Millon raskaustestin voi tehdä?
Siis milloin se näyttää jotain? Ollaan koitettu saada pikkukakkosta alulle, mutta menkat on vielä esikoisen imetyksen takia vähän mitä sattuu. Turvauduin ovulaation tikutteluun, ja se olikin selkeästi myöhempi kuin piti.
Nyt on ovulaatiosta viikko, ja menkat oletettavasti olisivat alkaneet tänään tai huomenna, jos olisivat alkaakseen... mutta voihan olla että kierto olis ollu vielä pidempi...
Kommentit (8)
Itse olen kyllä enemmän sillä linjalla, että odottelen viikon pari, jollei kuulu menkkoja - sitten testaan. Tuttavalla on neljä lasta, hän ei ole eläissään tehnyt raskaustestiä.
Pohdin vaan, että kun imetänkin vielä, niin ois varmaan hyvä tietää heti... että kiinnittää syömisiin ja vitamiineihin yms huomiota, kun taitaa olla sitten "jaolla" jo niin paljon väkeä, ettei saata ihan normieväät piisata...
menkat alkaa yleensä normikierrossa oviksen jälkeen 14 päivää.
ovis on 14 päivää ennen menkkoja.eli sulla on viikon ovis tullut myöhässä.
neljäntenä päivänä menkkojen poisjäännistä.
imettäessähän kannattaisi vitamiinilisää syödä joka tapauksessa, ja terveellisesti myös. Ja esim. foolihappoa suositellaan syötäväksi jo paria kuukautta ennen raskauden yrittämistä. Eli pillereitä vaan naamaan nyt ennen plussaamistakin, ei niistä mitään haittaa ole!
Pohdin vaan, että kun imetänkin vielä, niin ois varmaan hyvä tietää heti... että kiinnittää syömisiin ja vitamiineihin yms huomiota, kun taitaa olla sitten "jaolla" jo niin paljon väkeä, ettei saata ihan normieväät piisata...
mutta hemoglobiini tuppaa tippumaan heti oitis kun joku asia, kuten raskaus, vaikuttaa jotenkin yleistilaan... Lisäksi on huomioitava, muruseni, että syö sellaista vitskua, jossa ei ole a-vitamiinia...
Niinhän ne menkat pitäisi alkaa 14 vrk oviksen jälkeen, mutta kun olen tutkaillut noita ovistikutuksen mestareita näistä teksteistä, niin olen havainnut, ettei asia näin olekaan välttämättä tosielämässä... Vai ymmärsinköhän väärin??
ystävällisesti minä tuon yritin kirjoittaa. Olet kyllä varmaan raskaana kun noin herkillä käyt. Ja jos syö esim. Multitabsin "raskaus ja imetys"-vitamiinia, niin siinä ei ole aata. Minulle terveydenhoitaja sitä suositteli raskauden ja imetyksen ajaksi.
mutta hemoglobiini tuppaa tippumaan heti oitis kun joku asia, kuten raskaus, vaikuttaa jotenkin yleistilaan... Lisäksi on huomioitava, muruseni, että syö sellaista vitskua, jossa ei ole a-vitamiinia...
Niinhän ne menkat pitäisi alkaa 14 vrk oviksen jälkeen, mutta kun olen tutkaillut noita ovistikutuksen mestareita näistä teksteistä, niin olen havainnut, ettei asia näin olekaan välttämättä tosielämässä... Vai ymmärsinköhän väärin??
silloin kun menkkojen pitäisi alkaa. Ainakin mä oon tehny kaks raskaustestiä just sillein et menkat pari päivää myöhässä ja plussaa on näyttänyt molemmilla kerroilla ja vauvat on tullu :)Noi apteekin testit on nykyään tosi herkkiä ja tarkkoja.