Kätilö vastaa kysymyksiinne.
Kommentit (12)
tiedän että tähän ei löydy vastausta,mutta haluaisin jotain vinkkiä tähän kuvotukseen.olen työelämässä ja nyt sitten 2vk saikulla ja pian olisi taas töihin meno.....en todella voi....apua siivoilen sairaalassa ja ne hajut....kotona kaksi isoa muksua mutta ruokaa on pakko laittaa ja hommat hoitaa...kysyn vaa mistä mä voimat otan..........t.bike very sad
mitä riskejä siinä on sen suurempia kun pääedellä? Kuulemma ainakin helpompi synnytys niin päin, mutta mitkä ovat suuremmat riskit?
mutta mistä saisi tietoa vauvaviittomista ja vessahätäviestinnästä?
meillä 8vko vanha tyttö ja kertoo kamalasti asioita, mutta en ymmärrä niitä. Nyt päästy jyvälle, että ilmoittaa ilmeisesti pissahädästään. Netissä vähän huonot lähteet suomeksi.
Eipä ole koskaan tullut asia vastaan enkä kyllä yhtään osaa neuvoa, mistä tietoa saisi.
klö
tiedän että tähän ei löydy vastausta,mutta haluaisin jotain vinkkiä tähän kuvotukseen.olen työelämässä ja nyt sitten 2vk saikulla ja pian olisi taas töihin meno.....en todella voi....apua siivoilen sairaalassa ja ne hajut....kotona kaksi isoa muksua mutta ruokaa on pakko laittaa ja hommat hoitaa...kysyn vaa mistä mä voimat otan..........t.bike very sad
Tiedän tunteen...Aivan helppoa ratkaisua siihen ei ole, mutta syö usein pieniä aterioita ja jotain raikasta, mitä vähänkin tekee mieli. Myös nesteytyshoito ihan osastolla saattaisi auttaa asiaa ja joskus pahoinvointilääkityskin.
klö
mitä riskejä siinä on sen suurempia kun pääedellä? Kuulemma ainakin helpompi synnytys niin päin, mutta mitkä ovat suuremmat riskit?
Koska synnytystapa on jo päätetty, on lantiosi varmaankin mitattu ja perätilasynnytykselle riittäväksi havaittu. Avautumisvaihe voi olla pitempi, koska pehmeä perä ei paina kohdunsuuta niin hyvin kuin kova pää ja suurin riski on siinä vaiheessa, kun vartalo on syntynyt ja suurin, l. kova, luinen pää pitää vielä saada ulos. Sen auttaa lääkäri.
Eipä ollut tällaista tilastoa edessäni.
klö
kun siinä katkaistaa paikkoja poikki? Toimiiko esim hermotus sen jäkeen normaalisti, kun haluaa jumpata lantionpohjan lihaksistoaan? Vai joutuuko enemmän ponnistelemaan, sillä sitä nyt tuntuu että joutuisi?
että perätilasynnytykseen liittyy kolminkertainen vammautumisen ja kuoleman riski verrattuna normaalisynnytykseen?
ns. alhaisella sektiokynnyksellä?
Kyllä yleensä. Pyydä lähete pelkopolille neuvolasta tai soita suoraan sairaalasi pelkopolille ja kysy käytännöstä.
klö
Eipä ollut tällaista tilastoa edessäni.
klö
Omituista, että suomalainen kätilökunta ei tunne tätä tutkimusta. Sentään maailman arvostetuin lääketieteen julkaisu...
mutta mistä saisi tietoa vauvaviittomista ja vessahätäviestinnästä?
meillä 8vko vanha tyttö ja kertoo kamalasti asioita, mutta en ymmärrä niitä. Nyt päästy jyvälle, että ilmoittaa ilmeisesti pissahädästään. Netissä vähän huonot lähteet suomeksi.