja päätettiin, että tuskin, mutta jos, vasta sitten myöhemmin, kun on valmis siihen pitkää prosessiin. Nyt haluamme turvata onnellisen kodin lapselle ilman stressitekijöitä..
Ja syy on ,ettei miehellä ole mitään mikä pystyy tuottamaan enää siittiöitä, olivat tuhoutuneet lähes kokonaan jne.. enempää ei varmaankaan tarvitse selittää... Ja minulla endo ja jotka ei siis niiin ratkaisevia, mutta kuitekin.
Eikun vaan hoito jonoon ja lapsi alulle...
Meillä oli ihan sama tilanne....ja lapsihan sieltä tuli.
Mua syyteltiin itsekkääksi ja vaikka miksi,mutta eipä anoppi muistanut että pojallaan oli piilokives ja se leikattiin...ENDOMETRIOOSI ei ole kun hidaste ehkä jollain on pysyväkin syy lapsettomuuteen....mutta kuitenkin tänäpäivänä tehdään ihmeitä ja tapahtuu ihmeitä.
Ja toisaalta miksi miehesi ei uskalla kertoa äidilleen totuutta!?!!? Loppusi se säkätys...ei kukaan sua usko jos sulla jo on se yksi mukula...
Minusta pitäisi riittää, että sanoo lääkärin lausunnon perusteella olevan ikuisesti hedelmätön:/
Noh pirskatti kun ei riitä...