Pääseekö terveyskeksuksessa lääkärin pakeille jos iskee nyrkkiä pöytään?
Luin surullista uutista Torniosta. Olen ulkosuomalainen ja pudonnut kärryiltä suomalaisen terveyskeskuksen suhteen. Aikoinani taisin yleensä päästä terveydenhoitajan juttusille. Olisinkohan kertaakaan tavannut lääkäriä.
Miten on. Jos vanhemmat nostavat hirmuisen metelin ja iskevät nyrkkiä pöytään pääseekö lääkäriä tapaamaan?
Onko pienillä paikkakunnilla yksityisiä vastaanottoja, joissa voidaan ottaa röntgenit esim. keuhkokuumeen toteamiseski?
VOiko terveyskeskuksen haastaa oikeuteen hoitovirheestä?
Anteeksi, tuntuvat ehkä tunteettomilta nämä minun utelut. Haluaisin vain tietää, miten voi toimia.
Kommentit (14)
sellaisille kiukutteleville asiakkaille pitää kostaa, ei pääsyä lääkärille
Jos vanhemmat tuovat todella sairaan lapsen kaksi kertaa lääkärille (eivät siis lääkäriä tapaa) ja soittavat useamman kerran, niin luulisi siitä ymmärtävän jo sairaanhoitajankin, että tosi on kyseessä.
Suomalaiset vanhemmat taitavat olla niitä kylmähermoisimpia maapallolla. Eivät ihan vähästä hätkähdä ja noudattavat neuvoja.
Rauhallisella ja asiallisella käytöksellä. Aina olen päässyt kun olen ollu vaan rauhallinen ja kärsivällinen. Se riehuminen ei auta mitään.
Moni vaan uskoo niiden hoitsujen päätöksiä ehkä liiankin helposti ja lähtee sit kotiin.
Täällä ei aina auta sekään. Riehuminen vain pahentaa tilannetta
Rauhallisella ja asiallisella käytöksellä. Aina olen päässyt kun olen ollu vaan rauhallinen ja kärsivällinen. Se riehuminen ei auta mitään.
Moni vaan uskoo niiden hoitsujen päätöksiä ehkä liiankin helposti ja lähtee sit kotiin.
No mä en ole uskonut ja olen kyllä inttäny vastaan ja vaatinu perusteluja. Mut riehumaan ja huutamaan en ole alkanut. Asioista on keskusteltu ihan asiallisesti ilman mitään tappelua.
uhannut, että jos minulle sattuu jotain, vastaanottotäti on sitten vastuussa siitä. Kysyn nimen kun soitan ja kirjoitan sen ylös.
Tällä keinolla pääsen lääkärille aina.
Täällä ei aina auta sekään. Riehuminen vain pahentaa tilannetta
Mut sekin pitää muistaa et aina ei ole syy henkilökunnassa vaan siinä järjestelyssä.
(se 5)
No mä en ole uskonut ja olen kyllä inttäny vastaan ja vaatinu perusteluja. Mut riehumaan ja huutamaan en ole alkanut. Asioista on keskusteltu ihan asiallisesti ilman mitään tappelua.
Suomalaiset maksavat aika paljon veroja. Tuntuu uskomattomalta, että ihmisen pitää vaatimalla vaatia, perustella ja kai olla melkein lääkäriksi koulutettu, että pääsee tapaamaan lääkäriä.
Tiedän paljon ihmisiä, jotka eivät edes osaa vaatia mitään. Tyytyvät siihen, kun sairaanhoitaja sanoo, että menkääs nyt kotiin.
Jotain on pahasti pielessä.
uhannut, että jos minulle sattuu jotain, vastaanottotäti on sitten vastuussa siitä. Kysyn nimen kun soitan ja kirjoitan sen ylös. Tällä keinolla pääsen lääkärille aina.
Toivottavasti myös ymmärrät että se ei ole lääkärin eikä sen vastaajan vika jos ei ole aikoja mistä antaa. Ja jos ne ajat on jo valmiiksi 15 minuutin välein ja sinnekkin jo pukattu väliin lisää ihmisiä. Niin uhoaminen ei mitään auta.
Suomalaiset maksavat aika paljon veroja. Tuntuu uskomattomalta, että ihmisen pitää vaatimalla vaatia, perustella ja kai olla melkein lääkäriksi koulutettu, että pääsee tapaamaan lääkäriä. Tiedän paljon ihmisiä, jotka eivät edes osaa vaatia mitään. Tyytyvät siihen, kun sairaanhoitaja sanoo, että menkääs nyt kotiin. Jotain on pahasti pielessä.
Tee lakialoite et hoitajien koulutusta on muutettava :)
ja ihan asiallisesti asiani esittämällä. Päivystyksessä nämä riehujat on laitettu johonkin sivuhuoneeseen "odottamaan lääkäriä" ja rauhalliset potilaat on päässeet ennen heitä lääkärille.
nimim. sivusta seurannut
kun sinne tuli mummu joka alkoi väittää että hänellä on aika vaikka hoitaja ei sitä löytänyt. hoitaja pyysi tulemaan iltapäivällä uudestaan mutta mummi vaan kailotti että saatana ensin pistetään ajat väärälle päivälle ja hän on taksilla tullut ja lääkäriin on päästävä NYT. niin kyllä se ohjas odotushuoneeseen. veikkaan että jos ois ollu vaikka kolmikymppinen mies ois kutsuttu vartijat
kun sinne tuli mummu joka alkoi väittää että hänellä on aika vaikka hoitaja ei sitä löytänyt. hoitaja pyysi tulemaan iltapäivällä uudestaan mutta mummi vaan kailotti että saatana ensin pistetään ajat väärälle päivälle ja hän on taksilla tullut ja lääkäriin on päästävä NYT. niin kyllä se ohjas odotushuoneeseen. veikkaan että jos ois ollu vaikka kolmikymppinen mies ois kutsuttu vartijat
Vanhalle ihmiselle voi lääkärissä käynti olla aikamoinen projekti.
Rauhallisella ja asiallisella käytöksellä.
Aina olen päässyt kun olen ollu vaan rauhallinen ja kärsivällinen. Se riehuminen ei auta mitään.