Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada lähipiiri (ja varsinkin mummot) uskomaan,

Vierailija
06.11.2009 |

että eivät HUKUTA lapsenlapsiaan joululahjoihin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten halua miljoonaa lahjaa joka vuos, mä olen aikuinen enkä tahdo kuin ehkä kirjan ja lämpimät sukat!!! :/

Huoh. No, ehkä tuleva lapsenlapsi saa asiat muuttumaan. :)

Vierailija
2/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettien MÄÄRÄ on tolkuton. Jos mummu laittaisi kaikkien pakettien yhteissumman yhteen lahjaan, tulisi helposti vaikka jättipaketti leegoja mistä lapseni varmasti tykkää, mutta kun paketteja tulee sata ja jokaisessa jotain tilpehööriä niin HERMOT MENEE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettien MÄÄRÄ on tolkuton. Jos mummu laittaisi kaikkien pakettien yhteissumman yhteen lahjaan, tulisi helposti vaikka jättipaketti leegoja mistä lapseni varmasti tykkää, mutta kun paketteja tulee sata ja jokaisessa jotain tilpehööriä niin HERMOT MENEE!

Vierailija
4/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olis kiva lasten saada mummoilta joskus lahjoja.

Muiden sisarusten lapset ovat saaneet ja muut sisarukset isoja rahasummia.

Meidän lapset eivät saa ja minuakaan ei ole paljon rahalla muistettu.

Olen iltatähti ja nähtävästi vahinkolapsi ja ikäni olen saanut kuulla siitä, että elämä olisi ollut helpompaa ilman minua. No, eivätpä ole kovin paljoa sitten minuun satsanneet. Siskolleni on maksettu opiskelut ja häät ja osa talosta ja mökistä ja hoidettu lapsia ja lapsille laitettu lahjoja.

Minä sain lähteä kotoa 15 vuotiaana ja tehdä sekalaisia hommia, millä rahoitin lukion ja ammattiopinnot.

Nyt kun vanhemmat on vanhoja, lellityt sisarukseni eivät käy heidän luonaan, eikä hoida heitä, eikä kuskaa. Loppujen lopuksi se olen minä, se vahinkolapsi, joka hoitaa heidät nähtävästi hautaan asti.

Onhan se kiva, että minunkin elämälle löytyi joku tarkoitus.

Mutta olisin onnellinen jos lapseni saisivat edes sitä muovikrääsää isovanhemmiltaan joululahjaksi.

Vierailija
5/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on heidän tapansa näyttää rakkautta. Ja tuskin lapset pahastuvat. Voithan sä itse jättää muutaman paketin ostamatta niin kokonaismäärä vähenee.

Ja ennen joulua sä voit opettaa lapset luopumaan joistakin vanhoista leluista jotta tilaa tulee uusille lahjoille. Tarjoatte yhdessä vanhoja toimivia leluja vaikka jonkin ravintolan leikkinurkkaukseen.

Ja ne uudet krääsät voit hävittää samalla tavalla hetken päästä hyväntekeväisyyden nimissä.

Vierailija
6/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilahduttaa lapsenlapsiaan.

Joten kuvittelen, että ainoa mahdollisesti toimiva tapa on se, että ehdotat konkreettisesti jotain muuta, mitä mummo voi lapsen eteen joululahjojen sijaan tehdä.

Ja selität joululahjaongelman tietysti myös. Yksittäisen lahjanantajan voi olla oikeasti vaikea ymmärtää, että vaikka juuri hän ei ostaisi kuin 3 pakettia, niin niistä kertyy aika kasa, jos lahjojia on kauhean monta.

Vierailija
7/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei edes kysy, hehkuttaa vaan "lahjatonta joulua jolloin hän ei osta lahjoja ja hänelle ei saa ostaa lahjoja" ja sitten ostaa kuitenkin jotain ihan mitä sattuu krääsää. Huono sanoa anopille että sitten kun kuitenkin jotain ostat niin tällasta vois tarvita...

Vierailija
8/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa mahdollisesti toimiva tapa on se, että ehdotat konkreettisesti jotain muuta, mitä mummo voi lapsen eteen joululahjojen sijaan tehdä.

Me ollaan esim. tehty selväksi että arvostamme mummon kutomia villasukkia ja että meillä on säilytystilaongelma jonka johdosta ei ole mahdollista ylläpitää isoa leluvarastoa.

Mieluiten mä ehdottaisin että lahjaksi annettaisiin aikaa lapsen kanssa, esim. että menisi sen kanssa lastenteatteriin tms, mutta meidän tapauksessa isovanhemmat eivät vaikuta kovin halukkailta sellaiseen.

Vierailija
9/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää vaan muovikrääsää tonnitolkulla, just kun pitäis kiinnittää huomiota ympäristön tilaan!

Vierailija
10/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi mummot soittaa meille vanhemmille ja kysyy, mitä lapset tarvitsevat ja toivovat. Sitten voidaan laittaa vaikka rahoja yhteen ja hommata lahjoja isommalla porukalla.

Vierailija
11/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei mitenkään. Ärsyttää kaikki se roska!

Vierailija
12/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti kyllä kysyy mitä toivotaan mutta tuntuu ostavan kamalasti lahjoja.

Anoppi ei edes kysy, hehkuttaa vaan "lahjatonta joulua jolloin hän ei osta lahjoja ja hänelle ei saa ostaa lahjoja" ja sitten ostaa kuitenkin jotain ihan mitä sattuu krääsää. Huono sanoa anopille että sitten kun kuitenkin jotain ostat niin tällasta vois tarvita...

Vierailija
13/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät lahjoja osta ollenkaan!

Vierailija
14/14 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina joku iso kokonaisuus, kuten leikkikeittiö, rakennustyömää, maatila, tms. Onneks nuokin lahjat ovat suurimmaksi osaksi lapsille mieluisia, mutta kyllä sinne osuu niitä harhalaukauksiakin, joilla ei ole leikitty juuri yhtään, mutta täyttävät koko piirongin laatikon.